Optimere ægkvalitet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.327 visninger
16 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. september 2021

Anonym trådstarter

Hej Alle. 
er der nogle der har råd til om man selv kan gøre noget for at forbedre sin æg kvalitet?

jeg har fået lagt æg tilbage efter icsi mange gange uden gevinst. Der er en lille mistanke om at kvaliteten på dem er lidt ringe. 
så derfor vil jeg høre om man evt gennem nogen tiltag som kost, tilskud, mv kan optimere dem lidt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2021

Anonym

Hvis det er mange tilfælde ville jeg overveje ægdonor...eller også er sæden for dårlig. Kender mange der kæmper med dårlig sæd og æg og lykkes ved første donor forsøg. Mig selv inklusiv.

Anmeld Citér

9. september 2021

Altea

Mistanke om? De kan jo se kvaliteten på de æg der bliver blastocyster, har I en dårlig statistik på dem/dårlig score? Hvad giver de som begrundelse?

Du er ikke selv herre over kvaliteten desværre, altså om de har ubrydelig skal, fragmenterer osv. De fleste gange er det forhold i livmoderen/ugunstigt miljø der er en synder.
Så er der selvfølgelig kromosonfejl de ikke kan se, men det er jo dyrt at få testet. 

Anmeld Citér

9. september 2021

Anonym

Tror ikke du selv kan optimere. Det snakkede de ihvertfald ikke om hos os.. vi har den dejligste datter lavet med donor æg nu. Mine æg var fragmenterede. 

Anmeld Citér

9. september 2021

Anonym trådstarter

De kan intet se galt med os, men da jeg ikke bliver gravid mistænker de at det kan skyldes dårlig kvalitet, æggene bliver befrugtet og deler sig som de skal de fleste af dem. Men der sker noget når de bliver lagt op. 

ægdonor og sæddoner er vi ikke intresseret i. Kan læse mig frem til at det er mulighed for at følge en bestemt kost , tilskud m.m

Anmeld Citér

9. september 2021

Anonym

Prøv at Google bogen “It starts with the egg”. Den findes kun på engelsk, men indeholder alt det du søger og går meget videnskabeligt til værks. Den har nærmest bibelstatus på især amerikanske fertilitetsforums. 
Jeg kunne pludselig lave blastocytter efter at have fulgt anbefalingerne, min sidste cyklus (ud af 7 ægudtagninger) havde jeg 6 blastocytter af top kvalitet, men jeg fik dem DNA testet (udlandet) og alle havde kromosomfejl. Jeg er +40 og opgav herefter og er nu også gravid med donoræg. Så jeg tror på at man kan forbedre “hardware” på æggene, men ikke “software” (DNA). 

Anmeld Citér

9. september 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Prøv at Google bogen “It starts with the egg”. Den findes kun på engelsk, men indeholder alt det du søger og går meget videnskabeligt til værks. Den har nærmest bibelstatus på især amerikanske fertilitetsforums. 
Jeg kunne pludselig lave blastocytter efter at have fulgt anbefalingerne, min sidste cyklus (ud af 7 ægudtagninger) havde jeg 6 blastocytter af top kvalitet, men jeg fik dem DNA testet (udlandet) og alle havde kromosomfejl. Jeg er +40 og opgav herefter og er nu også gravid med donoræg. Så jeg tror på at man kan forbedre “hardware” på æggene, men ikke “software” (DNA). 

Det vil jeg prøve. Tak

Anmeld Citér

9. september 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvor lang tid fulgte du anbefalingerne før du kunne se resultatet 

Anmeld Citér

9. september 2021

Frizzy

Anonym skriver:

De kan intet se galt med os, men da jeg ikke bliver gravid mistænker de at det kan skyldes dårlig kvalitet, æggene bliver befrugtet og deler sig som de skal de fleste af dem. Men der sker noget når de bliver lagt op. 

ægdonor og sæddoner er vi ikke intresseret i. Kan læse mig frem til at det er mulighed for at følge en bestemt kost , tilskud m.m

Helt fair at du ikke vil benytte donor. For nogen er det bare den eneste vej. 

At I benytter icsi betyder vel at din mand/ kærestes sæd er stærkt nedsat..? Ellers benytter man ikke den behandling så vidt jeg forstår. Så er sandsynligheden ikke størst for at det er sæden der er jeres problem..? “Dårlig sæd” kan jo godt få et æg til at dele sig, og have fejl der gør, af de ikke udvikler sig rigtigt.

Anmeld Citér

9. september 2021

Anonym trådstarter

Frizzy skriver:

Helt fair at du ikke vil benytte donor. For nogen er det bare den eneste vej. 

At I benytter icsi betyder vel at din mand/ kærestes sæd er stærkt nedsat..? Ellers benytter man ikke den behandling så vidt jeg forstår. Så er sandsynligheden ikke størst for at det er sæden der er jeres problem..? “Dårlig sæd” kan jo godt få et æg til at dele sig, og have fejl der gør, af de ikke udvikler sig rigtigt.

Ikke i følgerne lægerne. Den eneste måde vi ville kunne finde ud af dette på er netop ved at bruge donor æg eller sæd. Ifølge lægerne så længe der er gode sædceller efter de er oprenset til at lave icsi så er det ik noget problem. Manden har været igennem større udredning og der skulle ikke være noget problem så længe man laver icsi. Sædkvaliteten er endda god nok til at gennemgå almindelig iui og vi har fået at vide vi faktisk burde kunne få barn helt naturligt uden behandling men de kan ikke finde årssagen til at det ikke lykkedes. Så de laver icsi for en god ordens skyld for at øge alle chancer. Tænker lægerne har styr på det, så det er derfor jeg bare efterspørger ting man selv kan gøre, alt det andet lægefaglige overlader jeg til de profesionelle som har styr på det

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.