Gul forløb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

600 visninger
3 svar
0 synes godt om
20. august 2021

Anonym trådstarter

Jer der har været så uheldige at have en graviditet uden for livmoderen, hvordan var jeres forløb?

Hvordan fandt i ud af det?

Hvor sad det?

Hvordan var jeres hcg målinger?

Udstedte i det selv?

Hvilke konsekvenser havde det?

På forhånd tak til jer der vil dele

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2021

Esj

Profilbillede for Esj

Jeg har oplevet 2 gange ulokaliseret graviditet.

Men sammen hold med hcg blodprøver og Tom livmoder blev konklusionen en Gul begge gange.

Første gang havde jeg bare en fornemmelse der sagde mig at noget var galt, betalte mig fra en scanning = tom livmoder.

Blev derefter fuldt med blodprøver hvor hcg steg. Men fordoblede sig ikke. Der gik en 2  uger Ca så begyndte jeg af mig selv at bløde og hcg begyndte at falde.

2 gang tester jeg positiv og begynder dagen efter at bløde. Bliver derfor scannet grundet tidligere oplevelse. Og der konstateres igen en tom livmoder. Der tages blodprøver som fordoblede sig ved første måling. Anden måling var det steget men slet ikke nok 3 blødprøve vag det faldene.

Så min krop har heldigvis klaret det selv begge gange.

Skal siges havde ingen smerter på noget tidspunkt 

Anmeld Citér

20. august 2021

Nenime

Jeg havde en GUL i marts i år.

Jeg testede positiv midt i cyklus. Jeg ville egentlig teste for ægløsning, men den blev så bragende positiv at jeg blev mistænksom. Tog derefter en g-test der var lige så positiv. Jeg havde 10 dage før haft en helt normal menstruation, så det var meget mystisk, og jeg havde med det samme på fornemmelsen at noget var galt. 

Hvor sad det?

Graviditeten sad på min venstre æggeleder. 

den første lød på  ca 400, derefter 1000, for så at falde til 600, stige til 800 og på dagen for operation var den på 900

Udstedte i det selv?

Nej, desværre ikke. Jeg hverken blødte eller havde nævneværdige smerter. Kun en let murrende fornemmelse. 

Jeg fik fjernet min venstre æggeleder. Måneden efter var jeg gravid igen, men det blev desværre til en missed abortion. 

Nu er jeg dog gravid igen igen, i uge 6, og jeg er spændt på hvordan det kommer til at gå.

Anmeld Citér

20. august 2021

2018mor

Anonym skriver:

Jer der har været så uheldige at have en graviditet uden for livmoderen, hvordan var jeres forløb?

Hvor sad det?

Udstedte i det selv?

På forhånd tak til jer der vil dele

Jeg vågnede en morgen (i uge 8) og havde ekstrem kraftige smerter. Kunne hverken gå, stå eller ligge ned. Ringede til skadestuen og fortalte at jeg var gravid med kraftige smerter. Der kom en læge ud for at tilse mig og give mig smertestillende og jeg fik så en tid på sygehuset nogle timer senere. Her scannede de mig og fandt ud af at graviditeten ikke sad i livmoderen. 

Hvor sad det?

Levende foster sad i min højre æggeleder 

Ved ikke, da jeg ikke fik målinger forinden. Havde bare konstateret at jeg var gravid og ventede på 1. lægebesøg. 

Udstedte i det selv?

Nej. Jeg blev akut opereret, min æggeleder var bristet og der var 300 ml blod i bughulen som blev suget + foster fjernet. 

De kunne ikke stoppe blødning fra min æggeleder og den blev derfor fjernet. Jeg blev gravid allerede måneden efter, dette endte dog i en SA. Efterfølgende har jeg fået en datter og er i dag gravid knuge 26 med lillebror. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.