Hvilken flyverdragt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

326 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. august 2021

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80

Hvilken flyverdragt kan I anbefale til en dreng på 3 år? Han er en varm dreng og så har han en lang overkrop...synes tit benene er meget lange hvis den skal passe i kroppen.

Hvad har I valgt?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2021

Tinstin

Jeg har købt Reima tec og de har passet godt til min ældste dreng, som netop også er varm i det. Men jeg har ikke prøvet andre mærker, så dem har jeg ingen erfaring med - kun har jeg en name it som reserve til min yngste på 2 og den virker varmere i det.

Og ja, det kan være lidt en udfordring med alle flyverdragter, at de er lange i benene, men jeg synes, at med den gode elastikkant og de stropper, der er, så bliver den siddende rigtig godt over vinterstøvlerne. Og så er der måske lidt ekstra plads, men min dreng har nu stadig både kunnet klatre og cykle, selvom benene måske var 10 cm for lange...
Og nogle gange gør de lange ben, at der er mere plads i flyverdragten og den derfor ikke strammer, når de f.eks. vil klatre.

Anmeld Citér

24. august 2021

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Frederikke80 skriver:

Hvilken flyverdragt kan I anbefale til en dreng på 3 år? Han er en varm dreng og så har han en lang overkrop...synes tit benene er meget lange hvis den skal passe i kroppen.

Hvad har I valgt?

Vi har haft Ver de terre i flere år. Modellen har passet perfekt til vores pige, også med lang overkrop og forholdsvis korte ben. Altid tør og hverken for kold eller varm. Hun er også en varm pige.

Anmeld Citér

24. august 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Jeg synes stort set alle flyverdragter har samme pasform og oplever det ikke som et problem.

Men huller er det store problem. Her er der kun hummel flyverdragter der holder en sæson og kan gå i arv.

Didriksons holder næsten en sæson.

Reima TEC holder ikke (elles lækker dragt).

Vi har overvejet katnakken, men synes de er lidt for dyre iforhold til at jeg ikke kender dem og ved om de så også er gode, men vi elsker deres regntøj

Anmeld Citér

24. august 2021

Måskemor

Jeg har også en lang dreng. Synes egentlig ikke at det har været et problem med pasform. Vi har prøvet Hummel, Reima, ticket to heaven og didriksons. Didriksons var klart den som var mindst i størrelsen. Kan dog ikke anbefale nogen af dragterne da der gik hul i alle pånær Ticket. Men det var også hans første dragt som 1-årig så der legede han nok knap så vildt.

i år prøver vi en brugt Molo. Så er det ikke så ærgerligt hvis der igen går hul en måned inde i sæsonen.

Anmeld Citér

24. august 2021

Optimom

Profilbillede for Optimom

Jeg køber altid Didriksons, da de kan lægges ud i arme og ben. Så holder de 2-3 sæsoner. Men mine børn er heller ikke så vilde, så jeg har aldrig oplevet huller efter slid

Anmeld Citér

24. august 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
Optimom skriver:

Jeg køber altid Didriksons, da de kan lægges ud i arme og ben. Så holder de 2-3 sæsoner. Men mine børn er heller ikke så vilde, så jeg har aldrig oplevet huller efter slid

Nu har vi også didriksons, jeg har bare aldrig forstået det der med at forlænge arme og ben, da jeg ofte synes det er fra skridtet til halsen de først bliver for små - så imponerende at du kan få dem til at holde så længe 

Man kan heller ikke lige undoit igen, hvis man har mindre søskende der skal bruge den.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.