Alternativ behandling, inkontinens

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

878 visninger
3 svar
0 synes godt om
21. august 2021

Anonym trådstarter

Hej med jer.

Vores dreng på 6 år har alle dage haft problemer med toiletbesøg og har fortsat en del uheld med afføring.

Vi er i et forløb hos en børnelæge og følger behandlingen - og er ikke som sådan utilfredse med det. Det handler om tendens til forstoppelse og en umodenhed, som gør, at han ikke kan mærke afføringstrang.

Men jeg har bare tænkt på, om man ikke kunne arbejde med den umodenhed i stedet for at det bare handler om tid. Om der findes en alternativ behandlingsform, der måske kunne have en positiv effekt og få skubbet lidt gang i udviklingen.

Er der nogen, der har erfaringer med den slags? Jeg er som udgangspunkt ret åben over for forslag.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2021

Esj

Profilbillede for Esj

Hejsa

Min mands datter har haft samme problematik ( 7 år)  og de har også været hele møllen igennem. Konklusionen blev den somme som i har fået..

Nu er vi alle slf forskellige ift overbevisning og tempement

Og jeg ved slf ikke om det kunne være tilfælde ved jer, men vi lagde mærke til at pigen ofte havde disse uheld når hun ville have farens opmærksom.

Konsekvent lavede hun i bukserne hvis det er andre tilstede ( specielt andre børn og endnu værre hvis faren ga disse børn opmærksom)

Hun lærte hurtigt at et uheld i bukserne resulterede i 1 til 1 kontakt. ( ynken og ekstrem omsorg fra far til datter)

Da faren skifter stratigi ved at slf hjælpe hende i rent tøj igen, men også at sætte ord på at afføring forgår på toilettet. Og ellers ingen yderligere opmærksom omkring det, så stoppede det mere eller mindre. Men det tog sin tid

Men igen ved slf ikke om det kunne være tilfældet hjemme ved jer.

Der var ihvertfald ikke andre pædagogiske metoder der hjalp i dette tilfælde. 

Anmeld Citér

21. august 2021

kamikaze

Vores datter har haft samme problem. Det viste sig at hun har en anatomisk defekt, som på et tidspunkt forventes gå over af sig selv, som gør at hun får blærebetændelse. Indtil da spiser hun en lav dosis antibiotika forebyggende.

Efter at hun har fået medicin i et år er det blevet meget klart at hendes hovedproblem ift afføring var, at hun havde haft så svært ved at mærke om hun skulle på toilettet i så lang tid, at hun ikke kunne mærke det hverken ift urin eller afføring. Det tog mange måneder med ro på blærebetændelsen før det blev stabiliseret.

Så hvis i har den mindste grund til at tro at der er fysiske årsager -- hvad end det er generthed ift at gå på toilettet, eller noget anatomisk, eller noget tredje, så fiks det og hav tålmodighed. Jeg tror ikke det nødvendigvis handler om mental modenhed.

Anmeld Citér

21. august 2021

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar.

Jeg tror, at det der med at have haft svært ved at mærke det i lang tid, som jeres pige med blærebetændelse, er rigtig meget det samme. Han har nok været en del forstoppet da han var mindre, og derfor har fortsat svært ved at mærke, hvornår han skal - både det ene og det andet.

Jeg kan selv se på mit første indlæg, at jeg ikke har formuleret mig særlig tydeligt - men jeg tænkte faktisk på, om der er nogen der hr erfaringer med en form for alternativ behandling. Har fx set på en kraniosakral-terapeuts hjemmeside, at han kunne afhjælpe inkontinens. Om det er noget, nogen har erfaring med?

Har også selv tænkt på sådan noget sansemotorisk behandling - for på en eller anden måde hænger det jo sammen med, at han ikke helt kan mærke/sanse sin krop.

Han er en dreng, der er meget ‘oppe i hovedet’ - interesseret i alt sådan noget med hovedet, bøger, bogstaver, viden. Men mangler nok så noget modenhed i forhold til at mærke sin krop. Men det ved jeg ikke, om der på nogen måder giver mening, at en form for alternativ behandling kunne hjælpe med - sætte noget udvikling i gang.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.