Eksperthjælp: Dit barn skal ikke skubbes...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.781 visninger
1 svar
1 synes godt om
6. august 2021

Trine Andreasen

Kære Brevkasse
Jeg har en baby på godt halvandet år, som stadig ikke har lært at gå. Folk omkring den skubber den hele tiden, så den vælter. Kan det virkelig have sin rigtighed, at det skulle hjælpe på den motoriske udvikling? I min verden, synes jeg mere at der er behov for ro.

Mvh. Ann

Trines svar

Hej Ann

Tak for dit spørgsmål. 

Jeg synes det lyder voldsomt, at nogle skubber dit barn for at få ham/hende til at gå.

Det er ikke en metode jeg tror virker, tværtimod tænker jeg, at dit barn vil opleve det som et press.

Og det er ikke givtigt for børn at blive presset.

Der er stor forskel på hvornår børn går og derfor skal det nok komme.

Men du må meget gerne motivere dit barn til at komme op og stå og måske tage de første skridt.

Du kan bruge dig selv og sætte dig ned på gulvet samme med dit barn.

Her kan du hjælpe dit barn med en støttende hånd og måske gå rundt med ham mens du holder hans hænder.

Og husk at være klar til at gribe hvis du slipper hænderne.

Det er vigtigt at dit barn lære at have tillid til at du hjælper og støtter ham indtil han selv er klar til at stå og gå.

Så han skal ikke presses men du skal motivere ham til at komme op og gå. De er ikke nok bare at vente på at det sker selv, i hvert fald ikke for alle børn.

Mange hilsner Trine

www.naturligopdragelse.dk

Trine yder personlig rådgivning, i spørgsmål omhandlende opdragelsen, institutionslivet, trivsel, leg og børns sociale udvikling enten via e-mail eller ved at kommer ud i jeres hjem, hvor I føler jer trygge og derved bedre kan fortælle om de vanskeligheder I oplever. Endvidere holder Trine foredrag inden for 3 overordnet områder. Det, som hun kalder naturlig opdragelse, børn laver mad og natur oplevelser både med og uden et pædagogisk indhold.

Se Trines hjemmeside: www.naturligopdragelse.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2021

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Hvem i al verden skubber til et lille barn med vilje - og hvorfor har du i så fald ikke savet dem midt over verbalt efterfølgende? Med mindre du mener, at det er andre små børn (fx i vuggestuen) som ved uheld kommer til at puffe/skubbe, så grænser det jo til overgreb. Men din mail er pudsigt formuleret, så jeg er i tvivl om hvad du mener - og hvorfor du ikke griber ind. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.