Ammestop piller første gang, amning anden gang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

373 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. august 2021

Anonym trådstarter

Hej 

Da jeg havde født vores første barn startede jeg amning, men som første gangs mor var det simpelthen for overvældende med mange brystspændinger og den lille ny. Derfor fik jeg ammestop pille. 

Nu er jeg gravid igen, og denne gang ønsker jeg virkelig at amme, men er bange for at ammestop pillen fra sidst har en virkning på mælkeproduktionen denne gang. 

Hvad er jeres erfaringer med dette?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2021

Charl90

Ingen erfaring, men det kan jeg da ikke forestille mig.

Jeg håber det lykkes denne gang. Jeg er stor fortaler for at man kæmper for det, selvom man har startvanskeligheder Jeg fik en meget smertefuld revne som det tog 1,5 månedstid at få helet, men derefter gik amningen bare fantastisk. Efter et par måneder er det en helt anden oplevelse end i starten og jeg ammede min søn til næsten 2år. Jeg glæder mig til at skulle amme igen her næste gang

Anmeld Citér

29. august 2021

Anonym

Jeg fik ammestoppiller første gang pga brystbetændelse og svamp. Med mit nr 2 barn gik det meget nemmere fordi at jeg ikke var så stresset og nervøs. Jeg fik stadigt brystbetændelse et par gange, men så længe man ikke tager medicin for det, så får man ikke svamp  jeg fandt ud af at det eneste kur for mig imod brystspændinger og betændelse er at ligge og tage en lur imens man ammer, eller at amme om natten, så slår nedløbsrefleksen til ca hver 20 min og på den måde får man tømt brystet  jeg har virkeligt været glad for at amme og jeg synes at det er så meget nemmere end alt det bøvl med flasker der skal vaskes og også meget hyggeligere  ammestoppillerne virker kun i nogen dage, de ødelægger ikke noget hvis det er det du tænker på?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.