Snart nakkefoldscanning, og mega nervøs!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

769 visninger
3 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. august 2021

Anonym trådstarter

Hej! 
Jeg skal til nakkefoldscanning på tirsdag. Og jeg er bare skide nervøs..jeg er anden gangs gravid, første og eneste graviditet før denne, gik godt og blev til mit første barn. Men af en eller anden grund er jeg bare skide nervøs denne gang

Jeg var til tidlig scanning 6+4 og blev sat en dag tilbage så jeg “kun” var 6+3, der var fint hjerteblink. Og så var jeg til tidlig scanning 9+3, her så vi hjerteblink, flot udviklet hjerne osv. også her var alt godt. Damen der scannede så ingen tegn på problemer og gættede på at barnet var sund og rask. 

Men for dælen hvor er jeg nervøs for scanningen i næste uge!  

Evt andre i samme båd? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2021

Anonym

Anonym skriver:

Hej! 
Jeg skal til nakkefoldscanning på tirsdag. Og jeg er bare skide nervøs..jeg er anden gangs gravid, første og eneste graviditet før denne, gik godt og blev til mit første barn. Men af en eller anden grund er jeg bare skide nervøs denne gang

Jeg var til tidlig scanning 6+4 og blev sat en dag tilbage så jeg “kun” var 6+3, der var fint hjerteblink. Og så var jeg til tidlig scanning 9+3, her så vi hjerteblink, flot udviklet hjerne osv. også her var alt godt. Damen der scannede så ingen tegn på problemer og gættede på at barnet var sund og rask. 

Evt andre i samme båd? 

Jeg venter mit første barn og jeg var også super nervøs og bange for at der var noget galt til nf - også til trods for at vi havde været til et par tidlige scanninger, men alt var super fint og der var ingen grund til bekymring.

Anmeld Citér

14. august 2021

Kantar123

For mig har det altid hjulpet (har to graviditeter og børn i bagagen) at tænke på, at jeg alligevel ikke kan gøre fra eller til - uanset udfaldet. Af samme grund er jeg heller aldrig blevet scannet før nakkefold, da det jo først er herefter at risikoen for spontan abort falder drastisk hvis barnet er sundt og raskt. Og det har heldigvis altid været tilfældet. 

Det lyder meget nøgternt, men for mig er det en god ting at tvinge mig selv til at stole på naturen og at den selv tager valget for mig  hvis det ikke er dette barn jeg skulle have. 

Tro på det bedste og vid, at du ikke kan gøre fra eller til uanset :-) Sådan slapper jeg bedst af. Og så er du jo i øvrigt heldig at have god erfaring fra første barn, hvor det hele jo gik så fint.

Anmeld Citér

15. august 2021

Frizzy

Anonym skriver:

Hej! 

Evt andre i samme båd? 

Du har over 90 pct sandsynlighed for at alt er fint når I har set fint foster i uge 9. Så tro på det og held og lykke. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.