stofbleer accepteret?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. august 2021

serinasmor

DN skriver:

Der er en væsentlig forskel hygiejnemæssigt på at fjerne en engangsble, hvor man bare kan klappe bleen sammen og ned i en skraldepose, og på at vippe en lort ned i toilettet.

Mange vuggestuepædagoger ender med slidgigt i fingrene pga trykknapper i bodyer, så at tilføje flere er ikke optimalt. 

Og hvis et barn har uheld med lort hver og hveranden dag ville jeg nok snakke med forældrene om hvor vidt barnet egentligt var klar til at være blefri

Jeg tror du forestiller dig at det er et meget større svineri end det egentlig er - og lorten kan jo også vippes ud i skraldeposen ... ingen forskel der.

Som skrevet findes der masser af blemodeller med velcro. så mængden af knapper behøver ikke blive større.

Og du ville give et barn der har været blefri i flere år uden uheld ble på igen?  

interessant valg

(Det er ret almindeligt at der er en periode, hvor det lidt større barn har en del af den slags uheld. )

Jeg ville anbefale ikke at nævne det for forældrene - eller stå til en ret stor klagesag

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2021

Frizzy

serinasmor skriver:

Jeg tror du forestiller dig at det er et meget større svineri end det egentlig er - og lorten kan jo også vippes ud i skraldeposen ... ingen forskel der.

Som skrevet findes der masser af blemodeller med velcro. så mængden af knapper behøver ikke blive større.

Og du ville give et barn der har været blefri i flere år uden uheld ble på igen?  

interessant valg

(Det er ret almindeligt at der er en periode, hvor det lidt større barn har en del af den slags uheld. )

Jeg ville anbefale ikke at nævne det for forældrene - eller stå til en ret stor klagesag

Sikke en retorik du anvender. Hun må have trykket på en knap.

Der står da heller ikke nogen steder noget om at give et barn, der har været blefri i årevis, ble på igen? Men hvis der er tale om et mindre barn, der er ved at lære at smide bleen og har flere uheld om dagen, kan man da selvfølgelig overveje om barnet er parat.

Anmeld Citér

10. august 2021

DN

Profilbillede for DN

interessant valg

Hold da op et svar. Jeg svarer blot på hvorfor den anden svarer som hun gør med hygiejne og knapper. For nej det er ikke det samme hvis jeg skal stå og vippe lorte i toilettet som at klappe en ble ned over og så smide den ud. 

Jeg arbejder som pædagog og har gjort det i flere år, nej det er ikke normalt at børn som har været blefri længe pludseligt laver lort i bukserne hver dag, med mindre der er noget psykisk der fylder hjemme eller andre steder. Det er klart et større nederlag for et lille barn at have uheld hver dag, end det er at få en ble på når man ikke er klar. 

Jeg har oplevet flere børn hvor de var blefri hjemme, og forældrene ville prøve det af i bh, hvor det ikke lykkedes. Hvor jeg har anbefalet at bleen kom på igen, for BARNETS skyld. Det er en kæmpe nederlagsfølelse for mange børn at have uheld hver dag. Og hvis man har uheld hver dag, nej så er man ikke klar til at smide bleen  og jeg har endnu ikke modtaget en eneste klage.

Anmeld Citér

11. august 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
serinasmor skriver:

interessant valg

Hvis et barn har været renlig i flere år, pludselig har uheld hver dag, ville man selvfølgelig snakke med forældrene for det kunne jo også tyde på noget fysiologisk, og at barnet skulle forbi lægen. For nej det er da langt fra normalt at et barn er renlig i flere år og pludselig har uheld hver dag

Hvad tænker du forældrene skulle klage over ?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.