Røntgen gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

879 visninger
10 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. august 2021

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Hejsa.

Jeg er gravid og har fået en tid til røntgen med min datter. Er der nogen der ved om jeg må gå med hende ind, eller skal jeg forsøge at finde en anden løsning?

Har forsøgt at ringe til sygehuset, men telefonen er midlertidig lukket pga sygeplejerske strejken, og synes måske det er lidt over-kilo at ringe til akut telefonen

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2021

Anonym

Ønskebaby1987 skriver:

Hejsa.

Jeg er gravid og har fået en tid til røntgen med min datter. Er der nogen der ved om jeg må gå med hende ind, eller skal jeg forsøge at finde en anden løsning?

Har forsøgt at ringe til sygehuset, men telefonen er midlertidig lukket pga sygeplejerske strejken, og synes måske det er lidt over-kilo at ringe til akut telefonen

Jeg fik selv foretaget røngten da jeg var gravid. Det var der ingen problemer med. 

Anmeld Citér

20. august 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Er ret sikker på, at de vil gøre alt for ikke at give røntgen, medmindre det er absolut nødvendigt.. Så synes, at du skal finde en anden løsning.. 

På nettet står der i hvert fald, at man kun giver røntgen, når det er virkelig nødvendigt

Anmeld Citér

20. august 2021

EKAB

Profilbillede for EKAB

Da jeg var gravid med min yngste, kom min store dreng slemt til skade med benet, og han skulle have taget røntgenbilleder af sin ankel.

Jeg måtte under ingen omstændigheder gå med ind.

Anmeld Citér

20. august 2021

Anonym

De har et lille rum inde i selve rummet, hvor du kan stille dig ind. Sådan var det hvert fald da jeg var til røntgen med mit barn og jeg er også gravid. Du skal hvert fald ikke stå i rummet. Det sørger de for :-)

Anmeld Citér

20. august 2021

Anonym

Jeg har haft min søn på 8 år til røntgen I dag og måtte ikke komme med ind. Han var så heldigvis helt ok med at gå ind alene, men ellers havde en anden løsning været nødvendig

Anmeld Citér

20. august 2021

Ønskebaby1987

Tak for svar. Vi må nok finde en anden løsning. Min datter er kun 2,5 år, og vil på ingen måde være med til at jeg ikke går med hende ind.

Anmeld Citér

20. august 2021

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Unicorn1 skriver:

Er ret sikker på, at de vil gøre alt for ikke at give røntgen, medmindre det er absolut nødvendigt.. Så synes, at du skal finde en anden løsning.. 

På nettet står der i hvert fald, at man kun giver røntgen, når det er virkelig nødvendigt

Barnet skal vel have taget røntgen, uanset. 

Anmeld Citér

20. august 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Mor og meget mere skriver:

Ja men er ret sikker på, at TS får af vide, at hun ikke må gå med ind

Anmeld Citér

20. august 2021

Ønskebaby1987

Mor og meget mere skriver:

Ja selvfølgelig skal hun det…

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.