3 børn på 3 år - erfaring!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.534 visninger
7 svar
13 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. september 2021

Mortiltodrengett

Som overskriften lyder - har nogen erfaring med 3 børn på tre år?

Har en søn på 2 år og 5 mdr. og en søn på 8 mdr. og er (hvis det bliver bekræftet) gravid igen. 

….tre børn så tæt på hinanden - kan det fungere i praksis? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Der er 3 år og 5 måneder mellem min ældste og min yngste. (Der er 2 år og 5 måneder mellem nr 2 og den yngste). (Så lige nogle måneder længere mellem)

Jeg er gravid igen og der kommer til at være 5 år og 10 måneder mellem den ældste og nr 4.

Så her har det ikke været helt skidt. Men der går meget børn i den, men det er jo dejligt nok

Anmeld Citér

7. september 2021

Meyer

Profilbillede for Meyer

Vi fik tre børn på 3 1/2 år. Der er 15 mdr mellem 1 og 2, og 2 år mellem 2 og 3.

vi har aldrig synes det var speciel hård med tre små børn på en gang. Synes faktisk det er en fordel. De skulle behandles stort set ens, var til det samme legetøj, film, og lege. Vi har så også tre piger, det har måske også gjort det nemmer.

I dag er de 16, 15, 13, og ja vi keder os ikke med tre teenager i huset men når jeg ser hvor meget glæde de har og har haft af hinanden fortryder jeg ikke et sekundet at vi fik tre børn så tæt, og ja de er planlagt alle tre  

Anmeld Citér

7. september 2021

Mortiltodrengett

Fortvivlet skriver:

Der er 3 år og 5 måneder mellem min ældste og min yngste. (Der er 2 år og 5 måneder mellem nr 2 og den yngste). (Så lige nogle måneder længere mellem)

Jeg er gravid igen og der kommer til at være 5 år og 10 måneder mellem den ældste og nr 4.

Så her har det ikke været helt skidt. Men der går meget børn i den, men det er jo dejligt nok

Stort tillykke
ja der går meget børn i den - men det er nu også lidt hyggeligt

tak for at dele - bliver mindre skræmt kan jeg mærke

Anmeld Citér

7. september 2021

Mortiltodrengett

Meyer skriver:

Vi fik tre børn på 3 1/2 år. Der er 15 mdr mellem 1 og 2, og 2 år mellem 2 og 3.

vi har aldrig synes det var speciel hård med tre små børn på en gang. Synes faktisk det er en fordel. De skulle behandles stort set ens, var til det samme legetøj, film, og lege. Vi har så også tre piger, det har måske også gjort det nemmer.

I dag er de 16, 15, 13, og ja vi keder os ikke med tre teenager i huset men når jeg ser hvor meget glæde de har og har haft af hinanden fortryder jeg ikke et sekundet at vi fik tre børn så tæt, og ja de er planlagt alle tre  

Det giver så god mening

Her selv tænkt fordelen i både lege, logistik ift at alle skal afleveres samme sted de første år osv. plus en Tivoli tur ikke både bliver det gyldne tårn og karruseller

men puha - to børn kan sgu også bare være benhårdt. Den yngste har aldrig sovet mere en 2-3 timer sammenhængende og vi er konstant ramt af sygdom de deler med hinanden

Men at se magien mellem dem, når de så småt begynder at kunne lege sammen - det er så fantastisk

Anmeld Citér

8. september 2021

CKJ

Profilbillede for CKJ

Min veninde har tre børn på tre år - ret præcist. Idag er de 11,10 og den sidste bliver 9 i februar. Så de har super meget glæde af hinanden! (Den ældste bliver 12 i januar) - hun synes det var mega hårdt de første 6 år hende liv som mor. Men nu, er hun lykkelig over at alt bare er nemt når de er samme alder. 

Der skal så holdes konfirmation 3 år træk snart

Anmeld Citér

8. september 2021

Anonym

At skyde tre børn ud lige efter hinanden er uden tvivl hårdt, men det kan fungere, hvis du magter det.

Anmeld Citér

8. september 2021

Anonym

Vi har fået tre børn indenfor 22 mdr. Det er selvfølgelig et år hurtigere end du spørger til, og der sker meget på et år...

Jeg fortrød den yngste hver eneste dag det første år. Eller, jeg fortrød ikke ham. Jeg fortrød hvad det gjorde ved vores familie. Han sov ekstremt dårligt fra 4-16 mdr. Vågnede 15-20 gange hver nat men var udover meget nem.

I mange måneder sagde jeg kun hej og godnat til min mand om aftenen. Det var hårdt ikke at have nået at få tid til en os igen om aftenen (mellem vi fik børn) fordi tvillingerne også var udfordrende i forhold til søvn.

Nu er yngste 20 mdr. At have dem sammen alene blev nemmere, da han var ca et år halvt år. Nu elsker de hinanden, og det er fedt at opleve deres søskende kærlighed og udfordringer. Der er masser af fordele nu, men hold nu op jeg var en omvandrende død det første år til halvandet. Og de små var for små til helt at forstå hvorfor mor altid prioriterede baby over dem ved f.eks. putning. Jeg savnede så meget at kunne være der mere for dem.

Man ved ikke om hvilket barn man får. Det kan blive let, det kan blive forfærdeligt. Jeg tror det vigtigste er at kigge sin partner dybt ind i øjnene og lave en pagt om, at man gør alt for at komme igennem det sammen, og huske at det bliver bedre og nemmere. Hvis man får en baby, som er særligt udfordrende på en eller anden måde.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.