Syge med feber. Corona test?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

960 visninger
7 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. august 2021

Anonym trådstarter

Mine børn på 1 og 3 har feber. 
jeg er ikke meget for at Corona teste dem når de er så små. Ville i få dem testet?

og skal de have en test til de kommer i institution igen?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2021

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987
Anonym skriver:

Mine børn på 1 og 3 har feber. 
jeg er ikke meget for at Corona teste dem når de er så små. Ville i få dem testet?

og skal de have en test til de kommer i institution igen?

Hvis ikke du vælger at teste dem, skal de blive hjemme 48 timer efter symptomernes ophør. 

Personligt vælger vi at teste de voksne i husstanden løbende i stedet for at teste børnene. Børnene må jo ikke komme i institution alligevel, når de er syge uanset hvad de fejler.

Anmeld Citér

31. august 2021

Anonym trådstarter

Ønskebaby1987 skriver:

Hvis ikke du vælger at teste dem, skal de blive hjemme 48 timer efter symptomernes ophør. 

Personligt vælger vi at teste de voksne i husstanden løbende i stedet for at teste børnene. Børnene må jo ikke komme i institution alligevel, når de er syge uanset hvad de fejler.

Jeg blev testet i fredags og har Corona vaccinen. 
ville du stadig teste? Også hende på 1 år?

Anmeld Citér

31. august 2021

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987
Anonym skriver:

Jeg blev testet i fredags og har Corona vaccinen. 
ville du stadig teste? Også hende på 1 år?

Ja, man kan sagtens have corona selvom man er vaccineret.

Vi er pt isolation, fordi der er corona i min datters vuggestue. Vi voksne har planer om at blive testet mandag (i går), torsdag og søndag. Min mand er vaccineret og det er jeg ikke. Min datter tester vi ikke.

Anmeld Citér

31. august 2021

Sprit25

Det hjælper ikke en skid kun at teste voksne. Børn smitter mindre og det er ikke sikkert I får det. Slet ikke når I er vaccineret. 

Jeg ville holde hjemme til feberfri

Anmeld Citér

31. august 2021

EKAB

Profilbillede for EKAB

Har de været i nærheden af nogen som er smittede? Har de andre symptomer end feber? 

Hvis nej, så ville jeg ikke få dem testet. 

Begge mine børn har været smittet. Den mindste da han var 1 år i december, og den store på 7 har lige været smittet. 
Ingen af dem smittede os forældre, og vi opdagede det jo dermed kun, fordi de blev testet.

Anmeld Citér

31. august 2021

2017morigen

Jeg ved ikke med den lille på 1år. Der skal du via egen læge da man først kan book tid til test selv når de er fyldt 2år.

Den store på 3 ville jeg ikke have skrupler med at få testet. Min den store på 4 er blevet testet 3 gange siden hun var omkring 3,5år. Første gang på sygehuset fordi hun fik akut høj feber i bh  og egen læge sendte hende på Børne akutten. De andre gange har hun haft feber og egen læge ville ikke gerne se hende før der lå en negativ test.

Og hun er vitterlig den i huset som er nemmeste at få testet. Døren til bagsædet bliver åbnet og hun åbner munden og hun bliver podet siden i sin autostol. Det eneste vi har gjort er at snakke om at man skal åbne munden lige som når man skal til tandlæge.

Anmeld Citér

31. august 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Nej, ville aldrig teste kun pga feber

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.