Hvad havde I gjort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.069 visninger
9 svar
3 synes godt om
15. august 2021

Anonym trådstarter

Hej!

Gør klar til en lang og indviklet historie:

Jeg har en gammel veninde, som jeg ikke har talt med i 10 år. Ikke pga uvenskab, det løb bare ud i sandet. Lad os kalde hende Bente.

Så har jeg en tæt veninde, lad os kalde hende Pia.

Bente er kæreste med Pia's eks, lad os kalde ham Børge (det er nok 15 år siden, de var sammen Og han var Pia utro)

Bente og Pia er begge en del af en stor vennekreds, men er ikke selv veninder. 

Børge er et rigtigt svin og sidder uopfordret og sender billeder af sin p*k til alle mulige (også piger i vennekredsen) samt sexuelle beskeder.

Det er derfor kendt i vennekredsen, at han gør det, men ingen synes åbenbart at mene at Bente behøver at få det at vide. 

Jeg ved det, fordi jeg har fået det at vide af min veninde, Pia, da han også er begyndt at sende det til hende og en af hendes andre veninder. Pia's veninde, konfronterede Børge med det for nogle år siden og sagde til ham at hun ville fortælle det til Bente, hvis ikke han stoppede. Det gjorde han så i et par år (i hvertfald inden for vennegruppen) men nu er han begyndt igen.

Bente og Børge har købt hus sammen og står og skal giftes.

Mit dilemma er så: bør jeg finde en måde at give Bente besked om hvad der foregår? Jeg kan ikke fortælle hende det direkte, da det så vil gå ud over min veninde, da hun er den eneste jeg er ven med i den vennekreds, ergo vil de vide hvor jeg har det fra.

Omvendt synes jeg måske heller ikke det er mig der burde sige det, men hendes såkaldte "veninder" der ved det.

Det skal siges at Pia har været igennem helvede de sidste par år.

Jeg har det bare skidt med at gå med den viden og ikke sige noget. Synes hun bør vide det inden hun bliver gift med krybet. Men igen- jeg har ikke kontakt med hende og hun har flere veninder som ved det og bør sige det. I princippet kan det være hun er klar over det, men tvivler på hun ville blive hos ham, hvis hun gjorde.

Hvad havde i gjort?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Jeg ville sige det.. Gruppen kan vel være ligeglad med, hvor den viden kommer fra, tænker jeg 

Anmeld Citér

15. august 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Hej!

Gør klar til en lang og indviklet historie:

Jeg har en gammel veninde, som jeg ikke har talt med i 10 år. Ikke pga uvenskab, det løb bare ud i sandet. Lad os kalde hende Bente.

Så har jeg en tæt veninde, lad os kalde hende Pia.

Bente er kæreste med Pia's eks, lad os kalde ham Børge (det er nok 15 år siden, de var sammen Og han var Pia utro)

Bente og Pia er begge en del af en stor vennekreds, men er ikke selv veninder. 

Børge er et rigtigt svin og sidder uopfordret og sender billeder af sin p*k til alle mulige (også piger i vennekredsen) samt sexuelle beskeder.

Det er derfor kendt i vennekredsen, at han gør det, men ingen synes åbenbart at mene at Bente behøver at få det at vide. 

Jeg ved det, fordi jeg har fået det at vide af min veninde, Pia, da han også er begyndt at sende det til hende og en af hendes andre veninder. Pia's veninde, konfronterede Børge med det for nogle år siden og sagde til ham at hun ville fortælle det til Bente, hvis ikke han stoppede. Det gjorde han så i et par år (i hvertfald inden for vennegruppen) men nu er han begyndt igen.

Bente og Børge har købt hus sammen og står og skal giftes.

Mit dilemma er så: bør jeg finde en måde at give Bente besked om hvad der foregår? Jeg kan ikke fortælle hende det direkte, da det så vil gå ud over min veninde, da hun er den eneste jeg er ven med i den vennekreds, ergo vil de vide hvor jeg har det fra.

Omvendt synes jeg måske heller ikke det er mig der burde sige det, men hendes såkaldte "veninder" der ved det.

Det skal siges at Pia har været igennem helvede de sidste par år.

Jeg har det bare skidt med at gå med den viden og ikke sige noget. Synes hun bør vide det inden hun bliver gift med krybet. Men igen- jeg har ikke kontakt med hende og hun har flere veninder som ved det og bør sige det. I princippet kan det være hun er klar over det, men tvivler på hun ville blive hos ham, hvis hun gjorde.

Hvad havde i gjort?

Ville Pia have noget imod at de vidste at det var hende, du har det fra? 

Du kan jo snakke med Pia, og sige at du gerne vil sige det for hende..
Og er der beviser for billederne? 

