Hvornår er testdag efter ægløsningsspøjte?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

696 visninger
9 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. september 2021

Anonym trådstarter

Hej. 
Jeg har taget ovitrelle i forbindelse med IUI, og venter nu blot på testdag. Jeg fik sprøjten d. 30 august og blev insemineret d. 1. september. På fertilitetsklinikken fik jeg af vide, at testdagen er d. 15. august, hvilket er 14 dage efter ingentingen og 16 dage efter ægløsningssprøjten. Jeg har læst mig frem til, at man kan teste 14 dage efter ægløsningssprøjten, hvilket jo egentligt er i morgen d. 13 august.

Ved i om testdagen er 14 dage efter ægløsningssprøjten eller 14 dage efter inseminering? Mistænker lidt om fertilitetsklinikken har sagt forkert. Der er jo ikke grund til, at vente to dage ekstra hvis det ikke er nødvendigt.  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2021

Anonym

Det er rigtig hvad klinikken har sagt. Du har ikke ægløsning med det samme, når du tager ægløsningssprøjten. Du skulle gerne have ægløsning ved inseminering. Ellers er ægget jo gået tabt

Anmeld Citér

12. september 2021

Anonym

Jeg er altid blevet bedt om at teste på dag 17 efter inseminering.

Anmeld Citér

12. september 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det er rigtig hvad klinikken har sagt. Du har ikke ægløsning med det samme, når du tager ægløsningssprøjten. Du skulle gerne have ægløsning ved inseminering. Ellers er ægget jo gået tabt

Okay. Tak  Det giver lidt mere ro, at vide at det er rigtigt som de har sagt. Ved du om det kan svare sig at teste lidt før? Eller er det bare spild af følelsesmæssig investering og penge på tests? Altså. Om der er en chance for positivt svar eller om det næsten altid vil give et negativt svar uanset hvad slutresultatet bliver. 

Anmeld Citér

12. september 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg er altid blevet bedt om at teste på dag 17 efter inseminering.

Okay. Det er da godt nok længe for dig, at vente på svar! Men så er man tilgengæld også næsten helt sikker på resultatet 

Anmeld Citér

12. september 2021

Anonym

Anonym skriver:

Okay. Tak  Det giver lidt mere ro, at vide at det er rigtigt som de har sagt. Ved du om det kan svare sig at teste lidt før? Eller er det bare spild af følelsesmæssig investering og penge på tests? Altså. Om der er en chance for positivt svar eller om det næsten altid vil give et negativt svar uanset hvad slutresultatet bliver. 

Efter mange år i fertilitetsbehandling ville jeg sige det er spild af tid. Desuden kan ægløsningsprøjten give en positiv test. For mig op til 14 dage efter jeg havde taget den 

Anmeld Citér

12. september 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Efter mange år i fertilitetsbehandling ville jeg sige det er spild af tid. Desuden kan ægløsningsprøjten give en positiv test. For mig op til 14 dage efter jeg havde taget den 

Er ked af at høre, at du har mange års erfaring med ferilitetsbehandling. Håber at det er gået godt for jer, eller at det kommer til at lykkes for jer på den ene eller den anden måde! Det mener min kæreste også. Altså. At det er spild af tid Jeg syntes bare det er SÅ svært at vente… Men kan læse, at stort set alle har det sådan. 

Jeg har dog nogle andre symptomer i denne omgang end sidste gang. Sidste gang havde jeg kvalme, var træt og ømme bryster på samme måde som ved mens. Denne gang har mine brystvorter været SÅ ømme, at jeg ikke kunne overskue at have tøj på. Hovedpine, slemme humørsvingninger, træthed i så slem en grad at jeg ikke orker noget om aftenen, øm i kroppen, enormt oppustet hen af eftermiddagen og så er det mørke område på mine brystvorter blevet større. Men har også læst om flere, som får forskellige symptomer af ægløsningssprøjten fra gang til gang. Så man må jo bare vente, men det er virkelig svært…

Anmeld Citér

12. september 2021

Anonym

Anonym skriver:

Okay. Det er da godt nok længe for dig, at vente på svar! Men så er man tilgengæld også næsten helt sikker på resultatet 

Det er også svært at vente, især fordi ægløsningssprøjten giver graviditetssymptomer hver gang, så man lære at vente, for ikke at blive skuffet.

Anmeld Citér

12. september 2021

Anonym

Anonym skriver:

Er ked af at høre, at du har mange års erfaring med ferilitetsbehandling. Håber at det er gået godt for jer, eller at det kommer til at lykkes for jer på den ene eller den anden måde! Det mener min kæreste også. Altså. At det er spild af tid Jeg syntes bare det er SÅ svært at vente… Men kan læse, at stort set alle har det sådan. 

Jeg har dog nogle andre symptomer i denne omgang end sidste gang. Sidste gang havde jeg kvalme, var træt og ømme bryster på samme måde som ved mens. Denne gang har mine brystvorter været SÅ ømme, at jeg ikke kunne overskue at have tøj på. Hovedpine, slemme humørsvingninger, træthed i så slem en grad at jeg ikke orker noget om aftenen, øm i kroppen, enormt oppustet hen af eftermiddagen og så er det mørke område på mine brystvorter blevet større. Men har også læst om flere, som får forskellige symptomer af ægløsningssprøjten fra gang til gang. Så man må jo bare vente, men det er virkelig svært…

Min erfaring er, at man heller ikke kan regne med symptomer. Vi var i behandling omkring 5 år. Jeg har været gravid og ikke gravid utallige cyklusser, og der har været flere symptomer de gange jeg ikke har været gravid end de gange jeg har. 
Det lykkedes til sidst og vi fik tvillinger. 

Anmeld Citér

12. september 2021

Tami

Profilbillede for Tami

Vi har også fået at vide efter IUI at testdagen er 14 dage efter inseminationen. Jeg har dog de 2 gange jeg har fået Ovitrelle gået 2 dage over, så mens først er kommet på 16. dagen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.