Vågnede kl. 2 om natten d. 1 sep. med konstante smerter i den nederste del af maven, gik på toilet og der var lidt brun/grønligt vand i mine trusser. Tog bind på og satte mig ind i stuen, og vupti så gik vandet i en ordentlig skylle. Gik ud i bad og ringede til fødegangen. Da jeg var førstegangs fødende skulle vi bare tage det roligt og komme ind til check, og at fostervandet var brun/grønt gjorde ikke noget. Med konstante veer tog det lang tid at få tøj på og jeg gik bare rundt og bad til at få en pause :o) Bare 5 minutters pause. Veerne sad heldigvis kun i den nederste del af maven.
Kl.3 er vi inde på fødegangen og jeg bliver undersøgt. Jeg tænkte at siger hun 1-2 cm åben slår jeg hende, hehe... Hun undersøgte mig, kikkede forundret og sagde: " Du er 5 cm åben, så vi må hellere gøre en fødestue klar til jer". :)
Jeg bliver lagt på ryggen og får sat tingel tangel rundt om maven. Veerne er stadig konstante og 15 minutter efter ankomst er jeg 8 cm åben og begynder at få pressetrang. Det var mega hårdt at jeg ikke måtte presse. Endelig efter yderlig 15 minutter er jeg helt åben og må presse, og hvilken lettelse. I næsten en time presser og presser jeg. Jeg er på et tidspunkt oppe på knæerne og stå for at se om det får hende længere ned, men nej så kommer om på ryggen igen. Hendes hoved sad fast i 3*3 presseveer og av for FA....! Jordemoren fortæller at hun er nødt til at klippe og jeg siger, du klipper bare. I den næste presseve klipper hun og hovedet kommer til syne, skønt. Sidste presseve og kroppen er ude. Min prinsesse er født kl. 4.29, Den.1. sep. 2006. Da fostervandet var grønt skulle hun hurtig over til lægen og tjekkes. Da hun skriger begynder jeg at græde. Alt var helt fint og jeg får hende over på min mave. Efter 10 minutter sutter hun helt perfekt :o) Så kommer moderkagen ud og den er flot og stor. Til sidst bliver jeg syet og er ved at være godt træt af at blive rodet ved, men lappes skal jeg jo. Og så får vi endelig lov at være alene med vores dejlige nye pige.
Det var den største oplevelse i mit liv, og jeg ville med glæde gøre det igen (L)
Anmeld