Planlagt kejsersnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvilken metode vil du anbefale?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

4.128 visninger
8 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. august 2021

Anonym trådstarter

Hej,

jeg har et planlagt kejsersnit om nogle mrd, og har læst i papirerne at man skal have fjernet hårene i bikinilinjen. Man må ikke barbere sig som er det jeg plejer at gøre, men skal bruge en eller anden form for hårfjerning, men da jeg ikke har nogen erfaring med de produkter eller metoder der findes vil jeg gerne høre om der er nogen der har erfaring med det herinde.

Jeg overvejer en epilator, men der er jo også andre midler. Hvor længe inden kejsersnittet er det en god ide ar gå igang?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2021

Nomnom

Jeg brugte sådan en hårfjerningscreme, dagen før kejsersnittet. Købt i Matas.

Anmeld Citér

8. august 2021

Charl90

Altså da jeg fik kejsersnit i 2018 så fik jeg at vide at man skulle shave et par dage i forvejen, så der var "karse".

Jeg ville bare gøre det du plejer. Tænk på alle dem der kommer ind til akut kejsersnit og ikke har forberedt sig. Hvad er deres argument for at man ikke må shave??

Anmeld Citér

8. august 2021

Nomnom

Charl90 skriver:

Altså da jeg fik kejsersnit i 2018 så fik jeg at vide at man skulle shave et par dage i forvejen, så der var "karse".

Jeg ville bare gøre det du plejer. Tænk på alle dem der kommer ind til akut kejsersnit og ikke har forberedt sig. Hvad er deres argument for at man ikke må shave??

Jeg fik planlagt kejsersnit sidste år i Region Hovedstaden og der stod det i papirerne jeg fik udleveret fra hospitalet. Jeg fik aldrig svar på hvorfor barbering ikke var ok, men væk det skulle det i hvert fald.

Ved mit akutte kejsersnit i 15' ved jeg faktisk ikke hvad de gjorde. Men det var i hvert fald ikke et problem, og der havde jeg i hvert fald ikke brugt hårfjerningscreme inden

Anmeld Citér

8. august 2021

Anonym trådstarter

Charl90 skriver:

Argumentet er, at der er noget irritation efter barbering og kan være små rifter mm.

det handler i bund og grund om hygiejnen og at undgå at der kommer bakterier i de små knopper/sår som barbering kan efterlade. Noget man ikke kan tage højde for ved akut kejsersnit, men man kan tage den ekstra sikkerhed ved planlagt kejsersnit

Anmeld Citér

8. august 2021

Anonym trådstarter

Nomnom skriver:

Jeg fik planlagt kejsersnit sidste år i Region Hovedstaden og der stod det i papirerne jeg fik udleveret fra hospitalet. Jeg fik aldrig svar på hvorfor barbering ikke var ok, men væk det skulle det i hvert fald.

Ved mit akutte kejsersnit i 15' ved jeg faktisk ikke hvad de gjorde. Men det var i hvert fald ikke et problem, og der havde jeg i hvert fald ikke brugt hårfjerningscreme inden

Argumentet er, at der er noget irritation efter barbering og kan være små rifter mm.

det handler i bund og grund om hygiejnen og at undgå at der kommer bakterier i de små knopper/sår som barbering kan efterlade. Noget man ikke kan tage højde for ved akut kejsersnit, men man kan tage den ekstra sikkerhed ved planlagt kejsersnit

Anmeld Citér

8. august 2021

Charl90

Underligt at de gør det forskelligt. På Nordsjællands Hospital blev vi instrueret i at shave et par dage i forvejen til de planlagte kejsersnit. Ikke dagen inden, nok pga hygiejne og sår/rifter... 

Anmeld Citér

9. august 2021

KmLarsen1

Profilbillede for KmLarsen1

Jeg fik engang en operation i maven og der fik jeg at vide, at jeg skulle fjerne kønshår, men det måtte ikke være skraber. Det skulle være en trimmer. Men ellers ring ind og spørg.

Anmeld Citér

9. august 2021

Anonym

Helt klart hårfjerningscreme. Epilator og voks risikerer du også huden bliver irriteret. Cremen er meget skånsom og var det jeg blev anbefalet af Hvidovre.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.