Vi har fået tre børn indenfor 22 mdr. Det er selvfølgelig et år hurtigere end du spørger til, og der sker meget på et år...
Jeg fortrød den yngste hver eneste dag det første år. Eller, jeg fortrød ikke ham. Jeg fortrød hvad det gjorde ved vores familie. Han sov ekstremt dårligt fra 4-16 mdr. Vågnede 15-20 gange hver nat men var udover meget nem.
I mange måneder sagde jeg kun hej og godnat til min mand om aftenen. Det var hårdt ikke at have nået at få tid til en os igen om aftenen (mellem vi fik børn) fordi tvillingerne også var udfordrende i forhold til søvn.
Nu er yngste 20 mdr. At have dem sammen alene blev nemmere, da han var ca et år halvt år. Nu elsker de hinanden, og det er fedt at opleve deres søskende kærlighed og udfordringer. Der er masser af fordele nu, men hold nu op jeg var en omvandrende død det første år til halvandet. Og de små var for små til helt at forstå hvorfor mor altid prioriterede baby over dem ved f.eks. putning. Jeg savnede så meget at kunne være der mere for dem.
Man ved ikke om hvilket barn man får. Det kan blive let, det kan blive forfærdeligt. Jeg tror det vigtigste er at kigge sin partner dybt ind i øjnene og lave en pagt om, at man gør alt for at komme igennem det sammen, og huske at det bliver bedre og nemmere. Hvis man får en baby, som er særligt udfordrende på en eller anden måde.
Anmeld
Citér