Klap/barnevogn til terræn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.143 visninger
5 svar
0 synes godt om
13. august 2021

Ipsum

Jeg er kommet til at købe en (brugt) barnevogn, som kun duer til at køre på asfalt. Og vi har grus- og skovveje overalt. Min lille baby rasler rundt. Kun på asfalt har vognen den helt rigtige vibration til, at baby sover. 
Øv bøv. Det er en Stork. 
Har forsøgt at løsne i stellet, så kan ikke se, at stellet kan blive ‘blødere’. De sælger ikke lufthjul til Stork, siger Ønskebørn. Tænkte ellers at det ku gøre øge affjedringen. 
Det duer heller ikke at putte en kæmpe pude eller flere madrasser i. Ingen forskel. 
Nogen tips her? 

Ellers må jeg jo få den solgt til nogen med asfalt rundt om sig og få fat i noget med mere affjedring. Men hvad? 

Ved storebror havde jeg en ret gammel Odder vogn, som havde perfekt affjedring. 
Men måske vil vi hellere have en klapvogn, hvor sædet kan ligge helt vandret? 
Enmaljunga NXT90F? Men der ret dårlige anbefalinger på trustpilot. 
Og er en klapvogn stabil nok til at baby kan sove alene i carporten osv.? Og varm nok? Har en Sleepbag, som jo er fænomenal, men nok til en klapvogn til vinter? 

Skal jeg købe en gammel Odder igen, og så leve med at den ikke er top lækker, som Stork vognen er? Og de nye punkterfri hjul til Odder; de ser så flade og hårde ud. Duer de til at køre på grusstier, uden at baby rasler rundt og bumper så meget, at hun vågner? 
(Og jeg gider ikke at gå med 2 km i timen bare  for at hun ikke skal rasle. Men Oddervognen ku jeg dengang gå så hurtigt jeg ville uden det gik ud over barnets komfort) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2021

BabyIgen2022

Kan huske, jeg havde samme oplevelse i starten med Stork. Har du indstillet affjedringen under banevognskassen i toppen af stellet? Jeg bor ved en skov, og synes nu nok, at det er en helt fin vogn til terræn og grus og østjyllands bakkede landskab. Når det er sagt, så købte vi en Emmaljunga brugt til dagplejen, og jeg kan godt se efterfølgende, at den er meget, meget (nærmest ekstremt) fjedret og løs til sammenligning. Jeg var næsten bange for, at stellet ville kollapse, da vi trillede vores datter til dagpleje første dag... og hjem igen sidste dag.

Anmeld Citér

15. august 2021

Ipsum

BabyIgen2022 skriver:

Kan huske, jeg havde samme oplevelse i starten med Stork. Har du indstillet affjedringen under banevognskassen i toppen af stellet? Jeg bor ved en skov, og synes nu nok, at det er en helt fin vogn til terræn og grus og østjyllands bakkede landskab. Når det er sagt, så købte vi en Emmaljunga brugt til dagplejen, og jeg kan godt se efterfølgende, at den er meget, meget (nærmest ekstremt) fjedret og løs til sammenligning. Jeg var næsten bange for, at stellet ville kollapse, da vi trillede vores datter til dagpleje første dag... og hjem igen sidste dag.

Ja, jeg har drejet og drejet på de der to håndtag i toppen af stellet, når man har taget barnevognskassen af. Mærket stort set ingen forskel i affjedringen uanset om den er sat til Max hård eller Max blød. Andet end at vognen bliver lavere, når jeg drejer mod ‘blødere’ (løsner i stellet). 
Hvilken Emmaljunga købte I? Jeg har kun hørt dårligt om Emmaljunga. De virker også meget tunge at dreje, når jeg prøver dem i butikken. Hvorimod Odder er ligesom Stork ‘rap afsted og fart over feltet’ ��-køreglæde. 

Hvor længe har jeres villet sove lur i barnevognen? Vores den første ville kun de første små to år, så ville han kun sove lut i Babyjogger klapvognen, fordi han kunne kigge ud på verden indtil han sov. Og ikke alt det med at ligge ned til en start. “Jeg er IKKE træt!” Og så sov han på 5 min. 
Men Babyjogger City Elite kan jo ikke lægges helt fladt ned, og det har altid generet mig. 
Men det kan en Emmaljunga NXT90F klapvogn. Men er det ikke for koldt til vinter? 
Og stabiliteten? 
hmm… 

Men dejligt nemt bare med en klapvogn, når man skal på tur. 
Kan se af dit brugernavn, at I vist venter en lille ny? ❤️ Hvad er jeres planer ift. vogn da?

Anmeld Citér

16. august 2021

Sjæleven

Profilbillede for Sjæleven

Hvis du har en tæt kørepose med ulddyne i, så kan barnet godt holde varmen i en klapvogn. 
Jeg har selv en cybex balios s lux klapvogn hvor ryggen kan lægges helt ned. Der er fjedre i, men nej, den vugger sig ikke duvende afsted som vores gamle Emmaljunga barnevogn. Og jeg har haft problemer med brosten inde midt i kbh, men ellers har han nogenlunde kunnet sove- indtil videre i alt slags terræn  

Anmeld Citér

19. august 2021

Tinstin

Jeg har også en Trille Gigant med lufthjul, den er valgt netop for at være god til terræn - og det er den også. Den kan køre over grøfter, igennem voldsomme snestorme med driver, oversvømmelser, store vandpytter og mudderpøle - you name it! Den er lidt klodset at se på, men hvis man nu bare kører rundt i skoven, hvor ingen alligevel ser en, er det fint (synes jeg) Og baby ligger fint og varmt.

Jeg foretrækker selv at putte i barnevogn. Jeg synes ikke en klapvogn virker lige så "hyggelig", men det er jo nok en smagssag.

Min ene søn sov i barnevogn til han var over 3 år og den anden er nu 2½ og gør det stadig. De elsker bare at blive puttet i den

Anmeld Citér

19. august 2021

Dina07

Hvis du går med emmaljunga nxt90f så vil jeg gerne give den max anbefaling herfra vi har outdoor udgaven med lufthjul og elsker den klapvogn. Købt til storesøster i foråret 19, og lillebror på 4 mdr har brugt den de sidste 4 mdr med liften i, liften kan sættes fast når ryglænet er lagt ned. Synes den er meget bedre og kører med en vores big Star suprême barnevogn ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.