Abort??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.526 visninger
9 svar
0 synes godt om
3. september 2021

Hab

Hej, jeg regnes for at være i uge 5-6. Jeg har blødt i dag men det har ikk været meget at jeg måtte gå med bind. Og ingen smerter, har heller ikke de tydelige graviditets symptomer som kvalme eller vildt ømme bryster. Og var til en tidlige scanning I dag. De kunne se en sæk men kunne ikke se noget inden i. Har jeg abortet eller er jeg ved at aborter?? Er mega nervøs og vildt ked af det. Føler at jeg ingen steder kan afklare mit spørgsmål

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2021

Enmere20

Hvis du ikke er mere end 5 uger, så er det helt normalt der ikke er andet at se på scanningen. Og blødning kan være helt ufarligt. 
har du fået målt hcg for at se om det stiger?

som udgangspunkt ville jeg tage det med nogenlunde ro (selvom det er mega svært). Skal du til en ny scanning? 

Anmeld Citér

3. september 2021

Hab

Enmere20 skriver:

Hvis du ikke er mere end 5 uger, så er det helt normalt der ikke er andet at se på scanningen. Og blødning kan være helt ufarligt. 
har du fået målt hcg for at se om det stiger?

som udgangspunkt ville jeg tage det med nogenlunde ro (selvom det er mega svært). Skal du til en ny scanning? 

Jeg har en tid til scanning 5 dage, men er så bange og har grædt for det meste i dag. Var til scanning I dag hos private klinik men hun kunne kun se en sæk ingen foster. Så er bange for at graviditet er til grunde. Det startede med at bløde lidt ved 10 tiden men stadig igen smerter 

Anmeld Citér

3. september 2021

Enmere20

Jeg har kun prøvet at bløde i en graviditet og der blev jeg scannet 5+2 og der var intet at se, ingen sæk eller andet og der havde jeg aborteret, så jeg synes det lyder positivt at de kunne se en sæk, selvom jeg ikke er ekspert  jeg er medlem af en terminsgruppe på facebook for april 2022 og der er en del opslag om blødning, der ender lykkeligt 

er det meget du blødt?

Anmeld Citér

3. september 2021

Hab

Enmere20 skriver:

Jeg har kun prøvet at bløde i en graviditet og der blev jeg scannet 5+2 og der var intet at se, ingen sæk eller andet og der havde jeg aborteret, så jeg synes det lyder positivt at de kunne se en sæk, selvom jeg ikke er ekspert  jeg er medlem af en terminsgruppe på facebook for april 2022 og der er en del opslag om blødning, der ender lykkeligt 

er det meget du blødt?

Nej det har ikke været meget at jeg skulle gå med bind men der kom da lidt på trusserne og toiletpapir... så ved ikk og har stadig ingen smerter 

Anmeld Citér

3. september 2021

Niho

Jeg blødte i 2 dage, meget lidt omkring uge 5. Blev scannet og man kunne se en sæk og intet andet, ventede 6 dage på en ny scanning og der kunne vi se et lille bitte foster.. �� jeg er nu i uge 17, så jeg syntes du skal trække vejret og tænke at alt er i den fineste orden..  

sender dig en kæmpe krammer

Anmeld Citér

4. september 2021

Tami

Profilbillede for Tami

Ved de 2 SA jeg har haft, har jeg haft menssmerter, så det tegner jo positivt for dig at du ikke har ondt. Desuden det at de kan se noget på scanningen får mig også til at tænke at du er blevet scannet for tidligt. Man kan som regel først se hjerteblink mv i uge 6+. Jeg ville vente til uge 6+3 med en scanning hvis jeg var dig. Ved det er svært og du er utålmodig, men for at spare dig for flere (sikkert unødige) bekymringer ved at blive scannet for tidligt

Anmeld Citér

4. september 2021

Hlb18

Jeg har blødt 3 gange i denne graviditet. Første gang da jeg var 6+0 hvor det var ret meget. Dog uden klumper og uden smerter. Jeg var til en tidlig scanning da jeg var 6+4 hvor der var et fint hjerteblink. De andre to gange har det mere været pletblødning. Jeg er i dag 11+5, og skal til nf-scanning om en uge

så ja, som de andre skriver, ro på - evt få målt dit HCG hos lægen over et par dage. Krydser fingre for dig

Anmeld Citér

4. september 2021

Hab

Hlb18 skriver:

Jeg har blødt 3 gange i denne graviditet. Første gang da jeg var 6+0 hvor det var ret meget. Dog uden klumper og uden smerter. Jeg var til en tidlig scanning da jeg var 6+4 hvor der var et fint hjerteblink. De andre to gange har det mere været pletblødning. Jeg er i dag 11+5, og skal til nf-scanning om en uge

så ja, som de andre skriver, ro på - evt få målt dit HCG hos lægen over et par dage. Krydser fingre for dig

Problemet er at lægen sagde hvis det er en begyndende abort, kan vi ikk så meget. Men blødning er stoppet og har ingen smerter. Så ved ikke om den er der stadig 

Anmeld Citér

26. september 2021

Hlb18

Hvordan gik det for dig?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.