Hjælp og råd søges - mælken er væk.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

945 visninger
6 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. august 2021

Anonym trådstarter

Hej alle mødre,

Håber nogle kan hjælpe mig- står i den situation at jeg for nogle dage siden havde en mælkeknude i det ene bryst- det fik jeg masseret væk, men nu er det som at det har sat en stopper for produktionen, der kommer ganske lidt mælk ud, what to do? Jeg pumper jævnligt i håb om at få gang i det, men der sker ikke rigtig noget!

Alle gode råd modtages

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2021

Anonym

Varme på brystet/brysterne ved hjælp af varmepude inden du ammer/pumper ud, pump/am hver 3 time, det hjalp mig.

Og ellers kan du prøve "power pumping" jeg har ikke selv prøvet men hørt at det virker for nogle.

Powerpumping

Pump i 20 min

10 min pause

pump 10 min

pause 10 min

og pump 10 min

Hvis du googler power pumping kommer der nogle ret gode billeder op 

Anmeld Citér

27. august 2021

Altea

Jeg tænker ikke knuden er væk. Gode varme bade, med hård massering, og så brystpumpe på hver 2. time.

Anmeld Citér

27. august 2021

Nordsjælland1981

Profilbillede for Nordsjælland1981

Jeg har ikke haft en mælke knude, men som mor til præmatur har jeg fra jeg kunne sidde efter kejsersnit malket ud hver 3. time…og ja…power pumpning virker, men jøsses det kan gøre naller til sidst

Har du en elektrisk eller en manuel pumpe?

Anmeld Citér

27. august 2021

123321

Profilbillede for 123321

Hud til hud ! Drop alle aftaler, bliv i sengen, amning. Afslapning, ro og mad. 

Anmeld Citér

27. august 2021

Anonym trådstarter

Tusind tak for alle råd!! - jeg massere fortsat brystet, og forsøger nu med en omgang power pumpning efterfulgt af en masse amning (baby gider dog ikke det tomme bryst).

Så håber jeg at der sker noget, så jeg kan få lov til at amme hende videre. Men hold nu fast en masse kontinuerlige kampe man har for at opretholde og kunne amme.

Anmeld Citér

29. august 2021

nemisis

Profilbillede for nemisis

Hvis baby vil tage brystet med mælkeknuden så ville jeg bare amme løs på det og så skal det nok komme. Måske kan du få hende til at tage det mens hun sover/blunder, hvis hun afviser når hun er vågen - de sutter mere instinktivt i søvnen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.