Anmeld Citér

15. august 2021

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Tydeligvis de veninder/vennekreds hun har er sku ikke en skid værd. ( ja undskyld sproget. Jeg bliver så indebrændt på uærlig mennesker. 
snak med Pia om du må sige det til Bente. Hvis hun siger nej, så må du respekter det. Da Pia kom og betroet dig den hemmelighed. Så efter min mening hvis hun siger nej, så skal du ikke gøre det, fordi hvis du alligvelet gør det så har du brudt tilliden mellem jer. Men kan godt forstår du vil fortælle bente før hun bliver gift med det svin. Men hvordan du så skulle gøre for at informer hende uden du siger noget, det aner jeg ikke

Anmeld Citér

15. august 2021

Anonym trådstarter

Tak for jeres input.

Jeg har ikke direkte spurgt Pia om jeg må sige det, for når vi har talt om det, har jeg klart kunnet fornemme at det ikke var en mulighed.

Hvordan man kan være "venner" på den måde forstår jeg ikke. Børge havde gjort det samme mod Pia da de var sammen og der vidste folk i vennekredsen det også. Derudover er der andre fyre i den gruppe der også render efter andre end deres kærester, men det vigtigste er åbenbart at bevare deres beskidte hemmeligheder. Jeg FATTER ikke man kan se folk i øjnene med den viden og kalde sig for venner.

Jeg har overvejet flere muligheder:

At oprette en falsk facebook profil og skrive til hende.

Jeg ved hvem hendes søster er, så at skrive anonymt til søsteren, så hun evt. Kan støtte hende. (De er vist meget meget tætte)

Man kan jo skrive noget i stil med at man ved at hendes kæreste gør sådan og sådan, så hun måske skal tjekke hans telefon og spørge sine venner. Men har han slettet det og nægter vennerne fordi de ikke vil indrømme de har holdt det hemmeligt, er man lige vidt. Jeg har jo ikke selv beviserne.

Omvendt ville det jo nok være nemt at skaffe dem, ved at skrive til ham og lade som om man er interesseret, igen fra en falsk profil. (Det virker som om han helt ærligt er klar til at hoppe på alt med en puls id fra nogle af de ting Pia har fortalt) men synes det er svært. Det burde jo for h...... være hendes veninder der fortalte hende det.

Det der nok mest har holdt mig tilbage er også, at når jeg ved at Bente har været igennem et helvede de sidste år, så frygter jeg jo lidt at hun vil knække fuldstændigt. Jeg mener- tænk at ligge ned I forvejen også oven i købet få at vide at man har været holdt for nar af ens forlovede og de fleste af ens venner i flere år.

Det er svært

Anmeld Citér

15. august 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Jeg ville sige det, det går jo ingen måde udover Pia og hun ved da heller ikke hvor der kommer fra, du kender ham jo også, så det kunne jo også være dig han havde sendt til.

Men jeg ville da hvis jeg var Pia, sige stop det eller blokere ham, men det er så noget andet

Anmeld Citér

15. august 2021

Cirkeline87

Personligt vil jeg efter 10 år unden kontakt ikke føle at jeg kendte person mere og dermed vil jeg føle det var en   fremmed person skulle fortæl noget som kan ødelægge et bryllup jeg under mig dog over hvorfor   Pia som stadig har kontakt til Bente ikke har valgt at fortæl hende det for hun må havde nogle beviser og hun havde tydeligvis inden problemer med at fortælle dig det 

Attachment.png

Anmeld Citér

15. august 2021

Anonym trådstarter

Fortvivlet skriver:

Jeg ville sige det, det går jo ingen måde udover Pia og hun ved da heller ikke hvor der kommer fra, du kender ham jo også, så det kunne jo også være dig han havde sendt til.

Men jeg ville da hvis jeg var Pia, sige stop det eller blokere ham, men det er så noget andet

Jeg kender ham ikke, og heller ikke andre end Pia og en anden fra vennekredsen, så derfor ville det være tydeligt hvor jeg har det fra,  i fald af jeg fortalte det desværre.

Anmeld Citér

15. august 2021

Anonym trådstarter

Cirkeline87 skriver:

Personligt vil jeg efter 10 år unden kontakt ikke føle at jeg kendte person mere og dermed vil jeg føle det var en   fremmed person skulle fortæl noget som kan ødelægge et bryllup jeg under mig dog over hvorfor   Pia som stadig har kontakt til Bente ikke har valgt at fortæl hende det for hun må havde nogle beviser og hun havde tydeligvis inden problemer med at fortælle dig det 

Attachment.png

Pia har aldrig rigtig været venner med Bente og taler kun med hende, som havde det været en anden fremmed, hvis de er til samme arrangement. De er en del af samme kreds af venner, fordi de har fælles venner hvis det giver mening.

Er med dig på det  at jeg jo er fremmed nu. Synes bare det er synd for hende at hun gifter sig med sådan en dårlig mand.

Anmeld Citér

15. august 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
Anonym skriver:

Jeg kender ham ikke, og heller ikke andre end Pia og en anden fra vennekredsen, så derfor ville det være tydeligt hvor jeg har det fra,  i fald af jeg fortalte det desværre.

Nåeh okay, men er det ikke ligemeget at hun er at det er Pia, hun har jo ikke gjort noget galt, medmindre hun direkte har efterspurgt sådanne billeder , og det tænker jeg er de færreste kvinder som gør

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.