Erfaring med foranliggende moderkage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

587 visninger
6 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. august 2021

1mere

Er der mon nogen herinde med erfaringer om en foranliggende moderkage, skal til scanning om 10 ugers tid igen, for at se om den skulle have rykket sig væk fra fødseskanalen, men pt er moderkagen heldækkende, frygter for et evt kejsersnit

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2021

Anonym

Min var foranliggende sidste gang, fik afvide at 1 ud af 5 ender med KS. Min lå helt foran til MD, men havde flyttet sig væk ved scanningen i uge 32

Anmeld Citér

8. august 2021

1mere

Anonym skriver:

Min var foranliggende sidste gang, fik afvide at 1 ud af 5 ender med KS. Min lå helt foran til MD, men havde flyttet sig væk ved scanningen i uge 32

Tak for svar, det giver et fint over blik frem for de procentdel jeg har fundet frem til på nettet.

Må vidst bare vente og håbe for det bedste

Anmeld Citér

8. august 2021

snec

Min moderkage lå foran ved begge mine to første graviditeter. Men har ikke hørt noget om at den lå i vejen, eller med chance for kejsersnit. Og begge graviditeter og fødsler forløb fint. Det eneste var at jeg mærkede liv lidt senere, og ikke havde samme fornemmelse som jeg kan forstå andre mærker i forhold til pludselig at kunne mærke en fod eller en hånd.

Denne graviditet ligger den bagved. Så glæder mig til at mærke det på en lidt anden måde. 

Anmeld Citér

8. august 2021

1mere

snec skriver:

Min moderkage lå foran ved begge mine to første graviditeter. Men har ikke hørt noget om at den lå i vejen, eller med chance for kejsersnit. Og begge graviditeter og fødsler forløb fint. Det eneste var at jeg mærkede liv lidt senere, og ikke havde samme fornemmelse som jeg kan forstå andre mærker i forhold til pludselig at kunne mærke en fod eller en hånd.

Denne graviditet ligger den bagved. Så glæder mig til at mærke det på en lidt anden måde. 

Min moderkage ligger så den dækker for fødseskanalen, og er derfor indkaldt til ekstra scanning i håb om at den når at rykke sig med op i takt med at min livmoder vokser. Har den ikke rykket sig ved næste scanning får jeg yderligere en scanning. De vil gerne trække afgørelsen om kejsersnit så længe de kan.

I min anden graviditet lå moderkagen en smule for tæt på fødselskanalen, men den nåede at flytte sig, både den gang og denne gang ligger moderkagen samtidig ud mod maveskindet så jeg forventer ikke at mærke til før om en uge eller to endnu

Anmeld Citér

8. august 2021

Anonym

Min moderkage er delvist dækkende, dækker fædselskanalen med ca 1 cm. Jeg var til scanning i uge 32, men der lå den stadig der. Skal så til scanning igen på onsdag for at tjekke igen. Jeg er ikke optimistisk; tænker den havde rykket sig hvis den gerne ville det Jeg frygter ikke kejsersnit - selvom det da er lidt ærgerligt hvis det bliver nødvendigt.

Anmeld Citér

8. august 2021

Altea

Der er forskel på foreliggende og foranliggende moderkage. Du har foreliggende moderkage

Jeg havde, og endte i kejsersnit, efter lange blødningsforstyrrelse og indlæggelser. Jeg fik også alle deres fine statistikker om ca 20% - men må sige jeg efterfølgende ikke har mødt en eneste jeg kender ud af de 8-10 stykker der har været i samme situation, der er gået over uge 34. Jeg ville ønske at jeg havde fået “sandheden “, og ikke en sang for at berolige Sådan føles det i hvert fald efterfølgende.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.