Sygesikring Danmark?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

856 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. august 2021

Anonym trådstarter

Hej alle  

Inden længe starter jeg/vi i udredning for gentagne graviditetstab. Jeg ved endnu ikke hvordan det kommer til at forløbe, om vi skal i fertilitetsbehandling eller noget helt tredje.

Jeg er med på, at vi gratis kan få hjælp (til en vis grænse selvfølgelig), men er medicinen også gratis?
Er lidt i tvivl, for mindes at have læst flere steder at medicinen er egenbetaling? (Hvilket virker ret pebret). 
Hvis det er tilfældet, er det bedste så at melde sig ind i Sygesikring Danmark, og hvilken gruppe? (Ved godt jeg skal melde mig ind inden undersøgelser/opstart af udredning). 

Håber nogen kan hjælpe. Evt. dele deres erfaringer/forløb

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2021

Konjac

Profilbillede for Konjac

Medicinen til fertilitetsbehandling er meget dyrt, men medicinen er tilskudsberettiget. Det betyder at du på et år højst kan betale 4270 kr, hvilket er 356 kr pr måned. Resten betaler regionen.

Så hvis det kun er til medicin du har brug for Sygesikring Danmark, så tænker jeg slet ikke det kan svare sig.

Dog synes jeg, at det er en god sikkerhed at være medlem af Sygesikring Danmark, da man aldrig ved hvornår man bliver rigtig syg, og har brug for medicin der ikke er tilskudsberettiget, skal bruge kiropraktor, fysioterapeut osv. Så jeg er basismedlem, hvilket betyder, at jeg er tilmeldt, men ikke kan gøre brug af deres tilskud. Hvis jeg så en dag virkelig har brug for dem, så kan jeg betale lidt mere i kontingent og begynde at få tilskud. 

Anmeld Citér

15. august 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Enig med ovenstående. Hvis du kun skal have tilskud til medicin, kan det ikke svare sig. For du skal ikke betale ret meget før du begynder at få rigtig meget tilskud til medicin, og til sidst får du fuld dækning via sygesikringen. Hvis du skal have tilskud i 'Danmark' skal du stå i en af de dyre grupper. 

En anden ting er at du ved indmeldelse skal skrive om du ved at du i nær fremtid får brug for fx fertilitetsbehandling. Ja, du kan lyve, men du skriver faktisk under med tro- og-love på at det er sandt hvad du oplyser. 

Da jeg meldte mig ind, ville jeg bare stå i badisgruppen, men det var lige inden jeg skulle starte i iui. De ville ikke tage mig ind, og jeg ventede et år efter jeg havde taget det sidste medicin under graviditeten, til de ville tage mig ind. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.