Moralske tømmermænd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. august 2021

IenFart

Profilbillede for IenFart

Jeg synes vi har en syg alkoholkultur her i landet, så bare at grine af det og sige det er noget der sker synes jeg egentlig er uhensigtsmæssigt. På samme måde synes jeg ikke børn skal se deres forældre fulde. 

Du behøver ikke have dårlig samvittighed, men jeg synes sagtens man kan snakke lidt om hvad der sker med alkohol når man får for meget uden at glorificere det. Selvfølgelig på et niveau der passer til en 11 årig. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2021

Frizzy

Anonym skriver:

Åh åh, jeg var i byen i lørdags, 40-års fødselsdag fra kl 14 og kl 22 måtte jeg hjem. Jeg var plakat fuld! Og desværre var min søn vågen (han er 11) og så mig vralte rundt og nærmest ikke kunne gå.  Pinligt altså! 
mig desuden var der en time der bare er forsvundet fra mit indre ved festen. Alle siger dog jeg var bare glad og dansede (jeg var lige et par timer foran alle andre ��) 

men min søn… 

har jeres børn oplevet jer fulde? Har jeg skadet hal for livet?

vi har talt om at det er almindeligt når man er fuld og grinet lidt af det og prøvet ikke at skjule det; hvis du forstår 

Ærligt din dreng skal nok overleve. Men som voksent menneske at drikke sig så fuld, at du får black out midt på dagen...?  Seriøst kl 14 - 22 om dagen??  Det synes jeg faktisk er et større problem og vidner om manglende grænser ifht håndtering af alkohol. I mine øjne bør man aldrig drikke så meget at man ikke kan håndtere en krise/ situation  mht ens børn. Hvad hvis han var kommet til skade havde brug for hjælp..? Kan du ikke mærke at du er ved at blive super fuld og påvirket.?

Anmeld Citér

23. august 2021

Anonym trådstarter

Frizzy skriver:

Ærligt din dreng skal nok overleve. Men som voksent menneske at drikke sig så fuld, at du får black out midt på dagen...?  Seriøst kl 14 - 22 om dagen??  Det synes jeg faktisk er et større problem og vidner om manglende grænser ifht håndtering af alkohol. I mine øjne bør man aldrig drikke så meget at man ikke kan håndtere en krise/ situation  mht ens børn. Hvad hvis han var kommet til skade havde brug for hjælp..? Kan du ikke mærke at du er ved at blive super fuld og påvirket.?

Altså jeg skammer mig og er mega flov. 
det er AlDRiG sket før, så nej. Det kunne jeg ikke. 

Anmeld Citér

23. august 2021

Anonym trådstarter

IenFart skriver:

Jeg synes vi har en syg alkoholkultur her i landet, så bare at grine af det og sige det er noget der sker synes jeg egentlig er uhensigtsmæssigt. På samme måde synes jeg ikke børn skal se deres forældre fulde. 

Du behøver ikke have dårlig samvittighed, men jeg synes sagtens man kan snakke lidt om hvad der sker med alkohol når man får for meget uden at glorificere det. Selvfølgelig på et niveau der passer til en 11 årig. 

Tak for dit svar

Anmeld Citér

23. august 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Festen startede kl. 14

Anmeld Citér

23. august 2021

Frizzy

Anonym skriver:

Nej kan se du skrev du ikke drikker så meget ellers . Havde overset det. 
Prøv at drikke og så tag en pause - effekten kan ellers slå hårdt. Husk mad også. 

Anmeld Citér

23. august 2021

Anonym trådstarter

Missyou skriver:

Jep det gjorde de :-) og det bekymrer mig på ingen måde, for det sker jo så yderst sjældent og deres ædru far var der jo til at tage sig af dem

Hvor gamle er de? 

Anmeld Citér

23. august 2021

Morpåudebane

Sålænge det ikke er noget der sker hver weekend, så ville jeg ikke være nervøs. Det positive er at i kan grine lidt af det når han bliver ældre og selv kommer fuld hjem (bliver hentet fuld) og så kan det i den forbindelse skabe en rigtig god snak omkring at man skal passe på og huske at lytte til sin krop når man indtager alkohol og at selv voksne kan have svært ved at styre det en gang i mellem  

Anmeld Citér

23. august 2021

Anonym trådstarter

Morpåudebane skriver:

Sålænge det ikke er noget der sker hver weekend, så ville jeg ikke være nervøs. Det positive er at i kan grine lidt af det når han bliver ældre og selv kommer fuld hjem (bliver hentet fuld) og så kan det i den forbindelse skabe en rigtig god snak omkring at man skal passe på og huske at lytte til sin krop når man indtager alkohol og at selv voksne kan have svært ved at styre det en gang i mellem  

Tak. Jeg bliver nødt til, at gøre det på den måde ja. Tage det med et smil. For jeg kan jo desværre ikke gøre det om!  Og vende det konstruktivt. 

Anmeld Citér

23. august 2021

Kontrast

Min søn har aldrig set mig fuld, men jeg ringede til ham i en brandert og var dum at høre på, fordi en veninde og jeg pludselig havde sat os for at drikke os fulde en søndag eftermiddag. Der skete det samme, jeg kunne ikke mærke, at jeg gradvist blev mere fuld (fordi jeg får noget medicin). Jeg har faktisk tænkt at så længe, at jeg ikke er i stand til at mærke hvornår nok er nok, skal jeg slet ikke drikke. Vi (hans far og jeg) fik selvfølgelig talt med drengen om det, så han blev hurtigt god igen efter den mærkelige oplevelse. Jeg er btw enig med dem, der ikke synes at børn skal opleve fulde forældre. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.