Overanalyserende monster ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.424 visninger
11 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. september 2021

Morpåudebane

Havde aftalt med mig selv at jeg ville prøve at lade være med at tænke på PB i den her cyklus. Bare nyde alle de planer vi har, nærmest hver dag her i september, tage et glas vin, og IKKE lytte til min krop. Meeeen her 2+2 begynder tankemyldren allerede! 
- hvorfor havde jeg kun ÆL slim i en dag, hvorfor havde jeg møg hamrende ondt i underlivet dagen inden ÆL, hvorfor har jeg stadig ømhed og murren 2+2, er mine bryster ikke ret sensitive, osv! 
hvordan slukker man lige den hjerne! 

andre hvor hjernen også er igang med at overanalysere selvom man godt ved at kroppen bare er en lort når man prøver at blive gravid !?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2021

Tidra22

Jeg har fuldstændig droppet at tracke, notere, tage temp og teste i denne cyklus. Jeg tænker da stadig på det (især fordi intet mindre end 3 bekendte har annonceret graviditet indenfor 2 uger..) men slet ikke så meget som ellers.

Så mit bedste råd er at lade apps og tests være, prøve at fylde dagene med alt muligt andet og så have sex når man har lyst, ikke “når man bør”. Det er vores taktik de næste par måneder, før vi går til lægen og beder om hjælp:-) 

Anmeld Citér

11. september 2021

Morpåudebane

ikris skriver:

Jeg har fuldstændig droppet at tracke, notere, tage temp og teste i denne cyklus. Jeg tænker da stadig på det (især fordi intet mindre end 3 bekendte har annonceret graviditet indenfor 2 uger..) men slet ikke så meget som ellers.

Så mit bedste råd er at lade apps og tests være, prøve at fylde dagene med alt muligt andet og så have sex når man har lyst, ikke “når man bør”. Det er vores taktik de næste par måneder, før vi går til lægen og beder om hjælp:-) 

Ork jeg bruger hverken ÆL test eller temperatur, tester først med G-test 4+0 medmindre jeg skal til et arrangement inden og vi har sex når vi har lyst. Også derfor jeg tror det indtil videre har taget 7 mdr. da vi nogle mdr er mere aktive end andre… men min hjerne,,, den overtolker bare ALT,, også selvom kalenderen netop er booked med arbejde, aktivitet, arrangement m.v… men lige lidt hjælper det.

Anmeld Citér

11. september 2021

Mabo95

I 4 måneder brugte vi ægløsningstest og jeg trackede hvornår vi havde sex og satte billeder ind af mine ægløsningstest så de kunne analyseres om de var postive, osv. Men intet skete. Selvom vi havde så meget sex op til, og på ægløsningsdagen, og efter, men der skete ikke noget. 

Måneden efter droppede jeg ægløsningstest og vi knaldede når vi havde lyst, og skete det så skete det, og dum, det skete.

Anmeld Citér

11. september 2021

Tidra22

Mabo95 skriver:

I 4 måneder brugte vi ægløsningstest og jeg trackede hvornår vi havde sex og satte billeder ind af mine ægløsningstest så de kunne analyseres om de var postive, osv. Men intet skete. Selvom vi havde så meget sex op til, og på ægløsningsdagen, og efter, men der skete ikke noget. 

Måneden efter droppede jeg ægløsningstest og vi knaldede når vi havde lyst, og skete det så skete det, og dum, det skete.

Det gør mig glad at høre! For det er netop sådan vi gør nu

Anmeld Citér

11. september 2021

Tidra22

Morpåudebane skriver:

Ork jeg bruger hverken ÆL test eller temperatur, tester først med G-test 4+0 medmindre jeg skal til et arrangement inden og vi har sex når vi har lyst. Også derfor jeg tror det indtil videre har taget 7 mdr. da vi nogle mdr er mere aktive end andre… men min hjerne,,, den overtolker bare ALT,, også selvom kalenderen netop er booked med arbejde, aktivitet, arrangement m.v… men lige lidt hjælper det.

Åh ja så er det ikke nemt! Men jeg tror ikke det hjælper at undertrykke det..  men præcis hvad der skal til, det ved jeg ikke 

Anmeld Citér

11. september 2021

Morpåudebane

ikris skriver:

Åh ja så er det ikke nemt! Men jeg tror ikke det hjælper at undertrykke det..  men præcis hvad der skal til, det ved jeg ikke 

Nej har du nok ret i, og for hver mdr bliver det jo bare værre og værre fordi man så brændende ønsker de to streger når man rammer 4+0,, men må bare prøve at fokusere på noget andet end min tossede krop og håbe at de næste 14 dage flyver afsted

Anmeld Citér

11. september 2021

Tidra22

Jeg gav mig selv lov til at gå FULL crazy forrige måned. Test ÆL hver dag nærmest, logge ALLE symptomer, mærke og gå helt i detaljer - så fik jeg nok haha! Så måske du skal gå helt amok, og så kan du lettere slippe det

Anmeld Citér

11. september 2021

Morpåudebane

ikris skriver:

Jeg gav mig selv lov til at gå FULL crazy forrige måned. Test ÆL hver dag nærmest, logge ALLE symptomer, mærke og gå helt i detaljer - så fik jeg nok haha! Så måske du skal gå helt amok, og så kan du lettere slippe det

Hahah! Ja måske!  Hvis jeg ikke kan fremtrylle to streger om 14 dage, så kan det da godt være at 8. Cyklus skal være CRAZY PB måned ��

Anmeld Citér

12. september 2021

Mabo95

ikris skriver:

Det gør mig glad at høre! For det er netop sådan vi gør nu

Jeg krydser fingre for jer

Jeg ved godt der er folk som prøver længere tid end vi gjorde. Men efter 4 måneder med ægløsningstest og man bare gjorde alt det rigtige uden resultat, så gad vi sgu ikke rigtig det mere. Og det var så også meget godt kan man sige, for så var der gevinst i 5 omgang haha. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.