Gravid og voldsomt ramt af allergi og astma

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.568 visninger
4 svar
0 synes godt om
9. august 2021

Anonym trådstarter

Hej 

Ja overskriften siger nok lidt sig selv, men min allergi og astma er blevet forværret i denne graviditet. Lægen og sygehuset har givet mig alt det de må siger de. 
men bøj for jeg næsten ikke sover grundet tilstoppet næse, kløe øjne, vejrtræknings problemer osv .

Ved snart ikke hvad jeg skal gøre er så træt og ingen steder lindre mine symptomer . 
please i kan anbefale et eller andet ?

er så bange for at lille pigen i maven er mærket eller påvirket af det her også 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2021

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Det lyder ikke rart. Hvad er du allergisk overfor - og kan du minimere eksponeringen i stedet for mere medicin/behandling? 

Anmeld Citér

9. august 2021

Anonym trådstarter

StortOgSmåt skriver:

Det lyder ikke rart. Hvad er du allergisk overfor - og kan du minimere eksponeringen i stedet for mere medicin/behandling? 

Er nærmest allergisk overfor alt.. og har ingen ide om hvad der lige præcis udløser det denne gang 

Anmeld Citér

9. august 2021

Pernillus

Det lyder til at du følges tæt.

Jeg havde en meget forværret astma i min første graviditet. Jeg endte på en presnisonol kur, hvilket virkede for mig.

De sagde gentagende gange at baby tog hvad hun skulle så det skulle jeg ikke bekymre mig om. 

Jeg havde også et møde med en fødselslæge hvor vi lagde en fødselsplan med udgangspunkt i en alm fødsel men med fokus på at mine lunger skulle skånes. Fx fik jeg tidligt epidural for at være smertedækket så mine lunger var så friske som muligt til at klare pressefasen. 
Der stod også i planen at jeg kunne bede om kejsersnit gennem hele forløbet hvis jeg eller min mand vurderede at nu var det for meget for mine lunger. 
Jeg snakkede også med en læge om de anbefalede kejsersnit men dette ville de helst ikke, da kejsersnit øger risikoen for netop astma. 
Jeg fødte vaginalt.

og i øvrigt havde jeg ingen astma problemer i min næste graviditet med tvillinger. 

Anmeld Citér

9. august 2021

Mortiltodrengett

Jeg havde stoppet næse i hele min første graviditet og gik imod alle råd og brugte næsespray (rigtig meget næsespray) stort set hver dag de sidste 6 mdr. af graviditeten. Det skete der ikke noget ved - min dreng virker ihvertfald sund og rask.Derudover havde jeg hortons hovedpine i 2 mdr. hvor jeg blev medicineret kraftigt - lægerne mente jeg havde brug for det for at få kræfter til at “blive frisk”.

Hvilken medicin tager du normalt? Er det decideret skadeligt for babyen? Det ER jo vigtigt at følge lægernes råd - dog forstår jeg dig 100 % - søvn/overskud er også livsnødvendigt for at stå det igennnem! 
hvad der skal være en lykkelig tid, kan pludselig blive en nedtælling til “friheden” igen. 

I min anden graviditet kastede jeg op fra dag 1 til den dag jeg fødte ��‍�� også her fik jeg medicin. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.