Sygdom - steget efter corona..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

718 visninger
4 svar
0 synes godt om
31. august 2021

Frizzy

Jeg er nødt til at spørge. 
Jeg har været tilbage til arbejde på fuldtid (kontor) siden medio August. Vi har været 4 tilbage fra ferie i teamet. 3 har været syge og har måtte tage 2-3 sygedage. Jeg har ikke været syg siden corona, men lagde mig også.

Herudover har vi været til fødselsdag og sommerfest. Begge gange med folk der har hakket og snottet. Ingen med corona men forkølelse. 

jeg har lige talt med min mor som også er snotforkølet.

Hvad sker der lige?- er vores immunforsvar bare blevet så meget dårligere af at være i dvale i 1,5 år.  

Er I mere syge og er jeres familie/ kollegaer..?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2021

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Jeg har sendt 6-7 elever hjem med forkølelse, ondt i halsen, småfeber osv. (alle testet, ikke corona) siden vi startede op, jeg har selv ligget og nu ligger begge mine børn. I deres klasser er billedet åbenbart det samme. Vi er ikke blevet hårdere ramt af forkølelse end normalt, men det er som om vi nemmere har taget imod.

Jeg tror, at vi nemmere tager imod efter corona pga. rengøring, afspritning osv., så vores immunforsvar igen skal vænnes til en virus/bakteriefyldt verden. Men det er min egen lille hjemmebryggede hypotese…

Anmeld Citér

31. august 2021

Lambi90

Profilbillede for Lambi90

Der er virus i omløb - har den selv lige nu. Plejer at få sådan en tur hvert år, og i mine år i daginstitution har det hvert år været sådan - dog var færre syge sidste efterår/vinter, måske grundet øget hygiejne og afstand

Anmeld Citér

31. august 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg arbejder i byggebranchen og har ikke været hjemsendt en eneste dag fra job under Corona. På vores kontor har vi også forkølelse i omløb, så jeg tror nu mere det er årstiden med de skiftende temperaturer der er synderen end noget andet.  

Anmeld Citér

31. august 2021

Nomnom

Altså vi er mere ramt end ellers. To gange bræksyge for hele familien indenfor to måneder og jeg og den yngste har været snottet og hostet siden slutningen af juli. Det bliver ved og ved.

Jeg talte med vores læge om det og hun sagde det meget vel kunne være fordi vi ikke har været så eksponeret som vi plejer. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.