Gider ikke mine madpakker/ spise i arbejdstid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

632 visninger
6 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. august 2021

Anonym trådstarter

Hej med jer

Jeg vil rigtig gerne høre jeres holdning med ikke at spise igennem dagen.

Sagen er den at jeg virkelig har kæmpet med at få spist mine madpakker hver dag, siden jeg er blevet gravid. 
Jeg er i 15. uge og har allerede tager 6-7 kg på, så jeg får rigeligt at spise Men jeg har det virkelig stramt med at skulle spise madpakker, lige meget hvad jeg har med. 

Men er det helt forbudt at ikke spise når man er på arbejde? 
Jeg arbejder stort set hver dag og har relativt lange arbejdsdage på 8 timer hver dag og  for det meste siddende/stående arbejde, så ikke fysisk hårdt. 

Inden jeg blev gravid spiste jeg gerne en stor omgang morgenmad, så jeg blev godt mæt og så først igen til aftensmad hvor jeg også spiser en dejlig stor portion. Både sundt og varieret, men store måltider. 

Jeg tror bare jeg er bange for at gøre noget "forkert" nu når jeg er gravid, men kan jeg mon gå tilbage til det med at spise 2 store måltider om dagen? 
Jeg har hverken skåret ned på mængden på morgen eller aftensmad, så det  er kun ekstra mad/ kalorier jeg har indtaget de sidste 10-11 uger..

Jeg ved godt at mange lever af kiks og Sunlolly is de første 3-4 måneder, så jeg skal måske bare slappe af, men jeg har måske brug for at nogen kan fortælle mig at det er OK

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2021

Frizzy

Det er aldrig sundt kun at spise 2 gange om dagen og så store portioner.  
Det er måske bedre at  dele det ud og have snacks med i form af mandler osv., 

Anmeld Citér

16. august 2021

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Jeg kan ikke lade være med at trække lidt på smilebåndet... hvis du får ernæring nok, en tilstrækkelig varieret sammensætning og føler dig godt tilpas, hvad søren skulle det så gøre af forskel præcis hvornår på dagen du indtog føde og af hvor mange omgange?

Personligt spiser jeg fx sjældent morgenmad. Jeg bryder mig ganske enkelt ikke om det, bliver oppustet og utilpas og har bare generelt ikke lyst. Men jeg vejer hvad jeg skal, spiser ellers almindeligt sundt og varieret og har det godt - så det ville jo også være helt skørt at tvinge det ned hver dag mod lyst og vilje ....

Anmeld Citér

16. august 2021

Anonym trådstarter

StortOgSmåt skriver:

Jeg kan ikke lade være med at trække lidt på smilebåndet... hvis du får ernæring nok, en tilstrækkelig varieret sammensætning og føler dig godt tilpas, hvad søren skulle det så gøre af forskel præcis hvornår på dagen du indtog føde og af hvor mange omgange?

Personligt spiser jeg fx sjældent morgenmad. Jeg bryder mig ganske enkelt ikke om det, bliver oppustet og utilpas og har bare generelt ikke lyst. Men jeg vejer hvad jeg skal, spiser ellers almindeligt sundt og varieret og har det godt - så det ville jo også være helt skørt at tvinge det ned hver dag mod lyst og vilje ....

Det er lige præcis det jeg har brug for at høre!

Jeg har det på samme måde med madpakker. Det handler slet ikke om at jeg ikke kan have alt muligt med i form af frugt, grønt og snacks. Jeg har bare ikke lyst til at spise det, når jeg er på arbejde. 

Anmeld Citér

16. august 2021

Anonym trådstarter

Frizzy skriver:

Det er aldrig sundt kun at spise 2 gange om dagen og så store portioner.  
Det er måske bedre at  dele det ud og have snacks med i form af mandler osv., 

Jeg har det lige omvendt faktisk, jeg tror det er sundt for kroppen at få lov til at blive sulten imellem måltiderne. 
Jeg har været vandt til at faste 1-2 dage om ugen ofte inden jeg blev gravid, da jeg synes det er rigtig godt for min krop

Men det er nu slet ikke derfor jeg ikke har lyst til at spise på arbejde, det er virkelig bare ikke for mig. 
Jeg har altid haft et godt og sundt forhold mad synes jeg selv. MEN jeg spiste fx helst heller ikke madpakke da jeg gik i skole, helle ikke i de små skoleklasser. 

Anmeld Citér

16. august 2021

Anonym

Hvis du ikke er sulten, så virker det ikke til at din krop mangler den frokost. Baby skal nok få hvad den skal bruge, og det lyder jo ikke som om, at du er underernæret. Jeg led fx af kvalme de første tre mdr og tabte mig, men baby vokser altså stadig selvom jeg knap kunne spise i den periode. Så gør det der passer dig bedst og tænk ikke så meget over, hvad man “bør” gøre.

Anmeld Citér

16. august 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Altså jeg ville blive fysisk dårlig hvis jeg ikke fik mad på arbejdet når jeg er gravid (kan sagtens klare det hvis ikke jeg havde været det), så jeg tænker det er et No go i forhold til dig selv. Baby skal nok klare det

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.