Hej med jer.
Jeg har simpelthen brug for, lige at komme ud med mine frustrationer efter en helt forfærdelig dag.
lang historie: Jeg er 35 år, været gravid 3 gange + 1 bio på 1 år. 3 gange naturligt og 1 gang ved IUI-H. Desværre går mine graviditeter gang på gang i stå.
Min AMH er gået fra 3,5 til 0,8 på 3 måneder.
Vi blev af lægen på klinikken anbefalet IVF, og nu var tiden inde til at starte op.
Jeg startede på Bemfola i fredags og har i dag været til scanning. Det var nedslående.
Ingen æg at se endnu. Så skal fra i dag skifte Bemfola ud med Pergoveris. + Fyremadel.
For at se, om jeg reagerer bedre på det.
Dét er ikke lægens skyld (eller nogen andres for den skyld), men han var simpelthen så ubehagelig.
Jeg nævnte, at jeg var bange for, at jeg allerede havde haft ÆL, da min ÆL plejer at komme ca. på cyklusdag 8. Det ignorerede han fuldstændig, og sagde han jo altså havde studeret meget længe til at blive læge og i øvrigt lavede dette hver dag. Og at jeg ikke skulle stille spørgsmålstegn ved hvilken medicin jeg fik. Det var vildt ydmygende.
Han fortæller mig så, at min AMH er bekymrende lav (som om jeg ikke vidste det i forvejen), og at det altså var et kæmpe problem. Det ved jeg godt!
Men eftersom de selv anbefalede mig IVF, så havde jeg da ikke regnet med sådan en udmelding.
Og i øvrigt, så skulle jeg nok lige overveje ægdonation eller et liv uden børn.
Jeg blev fuldstændig slået ud og lige nu tænker jeg bare hvorfor jeg så overhovedet er i behandling.
Jeg håber selvfølgelig, at jeg reagerer bedre på Pergoveris og at scanningen på mandag ser anderledes ud. Men jeg syntes det er helt urimeligt nærmest at tage alt håb fra mig allerede nu – kun med 7 dage på medicin.
Er her nogle, med lave AMH værdier, som har nogle solstrålehistorier? Eller bare nogen med nogle erfaringer som de vil dele ud af?
Anmeld
Citér