Resultat nakkefold over 35

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.557 visninger
11 svar
5 synes godt om
11. september 2021

Enmere20

Jeg afventer at skulle til nakkefold om 2,5 uge og kan mærke jeg er en smule nervøs over det resultat jeg kan forvente. Jeg ved jo at alderen også spiller en faktor i den endelige vurdering. Jeg er 36.

jer der har været til nakkefold og over 35, har i lyst til at dele jeres resultater og det endelige udfald?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2021

tutti

Jeg er 35 år, og vi havde en rigtig god nf scanning. Alt ved baby var helt, som det skulle være - alle mål på kurven og en nakkefold en del under den grænse på 3,5mm, hvor de lige scanner igen.

Blodprøverne virkede også normale, jeg fik en risiko på 1:507 på downs, og hun sagde, at det var udelukkende pga min alder. Der var intet i prøverne eller scanningen, som indikerede noget andet end et helt raskt barn. Jeg havde selvfølgelig håbet på et tal, der var minimum over 1000, men hun insisterede på at alderen var synderen. Mine andre risikotal for tri 13 og 18 var 12.000 og over 20.000. 

Man kan sagtens være over 35 og få et super højt tal/lav risiko, men jeg tror også, at hvis man får et lidt lavere tal pga alder, så er det vigtigt at stole på, at prøverne er gode, hvis de siger det  Det har jeg i hvert fald valgt at gøre  en veninde på samme alder fik en risiko på 1:17, og efter en biopsi viste alt sig at være ok. Så her var alderen også synderen

Håber, du får et rigtig godt tal og husk at lytte til dem, og ikke til tallene

Anmeld Citér

11. september 2021

SBV

Enmere20 skriver:

Jeg afventer at skulle til nakkefold om 2,5 uge og kan mærke jeg er en smule nervøs over det resultat jeg kan forvente. Jeg ved jo at alderen også spiller en faktor i den endelige vurdering. Jeg er 36.

jer der har været til nakkefold og over 35, har i lyst til at dele jeres resultater og det endelige udfald?

Nu er jeg godt nok ‘kun’ 33 år, men jeg har lige haft en super NF scanning. Vi fik en risikovurdering på 1:7300. Hende der scannede sagde at det var super flot taget min alder i betragtning

Anmeld Citér

11. september 2021

tutti

Det er ved 35 år, at risikoen laver et stort dyk nedad og trækker tallene gevaldigt ned - det sagde sonografen i hvert fald til mig

Anmeld Citér

11. september 2021

Mo9ca:)

Tillykke med graviditeten
Jeg var 38 da jeg fik min sidste. Tallet husker jeg ikke længere men det var meget meget fint sagde hende der skannede, til mig. Alligevel syntes jeg, at tallet godt måtte have været bedre. 
Jeg var selvf. også nervøs qua min alder, men jeg er sikker på, at jo ældre man er når man er gravid jo mere nervøs er man generelt. Så jeg forstår udemærket godt din nervøsitet.
Min datter fejler i øvrigt intet.  
Mvh. Mo9ca

Anmeld Citér

11. september 2021

BM2021

Jeg var også over 35 og havde en rigtig fin nf- jeg fik ikke oplyst tallet men blot at der var lav risiko for downs.

Jeg fik også af vide, at ved fremtidige barn skulle jeg ikke lade mig skræmme af tallet, fordi det grundet min alder ville være lavt, men havde ikke betydning for hvorvidt baby ikke skulle være sund.

Anmeld Citér

11. september 2021

Enmere20

Det giver lidt ro at høre alle jeres svar  jeg har 2 sunde og raske børn i forvejen, men da jeg fik dem var jeg meget ung og der var derfor absolut ingen bekymring om tal ved nakkefold - denne her gang synes jeg der er meget der bekymrer mig  

jeg er forberedt på at tallet ikke bliver prangende, men jeg kan høre at selvom det ikke er det, så betyder det mere hvad de ellers siger og min fokus nok skal ligge mere på det

Anmeld Citér

11. september 2021

tutti

Enmere20 skriver:

Det giver lidt ro at høre alle jeres svar  jeg har 2 sunde og raske børn i forvejen, men da jeg fik dem var jeg meget ung og der var derfor absolut ingen bekymring om tal ved nakkefold - denne her gang synes jeg der er meget der bekymrer mig  

jeg er forberedt på at tallet ikke bliver prangende, men jeg kan høre at selvom det ikke er det, så betyder det mere hvad de ellers siger og min fokus nok skal ligge mere på det

Præcis, det er det eneste, man kan gøre  Jeg tænker i hvert fald bare på, at mit tal jo havde været meget højere, hvis jeg havde været et par år yngre, hvis vi kiggede udelukke prøverne og scanningen. Og så det faktum, at tallet jo er højere end udgangspunktet (mener risikoen default er 1:280-ish for en 35-årig, bare ud fra alderen). 

Det skal nok gå super godt og husk på, at hvis de har den mindste bekymring eller ser noget i tallene eller scanningen, uanset din alder, så sender de dig til ekstra tjek. Hvis ikke, så må alt jo se helt godt og normalt ud

Anmeld Citér

11. september 2021

123321

Profilbillede for 123321

Jeg er 35 og fik følgende tal: 

Sandsynlighed for T-21: 1:5147
Sandsynlighed for T-18: 1:12158
Sandsynlighed for T-13. 1:38249

Jeg havde faktisk købt mig til en NIPT test inden nakkefold (som jeg dog ikke havde fået svar på), men det var netop også pga. bekymring ift. alder - jeg havde slet ikke troet man kunne få “så gode” tal over 35. 
Pøj Pøj med om et par uger.

Anmeld Citér

12. september 2021

Lilleluna

Ja når man er +35 får man jo ikke de der 1:20000 tal længere, men mindre kan heldigvis også gøre det

jeg har selv været til 2x nakkefold hvor jeg har været +35. En hvor jeg var 37 år, der har jeg godt nok ingen tal fra, men jeg har en sund, rask og lækker datter istedet�� så har jeg en mere hvor jeg er knap 39 år og der var tallene ca 1:2000, jeg har efterfølgende også været til en vellykket MD scanning og der skulle gerne snart komme en sund og lækker baby mere��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.