Anbefaling af legetøj til baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

766 visninger
7 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. september 2021

BM2021

Hej mødre,

Min baby er i fuld sving med at vokse og udvikle sig, og eftersom at babymarkedet kan give enhver forældre stress, så vil jeg gerne høre hvad jeres barn/børn har nydt at lege med fra ca 4mdr frem til et år.

Baby er 3mdr og har pt glæde af aktivitetstæppe, et spejl og sin o-ball og 2 stk lamaze legetøj. 

Jeg er meget påpasselig både med at introducere og ikke ende med en masse ligegyldigt, (vi gøre et bragt forsøg på at være så minimalistiske som muligt).

Til kommende dåb har vi ønsket os en masse Bobles som baby kan få glæde af forhåbentlig mange år frem.

Kom gerne med inspiration eller bud.

God dag derude.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2021

BM2021

Slet ingen bud?

Anmeld Citér

3. september 2021

Anonym

Jeg synes at legeskum virker lidt bedre end bobles, det havde jeg nok ønsket i stedet hvis jeg skulle gøre om. Men det er jo individuelt, min pige elskede stabletårn med ringe, en lamaze dukke og en bolli ring med rasledutter (i modsætning til oball var den fleksibel og kunne komme i munden). Da hun blev lidt ældre, så var den lille blød dukke et stort hit og masser af røre føle bøger. 

Anmeld Citér

4. september 2021

Ipsum

Legeakademiet.dk og fx mærket BabyEinstein er generelt ret godt, synes jeg. Fx et trommesæt fra BabyEinstein til et par hundrede kroner. Med masser af lyde. 
Ellers: alt fra lamaze og playgo og de andre gode ting. Har flere Fisher price ting som er fantastiske, også til barn nr. 2. Anede ikke at sådan en ‘laptop dims’ med musik og knapper og lys kunne være så velholdt og underholdende i seriøst 3 år… storebror har lejlighedsvist hygget sig gevaldigt med at lege med den indtil for nylig, hvor lillesøster har arvet den. 
Så alt der kan tåle at komme i munden. Og alt med lyd og lys. Og mange farver. 
Jeg ønsker os sådan et legebord med alt det stads. Skal lige have fundet det rigtige. Måske det bliver et BabyEinstein bord. 

Anmeld Citér

4. september 2021

Ipsum

Noget med knapper på, man kan interagere med. 
Jeg ville nok ikke vælge bobles. Personligt synes jeg det fylder for meget ift. hvor lidt leg, man kan få ud af dem. Man kan bare bruge et sammenrullet gulvtæppe og en pilatesbold osv. som forhindringsbane. Men det er vel en smags sag.

Anmeld Citér

4. september 2021

BM2021

Ipsum skriver:

Noget med knapper på, man kan interagere med. 
Jeg ville nok ikke vælge bobles. Personligt synes jeg det fylder for meget ift. hvor lidt leg, man kan få ud af dem. Man kan bare bruge et sammenrullet gulvtæppe og en pilatesbold osv. som forhindringsbane. Men det er vel en smags sag.

Tak for nogle gode input, det vil jeg dykke mere ned i. 

Jeg har også været en del på legeakamadiet og elsker deres aldersopdeling.

Ift til hvad du siger omkring Bobles kan jeg godt se din pointe, det har jeg ikke tænkt over før på den måde, jeg har tidligere arbejdet i en institution hvor vi decideret havde et bobles rum og det var et hit, så jeg tænkte at det vil min baby også synes. - det er ikke altid nemt i førstegangsmorsjunglen

Anmeld Citér

4. september 2021

1518

En pilfinger-væg er den ting, jeg altid ønskede mig til vores børn. Min kæreste kunne dog ikke se de samme fordele som mig, så vi fik desværre aldrig lavet/købt en.

Anmeld Citér

4. september 2021

Frizzy

BRIO .. kan bruges i mange år.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.