LH stiger, falder og stiger igen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.090 visninger
8 svar
4 synes godt om
8. august 2021

Sessi

Profilbillede for Sessi

Hej alle.

jeg håber nogen kan hjælpe mig for jeg er lidt på bar bund i forhold til hvad der sker med min krop.

I mandags testede jeg svagt positiv. Kunne kun teste positiv på morgenurin. Højt LH niveau, og jeg håbede den var der. Dagen efter testede jeg negativ, og i de senest dage er LH niveau faldet, som det skal når man ikke længere er gravid. Det var nok desværre en Bio. Jeg afventer mens, men nu ser det dog ud som om at mit LH niveau stiger igen.. er der nogen som har prøvet lignende ? Der kan vel ikke være en ny ÆL på vej uden mens? 
Alle test er taget på morgenurin. 
Det ene billede er fra i mandags, og det anden billede er af min ÆL test denne morgen.

håber nogen kan hjælpe mig

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2021

Sessi

Profilbillede for Sessi

Billeder uden vandmærke

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

8. august 2021

tutti

Må jeg spørge hvorfor du bruger ægløsningstests og ikke graviditetstests ? Når du altså ikke går efter at teste for ægløsning? LH niveau stiger ved ægløsning, så det er ikke brugbart til at måle så meget andet (selvom jeg godt ved, at der muligvis kan komme en streg ved graviditet, men det er nu ikke dens formål)  

Den er også et godt stykke fra at være positiv ift ægløsning, og jeg har oplevet at den kan se sådan der ud en uge eller mere før en reel ægløsning

Anmeld Citér

8. august 2021

Kantar123

Jeg er lidt forvirret over den måde, du bruger ægløsningsteste på. Så jeg vil give dig et par råd:

1. Når du skal teste for om du har ægløsning (med udgangspunkt i en regelmæssig cyklus) begynder du at teste to gange dagligt fra cyklus dag 8 og frem til du har haft ægløsning. Det er vigtigt at du ikke kun tester en gang i døgnet, for så risikerer du at misse din LH stigning.! 

2. Test om morgenen og igen om aftenen.

3. Når din test er ligeså mørk eller mørkere end kontrolstregen, får du ægløsning inden for 48 timer. Bliv ved med at teste indtil testen bliver svag igen

4. Brug ægløsningsteste i mimimum 3 cyklusser. Det giver dig mulighed for at få en fornemmelse for hvor din ægløsning cirka ligger og hvornår du skal have sex.

Håber det var en hjælp

Jeg er blevet gravid i første cyklus alle 3 gange med ægløsningsteste. 

Dernæst skal du jo bruge graviditets teste til at måle om du har Hcg i blodet. Det kan du gøre tidligst 13-14 dage efter din positive ægløsningstest. 

Du kan således ikke bruge ægløsningsteste til at finde ud af om du er gravid - og ja, selvfølgelig stiger og falder disse teste igen. 

Anmeld Citér

8. august 2021

tutti

Kantar123 skriver:

Jeg er lidt forvirret over den måde, du bruger ægløsningsteste på. Så jeg vil give dig et par råd:

1. Når du skal teste for om du har ægløsning (med udgangspunkt i en regelmæssig cyklus) begynder du at teste to gange dagligt fra cyklus dag 8 og frem til du har haft ægløsning. Det er vigtigt at du ikke kun tester en gang i døgnet, for så risikerer du at misse din LH stigning.! 

2. Test om morgenen og igen om aftenen.

3. Når din test er ligeså mørk eller mørkere end kontrolstregen, får du ægløsning inden for 48 timer. Bliv ved med at teste indtil testen bliver svag igen

4. Brug ægløsningsteste i mimimum 3 cyklusser. Det giver dig mulighed for at få en fornemmelse for hvor din ægløsning cirka ligger og hvornår du skal have sex.

Håber det var en hjælp

Jeg er blevet gravid i første cyklus alle 3 gange med ægløsningsteste. 

Dernæst skal du jo bruge graviditets teste til at måle om du har Hcg i blodet. Det kan du gøre tidligst 13-14 dage efter din positive ægløsningstest. 

Du kan således ikke bruge ægløsningsteste til at finde ud af om du er gravid - og ja, selvfølgelig stiger og falder disse teste igen. 

Præcis

LH = måle ægløsning

HCG = måle graviditet 

du kan derfor ikke udlede, at du har været / ikke længere er gravid ved et faldende LH-niveau, da det netop stiger op til ægløsning og falder efter ægløsning. Herefter tager hormonet progesteron over, for at sikre implantation af ægget, hvis det er befrugtet og dermed danner hcg i kroppen, som du måler efter på en graviditetstest   Altså ikke LH i forbindelse med graviditet. 

Anmeld Citér

8. august 2021

Sessi

Profilbillede for Sessi

Jeg forstår jeres forvirring, og det er ikke fordi jeg ikke forstår metoden

jeg blev i april gravid, men det gik tabt. Derefter gik der 82 dage uden hverken mens eller ÆL. Jeg blev så sat på en provera kur for at skubbe en mens igang. Det gik fint og jeg fik mens. I samråd med gynækologen på Mølholm, blev vi enige om at jeg skulle teste LH niveau hver dag i denne måned, og graviditet hver dag efter udeblivende mens. 
dvs. at jeg efter 3+0 både har tage en LH test og en Gtest hver dag. Dels for at tjekke for graviditet, og dels for at tjekke at LH faldt som den skulle såfremt jeg ikke er gravid.

Jeg har således negative GTest nu, men et stigende LH niveau hvilket er mærkeligt, når jeg ikke har fået mens.

Anmeld Citér

8. august 2021

Sessi

Profilbillede for Sessi

Jeg ved jo netop godt at jeg ikke er gravid. Det konkluderer de negative test jo (som var positiv i mandags). Mit spørgsmål lyder på hvorfor mit LH niveau nu er stigende igen, når jeg endnu ikke har hft mens? Det burde jo falde, hvilket det også gjort fra tirsdag til lørdag, men idag er det så steget igen.

Anmeld Citér

8. august 2021

Altea

Lh stiger og falder jo gennem hele cyklus, og kan sagtens være rigtig tydelige før mens. Men hvornår har du haft en klokkeklar positiv æl test? Det afgør jo hvornår du forventer mens

Anmeld Citér

8. august 2021

Kantar123

Sessi skriver:

Jeg ved jo netop godt at jeg ikke er gravid. Det konkluderer de negative test jo (som var positiv i mandags). Mit spørgsmål lyder på hvorfor mit LH niveau nu er stigende igen, når jeg endnu ikke har hft mens? Det burde jo falde, hvilket det også gjort fra tirsdag til lørdag, men idag er det så steget igen.

Du kan ikke bruge de LH udsving til noget. Det kan også komme an på hvor koncentreret din urin er osv. Kroppen er jo ikke en regelret maskine. Men du kan være sikker på at du ikke har ÆL med de tests du viser her - og når du engang får en positiv ÆL test kan du jo pejle dig ind på, at din mens burde komme inden for 14-20 dage derefter (hvis du ikke er gravid.)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.