Efternøler.. Fordele/ulemper - gode råd.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.183 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. september 2021

Anonym trådstarter

Godaften. 

Jeg venter vores tredje barn, (5+3) - vores to store er hhv. 7+9 år. Vi har altid drømt om en efternøler til at fuldende vores familie. 

hvilke fordele har i oplevet ved at få en efternøler? 
hvilke ulemper? 

og er der nogle gode råd, I ville give videre?  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2021

Anonym

Godaften. 

Jeg venter vores tredje barn, (5+3) - vores to store er hhv. 7+9 år. Vi har altid drømt om en efternøler til at fuldende vores familie. 

hvilke fordele har i oplevet ved at få en efternøler? 
hvilke ulemper? 

og er der nogle gode råd, I ville give videre?  

Vi fik en efternøler da de to ældste var 8 og 10 år. Det har for os været helt vildt fantastisk. 
Jeg nød virkelig den barsel og baby fulgte bare med i en vikle altid. Jeg havde masser af overskud til alle 3 og nød virkelig at jeg kunne sætte mig og amme, uden der stod en lille en ved siden af og hev i mig. 
De store var så selvhjulpne og knuselskede og elsker deres lillebror. 

De har det fantastisk og det bånd de har til hinanden er helt særligt. De er nu 3, 11 og 13. 

Fordelen er klart at have så store børn der fx selv kan tage sko og strømper på osv. og at de forstår at baby kræver ens opmærksomhed. At de selv lige kan smøre sig en mad eller knækbrød om eftermiddagen. 

Ulempen synes jeg lidt kan være den store aldersspredning i forhold til arrangementer der kan vare hele aftenen. Og at de store nogle gange må give sig/tage hensyn til deres lillebror. 
Men så ser jeg den kærlighed de har til hinanden, så er ulempen glemt

Anmeld Citér

10. september 2021

B&J

Vores søn når at blive 12 inden babyen kommer planlagt ja der skulle gå så mange år nej men det er et perfekt tidspunkt alle er glade og vores den store dreng græd så meget da han fandt ud af han skulle være storebror. Han bliver jordens bedste og kærligste og mere ved jeg ikke  så må der godt blive marts

Anmeld Citér

10. september 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Vi fik en efternøler da de to ældste var 8 og 10 år. Det har for os været helt vildt fantastisk. 
Jeg nød virkelig den barsel og baby fulgte bare med i en vikle altid. Jeg havde masser af overskud til alle 3 og nød virkelig at jeg kunne sætte mig og amme, uden der stod en lille en ved siden af og hev i mig. 
De store var så selvhjulpne og knuselskede og elsker deres lillebror. 

De har det fantastisk og det bånd de har til hinanden er helt særligt. De er nu 3, 11 og 13. 

Fordelen er klart at have så store børn der fx selv kan tage sko og strømper på osv. og at de forstår at baby kræver ens opmærksomhed. At de selv lige kan smøre sig en mad eller knækbrød om eftermiddagen. 

Ulempen synes jeg lidt kan være den store aldersspredning i forhold til arrangementer der kan vare hele aftenen. Og at de store nogle gange må give sig/tage hensyn til deres lillebror. 
Men så ser jeg den kærlighed de har til hinanden, så er ulempen glemt

du beskriver lige præcis det jeg tænker, jeg er fuldstændig med på at aldersforskellen vil kunne mærkes i nogle situationer, men er også sikker på det giver noget ro at de store kan selv i et større omfang. Jeg glæder mig endnu mere, nu jeg læser din kommentar. Tak for det!

Anmeld Citér

10. september 2021

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Vores søn når at blive 12 inden babyen kommer planlagt ja der skulle gå så mange år nej men det er et perfekt tidspunkt alle er glade og vores den store dreng græd så meget da han fandt ud af han skulle være storebror. Han bliver jordens bedste og kærligste og mere ved jeg ikke  så må der godt blive marts

Hvor lyder det bare dejligt, enormt skønt! Jeg er sikker på han bliver den bedste storebror af slagsen! Held og Lykke med det hele!

Anmeld Citér

10. september 2021

B&J

Anonym skriver:

Hvor lyder det bare dejligt, enormt skønt! Jeg er sikker på han bliver den bedste storebror af slagsen! Held og Lykke med det hele!

Mange tak tror bestem også

det bliver helt fantastisk hos jer 

Anmeld Citér

9. januar

Anonym

Hej TS. Hvordan gik det mon så nogensinde hos dig? Jeg står i samme situation - gravid med en lille efternøler og store børn på 7 og 9. De ved det ikke endnu, men bliver ovenud lykkelige. Jeg selv er meget i tvivl om hvad jeg skal forvente - men er spændt! Hvem vil dele lidt erfaringer og anekdoter?

Anmeld Citér

10. januar

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Anonym skriver:

Hej TS. Hvordan gik det mon så nogensinde hos dig? Jeg står i samme situation - gravid med en lille efternøler og store børn på 7 og 9. De ved det ikke endnu, men bliver ovenud lykkelige. Jeg selv er meget i tvivl om hvad jeg skal forvente - men er spændt! Hvem vil dele lidt erfaringer og anekdoter?

Vi har en på snart 14 år, og en på 2 år og en på 1 år. Det gode ved den store er så stor er at han er mere selv kørende. Deres søskende relation er tæt men selvsagt anderledes end de to der aldersmæssigt er tæt på hinanden.

ift alder må jeg indrømme jeg hellere anbefaler en efternøler end to små i rap, det er hårdt på en helt anden måde.

det vigtigste for mig har været at sætte tid af til den store hvor de små ikke er en del af det. Så han fortsat “har mor”. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.