Hvordan???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.656 visninger
10 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. september 2021

Anonym trådstarter

Hvordan bliver man mere udadvendt/ekstrovert?

Jeg er meget indadvendt og har det svært med at komme i kontakt med andre mennesker. Jeg oplever det ofte i mit job. Jeg kan ikke finde ud af af small talke.

Er der noget jeg kan gøre?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2021

Anonym

Øv dig med dig selv foran spejlet. Skriv sætninger ned du ved er gode til at starte en samtale, spørg ind til folks fritidsinteresser eller noget du har opfanget de brænder for, spørg om deres mening/råd om noget (måske jobrelateret) og ellers ja, ryk grænserne stille og roligt. Tro på dig selv!

Anmeld Citér

7. september 2021

Anonym

Jeg er heller ikke god til det, men jeg prøver at forberede mig, hvis vi skal til et arrangement - altså lige overveje, hvad ved jeg, som jeg kan spørge ind til. Fx hvordan deres sommerferie er gået, hvis deres barn skulle konfirmeres, så kan jeg spørge ind til det osv. eller om de har planer for efterårsferien endnu. Ellers er det uforudsigelige danske sommervejr jo altid et godt emne jeg synes selv at det er blevet lidt nemmere efter jeg fik børn, da mange spørger ind til det og så kan man holde det i det spor.

Anmeld Citér

7. september 2021

Anonym

Mange udadvendte mennesker kan godt lide at snakke også omhvad de selv har oplevet eller gjort. Det er måske nemmere for dig  at kunne stille spm om dem end at skulle tale meget om dig selv. Måske mindre grænseoverskridende..?

Anmeld Citér

8. september 2021

Anonym

Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men jeg er 45 og for mig har tiden hjulpet. Jeg gik som ung men hovedet bøjet ned, undgik helst øjenkontakt osv.

Men man lærer jo hele tiden, fx via ens job - i mit møder jeg ofte nye mennesker, og er jo nødt til at være professionel. Min mand er udadvendt, så af ham har jeg lært at de fleste mennesker faktisk er ganske flinke, så nu kan jeg endda finde på at snakke med tilfældige folk på gaden.

Jeg nyder stadig ikke store forsamlinger, fx har vi lige haft 2 x forældremøde, det der med at rejse sig og præsentere sig selv hvor alle kigger på en er stadig et hadepunkt for mig.

Så jeg har nok ikke noget konkret råd lige nu, men vil bare sige st hvis du øver dig, så skal det nok blive bedre med tiden.

Anmeld Citér

8. september 2021

Anonym

Jeg er ligesådan, så jeg har desværre ikke nogle gode råd, men jeg vil bare lige sige, at du er god nok, som du er

Anmeld Citér

8. september 2021

fehår

Mange udadvendte mennesker kan godt lide at snakke også omhvad de selv har oplevet eller gjort. Det er måske nemmere for dig  at kunne stille spm om dem end at skulle tale meget om dig selv. Måske mindre grænseoverskridende..?

Enig. Spørg ind til dem. Mange mennesker kan snakke løs i timevis om sig selv og deres oplevelser uden nogensinde at spørge en om noget som helst. Jeg er introvert men kan fungere godt i sociale sammenhænge ved at forblive en lukket, lyttende bog.

Anmeld Citér

8. september 2021

Anonym trådstarter

Ej hvor er I søde

1000 tak for jeres opmuntrende beskeder

Jeg er 40 og har hele livet følt mig anderledes. Jeg har altid troet der var noget galt med mig indtil jeg ifm. min uddannelse i sin tid stødte på bøger omkring introverte og ekstroverte mennesker. Brikkerne faldt på plads for mig og jeg vidste endelig hvorfor jeg var som jeg var.

Jeg har gjort mig umage og forsøgt at blive bedre, men jeg oplever ofte at jeg er dummer mig i situationer hvor jeg ikke ved hvad jeg skal sige og går helt i stå. Derefter kan jeg bruge resten af dagen på at have det dårligt over det...

Jeg bliver drænet af at være sammen med mange mennesker for ofte. Jeg kan bedst li hjemmehygge med familien eller en god bog

Anmeld Citér

8. september 2021

Anonym

Anonym skriver:

Ej hvor er I søde

1000 tak for jeres opmuntrende beskeder

Jeg er 40 og har hele livet følt mig anderledes. Jeg har altid troet der var noget galt med mig indtil jeg ifm. min uddannelse i sin tid stødte på bøger omkring introverte og ekstroverte mennesker. Brikkerne faldt på plads for mig og jeg vidste endelig hvorfor jeg var som jeg var.

Jeg har gjort mig umage og forsøgt at blive bedre, men jeg oplever ofte at jeg er dummer mig i situationer hvor jeg ikke ved hvad jeg skal sige og går helt i stå. Derefter kan jeg bruge resten af dagen på at have det dårligt over det...

Jeg bliver drænet af at være sammen med mange mennesker for ofte. Jeg kan bedst li hjemmehygge med familien eller en god bog

Det er hårdt at være introvendt i en ekstrovendt verden. Når jeg føler mig som en fiasko pga. min personlighed, prøver jeg at minde mig selv om, at udadvendte mennesker ikke er bedre end indadvendte mennesker - vi er gode nok som vi er, også selvom vi er stille af natur

Anmeld Citér

8. september 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det er hårdt at være introvendt i en ekstrovendt verden. Når jeg føler mig som en fiasko pga. min personlighed, prøver jeg at minde mig selv om, at udadvendte mennesker ikke er bedre end indadvendte mennesker - vi er gode nok som vi er, også selvom vi er stille af natur

Det ved jeg godt. Men jeg er bare ekstra hård ved mig selv fordi jeg er min egen største kritiker og har store forventninger til mig selv.

Men en ting er at vide det, og en anden ting er at kunne omsætte det og gøre livet nemmere for sig selv. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.