Tvivl om børneorm ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.544 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. september 2021

Anonym trådstarter

Ja jeg er altså virkelig i tvivl om min datter på syv og vores mindste på 1 år har børneorm. 

Umiddelbart mærker vi intet ift deres søvn og vi ser dem ikke klø sig på noget tidspunkt. Men vores datter kom ud fra wc den ene dag og sagde hun var sikker på hun har orm (men hun skal bare høre noget og så tror hun hun har det, så kan også være noget hun har hørt på skolen og nu tror hun selv har). Spurgte hende hvordan det så ud og hun svarede orange og hun syntes det bevægede sig. (skal siges vi dagene for inden har spist lasagne med revet gulerod, så tænkte faktisk det nok var det og hun så måske har syntes det bevægede sig). 

Har bedt hende om at få lov at se og tørre hende næste gang, men pt det ikke lykkedes da hun har gjort nr to på skolen. Har også prøvet at kigge hende om natten bag i, men kan intet se.

Dog bliver jeg i tvivl, for da jeg skiftede ble på den mindste idag, syntes jeg der var noget som minder om hår i, bortset fra det var orange, 1-1,5 cm vil jeg tro og ret "hårde" i det. Og nu går min hjerne helt bananas og er sikker på det må være orm. 

Men hvordan sikre jeg det er det ? Jeg lader også selv tankerne løbe af med mig hurtigt, men kan virkelig ikke have hvis vi har orm. 

Hvad tænker i ? Tror i det orm ?

På nettet står der se er hvide, men kan de ikke være farvet af aff ?  

Ja undskyld mit klamme spørgsmål men har virkelig brug for nogle svar og kan først ringe til egen læge i morgen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2021

EKAB

Profilbillede for EKAB
Anonym skriver:

Ja jeg er altså virkelig i tvivl om min datter på syv og vores mindste på 1 år har børneorm. 

Umiddelbart mærker vi intet ift deres søvn og vi ser dem ikke klø sig på noget tidspunkt. Men vores datter kom ud fra wc den ene dag og sagde hun var sikker på hun har orm (men hun skal bare høre noget og så tror hun hun har det, så kan også være noget hun har hørt på skolen og nu tror hun selv har). Spurgte hende hvordan det så ud og hun svarede orange og hun syntes det bevægede sig. (skal siges vi dagene for inden har spist lasagne med revet gulerod, så tænkte faktisk det nok var det og hun så måske har syntes det bevægede sig). 

Har bedt hende om at få lov at se og tørre hende næste gang, men pt det ikke lykkedes da hun har gjort nr to på skolen. Har også prøvet at kigge hende om natten bag i, men kan intet se.

Dog bliver jeg i tvivl, for da jeg skiftede ble på den mindste idag, syntes jeg der var noget som minder om hår i, bortset fra det var orange, 1-1,5 cm vil jeg tro og ret "hårde" i det. Og nu går min hjerne helt bananas og er sikker på det må være orm. 

Men hvordan sikre jeg det er det ? Jeg lader også selv tankerne løbe af med mig hurtigt, men kan virkelig ikke have hvis vi har orm. 

Hvad tænker i ? Tror i det orm ?

På nettet står der se er hvide, men kan de ikke være farvet af aff ?  

Ja undskyld mit klamme spørgsmål men har virkelig brug for nogle svar og kan først ringe til egen læge i morgen.

Kig i aften, når de sover. Så er ormene nok fremme.

Anmeld Citér

1. september 2021

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2

De gange min datter har haft børneorm har hun været meget generet efter sengetid, så jeg vil ikke umiddelbart tro at det er det når de ingen symptomer har. I den mindstes afføring tænker jeg at du burde kunne se levende orme hvis det var det?

Hvis du gerne vil have undersøgt om det er børneorm så kan i så lavet en tape prøve ved lægen. Ikke det sjoveste, men tanken om orm kan også være ret svær at slippe

Anmeld Citér

1. september 2021

Anonym

Vores datter har haft det nogle gange og jeg har overhovedet ikke været i tvivl om at det var børneorm. 

Hun klagede over at det kløede i numsen. Jeg kunne “bare” kigge og lyste med lommelygte. Det var tydligt at der var nogle helt små tynde og hvide orme, som bevægede sig.  Jeg hader det og synes det er møg ulækkert, men det er bare at sørge for super god hygiejne af særligt toilet, sengetøj, undertøj og selvfølgelig fingre. Og så komme i behandling hurtigst muligt. 

Men hvis ingen af dem viser tegn på at der er noget der klør, så tror jeg simpelthen ikke de har det. 

Anmeld Citér

1. september 2021

Anonym

Som andre siger så er du nærmest ikke i tvivl hvis de har det. Når der ikke er symptomer og du ikke har set nogen orm, så er det usandsynligt. Ring til lægen hvis du stadig er i tvivl og få det tjekket.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.