Hvordan startede din/dine fødsler?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

969 visninger
9 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. august 2021

Anonym trådstarter

Jeg er 40 uger henne, og venter spændt på, at lillebror vil ud!
Jeg er helt nedslået af, at der ingen "tegn" er på snarlig fødsel, og det ved jeg også godt, der ikke nødvendigvis behøver at være.

Men som ren hyggelæsning her i den hårde ventetid, ville jeg gerne høre jer andre om, hvordan jeres fødsler er startet og optrækket til det ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2021

Anonym

Jeg fødte 39+2, havde ingen plukkeveer eller andet haft gennem hele graviditeten. Om morgenen går jeg ned og kaster op, (som jeg har gjort alle dage gennem hele graviditeten) da jeg kommer op og lægger mig i sengen igen, synes jeg at jeg har sådan en menssmerter, som måske varede i 10 sek. Derefter føler jeg at det bliver vidt og da jeg hiver dynen af, så står der et lille springvand.. og så var jeg i fødsel

Anmeld Citér

20. august 2021

Anonym

Fødte som førstegangs fødende 40+2. Havde plukveer hver dag en uges tid inden. Fik en svag lyserød tegnblødning og veer 10min efter, det var en fødsel med fart på

Anmeld Citér

20. august 2021

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2

Slimproppen gik i løbet af dagen. Ved aftensmadstid havde jeg mens smerter. Tror veerne begyndte så småt omkring kl 21/22. Kl 24 var jeg ikke i tvivl fødte tidligt om morgenen 40+5

Anmeld Citér

20. august 2021

B&J

Jeg fødte 14 før termin og vandet gik inde ved jordmoren til den sidste samtale

Anmeld Citér

20. august 2021

Emiliaa92

Første fødsel startede med vandafgang 41+0, og hun var ude 8 timer efter.

Jeg fødte andet barn for 2 dage siden 41+4 <3 Der var virkelig ingen optakt op til, så kæresten og jeg tog en hyggetur og så gik vandet lige efter. Men veerne ville ikke rigtig gøre noget godt for mig, så fik vedrop og så gik det hurtigt. 

Held og lykke! Du har snart dit barn i armene <3

Anmeld Citér

20. august 2021

Ananas

Mit vand gik om morgnen da jeg var på toilettet 40+1 helt ud af det blå, havde ingen tegn fået tidligere (det sev kun lidt, ingen vilde springvand her). Så begyndte veerne så småt nogle timer efter og så gik det ligesom derfra han var ude samme aften. 

Håber det snart bliver dig

Anmeld Citér

20. august 2021

nemisis

Profilbillede for nemisis

Min første fødsel (fdatter) startede med vandafgabng 39+2 og jeg fødte 39+3. Med lillebror gik jeg dog over tid og blev forsøgt sat igang med 3 gange hindeløsninger, før de måtte tage vandet 42+1. Han er født om natten 42+2.

Dog var min datters fødsel meget lang, hård og kompliceret, mens min søn er født med 5 timers aktiv fødsel og 18 minutters pressefase, helt perfekt og fantastisk fødsel som var en rigtig god oplevelse

Anmeld Citér

20. august 2021

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Første gang blev jeg sat igang 41+3. 

Anden gang startede med let lyserødt udflød 39+6 der blev mere og mere rødt i løbet af dagen. Kl 23 kom første ve og kl 13 næste dag var hun født

Anmeld Citér

20. august 2021

2018mor

Anonym skriver:

Jeg er 40 uger henne, og venter spændt på, at lillebror vil ud!
Jeg er helt nedslået af, at der ingen "tegn" er på snarlig fødsel, og det ved jeg også godt, der ikke nødvendigvis behøver at være.

Men som ren hyggelæsning her i den hårde ventetid, ville jeg gerne høre jer andre om, hvordan jeres fødsler er startet og optrækket til det ?

Min fødsel startede kl. 21 ca.  40+2. Først kom der en lille “menstruations”smerte som jeg ikke havde oplevet tidligere. Så tænkte at nu er det nu. En time senere skulle jeg tisse og der gik slimproppen. Og så begyndte veerne stille og roligt. Og kl 7.35 næste morgen kom hun ud  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.