Vægt ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

893 visninger
2 svar
0 synes godt om
31. august 2021

Anonym trådstarter

Hej til jer alle 

Jeg er gravid i 20’ende uge - jeg har kæmpet meget med opkast og ekstrem kvalme. Jeg er næsten stoppet med at kaste op men kvalmen og madlede er en daglig følgesvend Det har resulteret i at jeg har tabt mig og har svært ved at øge vægten. 

Det gør at jeg bare ikke kan spise ret meget, jeg spiser sundt men vælger fede fødevarer for at få lidt ekstra.

mit BMI inden graviditet lå lige på normalen på 25 så jeg var ikke spinkel på nogen måde.. 

Jeg er nu i uge 20, jeg vejer 4 kg mindre end da jeg blev gravid, maven og baby vokser flot, men jeg kan sagtens se at jeg er blevet mindre andre steder.

Jdm og læge siger at der jo ikke er så meget at gøre - alligevel bekymrer det mig noget. 

Andre der har erfaringer eller har prøvet lignende? 
hvad har I mon taget på her halvvejs i graviditeten?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2021

BM2021

Jeg tog 2,5 kg på på hele graviditeten. Jeg kastede op dagligt og led af meget voldsom mavesyre. Baby havde det perfekt og min jm var ikke så bekymret andet end jeg godt måtte forkæle mig selv. Fordi jeg var så småtspisende så sørgede jeg for at det jeg nu engang spiste var kalorieholdigt, fx avocado og nødder. Jeg havde iøvrigt bmi som dig, så min krop havde også noget af give af. 

Anmeld Citér

31. august 2021

Morpåudebane

Sålænge du ikke er undervægtig, så er det ikke et problem baby tager for sig først, derefter får du selv “resterne” derfor oplever mange gravide der lider af kvalme/madlede at tabe sig.

personligt tabte jeg mig i 1. Trimester, i 2. Stod min min vægt mere eller mindre stille og i 3. Trimester tog vægten fart.��  tog 8 kg på i alt

mit BMI lå dengang på omkring 19, men der var ingen nervøsitet  fra lægerne, da baby havde det godt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.