Cykel styrt, hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

890 visninger
7 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. august 2021

Anonym trådstarter

Min datter på snart 3 år fik i tirsdags kørt ned af en bakke og for enden af denne her bakke var en skæv stenmur, så hun får slået sine fortænder op i tandkødet, vi var til vagttandlægen som fortæller os at vi ikke behøver være bekymret det hele så fint ud så det hele skulle nok gå nu skal hun bare ha lidt fred så det kan hele sammen 

Igår gik hele dagen med at tilbyde hende mad hvilket hun nægtede og væske var også begrænset hvad jeg fik i hende og så få givet hende smerte stilene da hendes læbe var meget hævet og hun hade feber og slet ikke kunne finde ro. 

Idag vågnede vi op efter en helved af en nat med tåre og skrig begrund af smerte trods smertestillende, hun hade 39,5 i feber og en fortsat hævet læbe trods hendes hoved hade ligget højt oppe i løbet af natten, jeg ringer så til tandlægen og fortæller hvad der er sket og at hun ikke rigtigt at spist i 40 timer vi får en akut tid og får af vide at den skæve stenmur hade lavet “hudafskrabninger” inde i munden på hende og der er kommet betændelse i hele hendes skade så hun skal ha antibiotika og så skal der renses med klorhexidin  

nu har jeg prøvet i 4 timer at rense med klorhexidin og få hende til at tage denne her antibiotika hun nægter og farmand måtte overtage hvilket resulteret i at han tvang det i hende og hun kastede det så op

hun nægter fortsat at få renset og tage sin medicin 

hun har ikke rigtigt ville spise siden kl 15:30 i tirsdags og det er minimalt med væske jeg får i hende  hun er træt og vil enlig bare gerne sove hele tiden og så self mange smerter. Dog har jeg fint kontakt når hun er vågen 

Men hvad fanden gør jeg? Hun nægter jo alt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2021

Anonym

Jeg vil tilbyde hende is, kølige smoothies, saftevand, kakao, yoghurt osv i den duer. Hun skal både have noget der banker feberen ned og næring til kroppen. Prøv med et sugerør eller saft i drikkedunk. 
Sæt saltstænger/popcorn godt saltet frem på bordet og lad hende nippe til det hvis hun får lyst. 
Hun dehydreres jo og derfor mere sovende, da hun ingen energi får. 

Hvordan med vandladning og afføring? 

Ingen børn skal tvinges til at indtage medicin. Er det flydende, i så fald kan det gives i kakao. 
en pille kan knuses (tjek indlægssedlen for om den må det) og gemmes i en lille yoghurt. 

spørg lægen/tandlægen hvad i så kan gøre, når der ikke sker bedring. 

panodiler kan fåes som stikpiller, så slipper hun for flydende igennem munden. 

Anmeld Citér

12. august 2021

nemisis

Profilbillede for nemisis

Jeg tænker at du må hive alt det lækre frem, og gerne noget der koldt og blødt som is, smoothies MV. 

Panodil er kan gives som stikpiller og penicillin kan gives flydende. Vil hun ikke have det som det er, kan det blandes op.

Apoteket har lavet en god lille guide med ideer til at give medicin. https://www.apoteket.dk/medicin/brug-af-medicin/dosering/saadan-giver-du-dit-barn-medicin

Hvis hun bliver tiltagende sløv så må i have fat i egen læge og høre om hun skal indlægges og have væske og smertestillende i drop. 

Heldigvis heler børn hurtigt, og særligt skader i munden heler ekstra hurtigt. Håber hun snart får det bedre ihvertfald, det er forfærdeligt når ens barn har smerter og man ikke kan hjælpe dem.

Anmeld Citér

13. august 2021

Anonym trådstarter

nemisis skriver:

Jeg tænker at du må hive alt det lækre frem, og gerne noget der koldt og blødt som is, smoothies MV. 

Panodil er kan gives som stikpiller og penicillin kan gives flydende. Vil hun ikke have det som det er, kan det blandes op.

Apoteket har lavet en god lille guide med ideer til at give medicin. https://www.apoteket.dk/medicin/brug-af-medicin/dosering/saadan-giver-du-dit-barn-medicin

Hvis hun bliver tiltagende sløv så må i have fat i egen læge og høre om hun skal indlægges og have væske og smertestillende i drop. 

Heldigvis heler børn hurtigt, og særligt skader i munden heler ekstra hurtigt. Håber hun snart får det bedre ihvertfald, det er forfærdeligt når ens barn har smerter og man ikke kan hjælpe dem.

Tusind taak, jeg vil prøve at blande medicinen op med noget og se om det vil hjælpe

jeg har prøvet alt mad og tilbyder hende hele tiden men hun nægter stadig  det eneste jeg kan få i hende hvor der er en lille bitte smugle “næring” i er en smugle kakao ellers er det vand som hun nipper lidt til

Smertestillende er vi begyndt at give hende som stik pille så hun ikke skulle ha så voldsomme smerter 

Håber bare ikke vi skal den vej igennem men lige nu kunne det godt tyde på det går den vej  for som sagt er hun meget træt og vil sove hele tiden

Anmeld Citér

13. august 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg vil tilbyde hende is, kølige smoothies, saftevand, kakao, yoghurt osv i den duer. Hun skal både have noget der banker feberen ned og næring til kroppen. Prøv med et sugerør eller saft i drikkedunk. 
Sæt saltstænger/popcorn godt saltet frem på bordet og lad hende nippe til det hvis hun får lyst. 
Hun dehydreres jo og derfor mere sovende, da hun ingen energi får. 

Hvordan med vandladning og afføring? 

Ingen børn skal tvinges til at indtage medicin. Er det flydende, i så fald kan det gives i kakao. 
en pille kan knuses (tjek indlægssedlen for om den må det) og gemmes i en lille yoghurt. 

spørg lægen/tandlægen hvad i så kan gøre, når der ikke sker bedring. 

panodiler kan fåes som stikpiller, så slipper hun for flydende igennem munden. 

Jeg tilbyder hende allerede det hele men hun nægter alt, det eneste jeg kan få i hende som har en lille bitte smugle “næring” i sig er kakao 

Hun har færre våde bleer end normalt, dog har hun stadig våde bleer men har ikke set afføring siden onsdag morgen. 

jeg vil prøve at give det i kakao og se om hun så vil  og heldigvis skal vi til tandlægen igen idag og så håber vi at de kan gøre noget 

Anmeld Citér

13. august 2021

McK

Profilbillede for McK

Skal hun måske tilses af en læge igen? Det er da ikke normalt med så høj feber pga et cykelstyrt, heller ikke selvom der er lidt betændelse i kroppen

Anmeld Citér

13. august 2021

Timf

Profilbillede for Timf

Min vagtlæge gav mig et fantastisk trick da vores også kastede op, sprøjt det bagerst i kinden så bliver hun nød til at sluge det det hjalp hos os.

Anmeld Citér

13. august 2021

Pb18

Hvis du blander medicinen i mad /drikke, så husk små portioner, så det er nemmere at styre at hun får det hele.

Derudover har apoteket nogle proteindrikke, der kan bruges til fuldernæring og de smager af kakao, jordbær mm, så får hun lidt mere end bare sukker og sidst men ikke mindst, husk at melde det til forsikringen, så hvis der skulle blive noget på sigt, så kan hun få det dækket.

God bedring med hende 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.