Skal jeg betale tilskud tilbage?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

594 visninger
1 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. august 2021

Anonym trådstarter

Jeg flytter sammen med min kæreste 1 oktober. Eller der er hans lejlighed sagt op fra, så må vi se hvornår den er lejet ud.

Men hvis han flytter adresse til mig 1 oktober,hvordan så med det enlig tilskud jeg får 20 oktober.

Skal jeg betale dem tilbage igen? Jeg har hørt af tilskud er for udbetalt, så derfor vil dem for 20 oktober gælde for oktober, november og december og jeg derfor ikke vil være berettiget enlig tilskud.

Kan nogle hjælpe med at opklare om det er korrekt? Og isåfald hvornår vil de blive opkrævet igen hvis de skal betales tilbage? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2021

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Jeg flytter sammen med min kæreste 1 oktober. Eller der er hans lejlighed sagt op fra, så må vi se hvornår den er lejet ud.

Men hvis han flytter adresse til mig 1 oktober,hvordan så med det enlig tilskud jeg får 20 oktober.

Skal jeg betale dem tilbage igen? Jeg har hørt af tilskud er for udbetalt, så derfor vil dem for 20 oktober gælde for oktober, november og december og jeg derfor ikke vil være berettiget enlig tilskud.

Kan nogle hjælpe med at opklare om det er korrekt? Og isåfald hvornår vil de blive opkrævet igen hvis de skal betales tilbage? 

Jeg er by no means en ekspert. Men så vidt jeg har forstået så er bønre/ungeydelsen bagudbetalt. Det er derfor man får første udbetaling i kvartalet efter man har født. På samme måde får man først som enlig i kvartalet efter man bliver enlig, og omvendt. Altså har du været enlig i juli/august/september får du som enlig i oktober. Ændringen skal ske inden første oktober hvis det skal nå at have indflydelse på udbetalingen i oktober. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.