Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Hvordan er det nu man beregner hvor langt man er henne hvis man har en cyklus forskellig fra 28 dage?
Jeg har fx en cyklus på ca. 34 dage. Jeg forventer mens på lørdag om en uge, men har testet positivt siden i går. Dvs. hvis man regner baglæns, så ville jeg være 3+0 i dag, hvis der er en uge til 4+0 (testdag)? Eller skal jeg gå fra sidste mens første dag, som var den 11. Juli? For så er jeg vel 3+6 i dag?
Jeg er forvirret
Anmeld Citér
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Anonym skriver: Hvordan er det nu man beregner hvor langt man er henne hvis man har en cyklus forskellig fra 28 dage? Jeg har fx en cyklus på ca. 34 dage. Jeg forventer mens på lørdag om en uge, men har testet positivt siden i går. Dvs. hvis man regner baglæns, så ville jeg være 3+0 i dag, hvis der er en uge til 4+0 (testdag)? Eller skal jeg gå fra sidste mens første dag, som var den 11. Juli? For så er jeg vel 3+6 i dag? Jeg er forvirret
En læge vil som udgangspunkt altid gå udfra sidste mens første dag, da man jo ikke ved med garanti hvornår ægget er befrugtet. Først til NF vil man få den korrekte termin
Til scanning spørger de om sidste mens første dag og nogle beregnere på nettet vil bruge den samme dato, men ja, den endelig termin sættes først til nakkefold og den der bliver brugt fremover tror derudover også det er ret svært at teste positiv 3+0
en tidlig scanning fra 6+0 ville kunne give en ca. termin, min blev kun rykket én dag, så de er stadig ret præcise ☺️
Hvis du ved hvornår du have ÆL, så var du 2+0 den dag og kan regne ud fra det
Charl90 skriver: Hvis du ved hvornår du have ÆL, så var du 2+0 den dag og kan regne ud fra det
Jeg tror det var den 29. eller 31. Så det vil blive et sted mellem 3+0 og 3+2, ikk?
Jeg må se hvad de siger til scanning hvis det holder ved så længe
Anonym skriver: Jeg tror det var den 29. eller 31. Så det vil blive et sted mellem 3+0 og 3+2, ikk? Jeg må se hvad de siger til scanning hvis det holder ved så længe
Hvis du skal gå fra 11. juli til at være 3+6, så skal din cyklus være 28 dage.. prøvede nemlig lige at beregne, fordi jeg blev nysgerrig
vildt hvis du allerede tester positiv, hvis du måske kun er 3+0 men håber den holder og du om nogle uger får lidt afklaring om hvor langt du faktisk er henne ☺️
Anonym skriver: Hvis du skal gå fra 11. juli til at være 3+6, så skal din cyklus være 28 dage.. prøvede nemlig lige at beregne, fordi jeg blev nysgerrig vildt hvis du allerede tester positiv, hvis du måske kun er 3+0 men håber den holder og du om nogle uger får lidt afklaring om hvor langt du faktisk er henne ☺️
Nu er jeg virkelig forvirret
Ja det er meget tidligt at teste positiv og den er da også meget svag, men positiv uden tvivl og kraftigere i dag end i går. Så jeg tror måske ÆL har ligget lidt tidligere end forventet og så må jeg være et sted imellem 3+0 og 4+0
Uanset hvornår din ægløsning ligger, så beregner man altid ægløsningsdagen som 2+0 det vil sige, at det er ligemeget om din ægløsning falder på dag 10 eller 21, så vil du altid være lige langt henne ud fra ægløsning. Forløbet er nemlig helt ens for alle efter ægløsning, uanset om den er faldet tidligt eller sent i en cyklus. Du skal derfor beregne ud fra d.29. som dag 2+0
jeg testede selv positiv 3+2, så det kan sagtens lade sig gøre
Anonym skriver: Uanset hvornår din ægløsning ligger, så beregner man altid ægløsningsdagen som 2+0 det vil sige, at det er ligemeget om din ægløsning falder på dag 10 eller 21, så vil du altid være lige langt henne ud fra ægløsning. Forløbet er nemlig helt ens for alle efter ægløsning, uanset om den er faldet tidligt eller sent i en cyklus. Du skal derfor beregne ud fra d.29. som dag 2+0 jeg testede selv positiv 3+2, så det kan sagtens lade sig gøre
Det giver mening, tak
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128