Beregning af hvor langt man er henne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

519 visninger
8 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. august 2021

Anonym trådstarter

Hvordan er det nu man beregner hvor langt man er henne hvis man har en cyklus forskellig fra 28 dage?

Jeg har fx en cyklus på ca. 34 dage. Jeg forventer mens på lørdag om en uge, men har testet positivt siden i går. Dvs. hvis man regner baglæns, så ville jeg være 3+0 i dag, hvis der er en uge til 4+0 (testdag)? Eller skal jeg gå fra sidste mens første dag, som var den 11. Juli? For så er jeg vel 3+6 i dag? 

Jeg er forvirret

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2021

Anonym

Anonym skriver:

Hvordan er det nu man beregner hvor langt man er henne hvis man har en cyklus forskellig fra 28 dage?

Jeg har fx en cyklus på ca. 34 dage. Jeg forventer mens på lørdag om en uge, men har testet positivt siden i går. Dvs. hvis man regner baglæns, så ville jeg være 3+0 i dag, hvis der er en uge til 4+0 (testdag)? Eller skal jeg gå fra sidste mens første dag, som var den 11. Juli? For så er jeg vel 3+6 i dag? 

Jeg er forvirret

En læge vil som udgangspunkt altid gå udfra sidste mens første dag, da man jo ikke ved med garanti hvornår ægget er befrugtet. Først til NF vil man få den korrekte termin  

Anmeld Citér

7. august 2021

Mfp30

Profilbillede for Mfp30

Til scanning spørger de om sidste mens første dag og nogle beregnere på nettet vil bruge den samme dato, men ja, den endelig termin sættes først til nakkefold og den der bliver brugt fremover tror derudover også det er ret svært at teste positiv 3+0 ��

en tidlig scanning fra 6+0 ville kunne give en ca. termin, min blev kun rykket én dag, så de er stadig ret præcise ☺️

Anmeld Citér

7. august 2021

Charl90

Hvis du ved hvornår du have ÆL, så var du 2+0 den dag og kan regne ud fra det

Anmeld Citér

7. august 2021

Anonym trådstarter

Charl90 skriver:

Hvis du ved hvornår du have ÆL, så var du 2+0 den dag og kan regne ud fra det

Jeg tror det var den 29. eller 31. Så det vil blive et sted mellem 3+0 og 3+2, ikk? 

Jeg må se hvad de siger til scanning hvis det holder ved så længe

Anmeld Citér

7. august 2021

Anonym

Anonym skriver:

Jeg tror det var den 29. eller 31. Så det vil blive et sted mellem 3+0 og 3+2, ikk? 

Jeg må se hvad de siger til scanning hvis det holder ved så længe

Hvis du skal gå fra 11. juli til at være 3+6, så skal din cyklus være 28 dage.. prøvede nemlig lige at beregne, fordi jeg blev nysgerrig �� 

vildt hvis du allerede tester positiv, hvis du måske kun er 3+0  men håber den holder og du om nogle uger får lidt afklaring om hvor langt du faktisk er henne ☺️

Anmeld Citér

7. august 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvis du skal gå fra 11. juli til at være 3+6, så skal din cyklus være 28 dage.. prøvede nemlig lige at beregne, fordi jeg blev nysgerrig �� 

vildt hvis du allerede tester positiv, hvis du måske kun er 3+0  men håber den holder og du om nogle uger får lidt afklaring om hvor langt du faktisk er henne ☺️

Nu er jeg virkelig forvirret

Ja det er meget tidligt at teste positiv og den er da også meget svag, men positiv uden tvivl og kraftigere i dag end i går. Så jeg tror måske ÆL har ligget lidt tidligere end forventet og så må jeg være et sted imellem 3+0 og 4+0

Anmeld Citér

7. august 2021

Anonym

Uanset hvornår din ægløsning ligger, så beregner man altid ægløsningsdagen som 2+0  det vil sige, at det er ligemeget om din ægløsning falder på dag 10 eller 21, så vil du altid være lige langt henne ud fra ægløsning. Forløbet er nemlig helt ens for alle efter ægløsning, uanset om den er faldet tidligt eller sent i en cyklus. Du skal derfor beregne ud fra d.29. som dag 2+0

jeg testede selv positiv 3+2, så det kan sagtens lade sig gøre

Anmeld Citér

7. august 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Uanset hvornår din ægløsning ligger, så beregner man altid ægløsningsdagen som 2+0  det vil sige, at det er ligemeget om din ægløsning falder på dag 10 eller 21, så vil du altid være lige langt henne ud fra ægløsning. Forløbet er nemlig helt ens for alle efter ægløsning, uanset om den er faldet tidligt eller sent i en cyklus. Du skal derfor beregne ud fra d.29. som dag 2+0

jeg testede selv positiv 3+2, så det kan sagtens lade sig gøre

Det giver mening, tak

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.