Hvilken cykelanhænger? 2 børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

728 visninger
3 svar
0 synes godt om
9. september 2021

Ipsum

Hej med jer - nogle anbefalinger til en cykelanhænger? 
Jeg vil gerne finde en sikker og hyggelig måde at transportere en 4-årig og en 0-årig på cykel. 
Lillesøster er nu 5 mdr. og kan ikke sidde selv. Storebror er ret stor og tung af sin alder, så har ikke rigtig lyst til at køre med ham på barnesædet længere. 
Skal vi ikke ud i, at de begge sidder i en anhænger? Lillesøster i en autostol af en art? 
Skal jeg måske lige vente til hun kan sidde selv, og så skal hun måske i barnestolen og storebror får vognen helt for sig selv indtil hun bliver lidt større? 
Vi bor i en lille by med cykelstier og uden meget trafik, og jeg vil egentlig bare bruge den til korte for-sjov-ture. Til og fra børnehaven/vuggestuen og måske en skovtur ind i mellem. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2021

Optimom

Profilbillede for Optimom

Vi har været gladere for en Winther Dolphin XL. Den er lidt større end de fleste cykeltrailer i højden. Jeg brugte den til min datter var 6 år og hun er høj for sin alder. Jeg have tilkøbt en babyindsats lillebror indtil han kunne holde hoved selv. 

Den en nem at koble til og fra cykel med Weber koblingsbeslag (nemmere end den vi havde før i hvert fald). 

Men når din søn er så stor ville jeg overveje en trækstang, da han sikkert hellere vil cykle selv snart, fx en Trail Gaitor. Jeg har dog ikke selv erfaring med sådan en. Så jeg ved ikke om både den og en barnestol kan være på samme cykel.

Men tag gerne hen til en cykelbutik og sæt din søn med i ned i nogle trailere og se om der er ordenligt plads til ham.

Anmeld Citér

9. september 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Når du selv skriver sikker, vil jeg til hver en tid sige ladcykel

Anmeld Citér

10. september 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Jeg ville nok lære ham at cykle selv, hvis han da ikke kan det endnu? Ved godt det ikke er det du spørger til, men det er da så meget nemmere. Selvfølgelig er det ikke optimalt hvis man skal cykle frem og tilbage på en stor trafikeret vej, men det lyder ikke som tilfældet?

Vi havde en periode hvor far måtte hente begge børn i vuggestue/børnehave 4 km væk, indtil vi fik plads i en institution tættere på efter vi var flyttet. Der var den store 4 år. Vi købte en cykelvogn, men der gik ikke længe før både min søn og far syntes det var nemmere at han bare cyklede på sin egen cykel og så lillebror i cykelvognen når det var dårligt vejr og på cykelsædet i godt vejr. 

Nu er han startet i skole, og den trafiktræning han har fået, har bare været rigtig god for ham nu, frem og tilbage til skole. 

Det er måske meget hyggeligt for dem at sidde i en cykelvogn, men det er nu også sejt at være helt selvhjulpen  

Hvis det endelig skal være, så ville jeg kigge på en Winther Dolphin xl. Og så med en babyindsats i. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.