Svagt stigende hcg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

817 visninger
8 svar
1 synes godt om
6. august 2021

Anonym trådstarter

Hej.

har fået taget blodprøver 7+3 og 7+6. Første var 23100 og anden var 25700. Går ikke ud fra, at det er gode nyheder. Har før haft en MA så tænker det nok er det igen. Nogen der har oplevet det samme?
Ved ikke helt hvordan det skal tolkes når det stiger omend svagt…

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2021

Moonchild1990

Profilbillede for Moonchild1990

Ring til din læge i morgen! Han vil kunne foretage en faglig vurdering - og kan guide dig videre til de relevante undersøgelser.

Jeg ved, HcG-niveauer varierer meget fra kvinde til kvinde, og at stigningen ikke altid er lineær. Derfor er det svært at tolke på de enkelte situationer. 

Anmeld Citér

6. august 2021

Anonym trådstarter

Moonchild1990 skriver:

Ring til din læge i morgen! Han vil kunne foretage en faglig vurdering - og kan guide dig videre til de relevante undersøgelser.

Jeg ved, HcG-niveauer varierer meget fra kvinde til kvinde, og at stigningen ikke altid er lineær. Derfor er det svært at tolke på de enkelte situationer. 

Tak. Men kan først ringe mandag jo. Derfor er jeg lidt desperat efter andre med lignende historier og hvad udfaldet var.

Anmeld Citér

6. august 2021

BG17

Profilbillede for BG17

Hej 

Når hcg er højere end 6000, har det en fordoblingstid på >96 timer. Når du er så langt henne, giver det ikke rigtig mening at måle hcg i en blodprøve. Der vil en scanning kunne fortælle meget mere. 

Skal du i en tidlig scanning? 

Håber alt et godt med den lille

Anmeld Citér

6. august 2021

Anonym trådstarter

BG17 skriver:

Hej 

Når hcg er højere end 6000, har det en fordoblingstid på >96 timer. Når du er så langt henne, giver det ikke rigtig mening at måle hcg i en blodprøve. Der vil en scanning kunne fortælle meget mere. 

Skal du i en tidlig scanning? 

Håber alt et godt med den lille

Tak for dit svar! Det beroliger mig lidt. Men lidt underligt, at lægen så synes, at der skulle blodprøver til før scanning. Han burde vel vide at det ikke giver mening i 7+?
Han ville ikke sende mig til scanning, men gik med til blodprøver da jeg før har haft en MA hvor jeg selv fornemmede at noget ikke føltes rigtigt.

Anmeld Citér

6. august 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Du burde kunne se hjerteblink nu. Så hvis lægen ikke vil henvise dig, ville jeg bruge de relativt få penge på en privat scanning. Så får du et mere klart svar. Det betyder jo ikke at det ikke kan gå galt hvis der er hjerteblink, men chancen for at det går godt er meget høj! Held og lykke

Anmeld Citér

6. august 2021

BG17

Profilbillede for BG17
Anonym skriver:

Tak for dit svar! Det beroliger mig lidt. Men lidt underligt, at lægen så synes, at der skulle blodprøver til før scanning. Han burde vel vide at det ikke giver mening i 7+?
Han ville ikke sende mig til scanning, men gik med til blodprøver da jeg før har haft en MA hvor jeg selv fornemmede at noget ikke føltes rigtigt.

Ja, en scanning viser meget mere nu end blodprøver. Måske lægen ville sikre sig, at tallet var stigende og ikke faldende, før en evt scanning. 

Jeg har selv oplevet 2x MA, det er bestemt ikke sjovt. Krydser fingre for, at alt er godt. Vil du købe en privat scanning, eller hvad er næste skridt? 

Anmeld Citér

6. august 2021

Anonym trådstarter

BG17 skriver:

Ja, en scanning viser meget mere nu end blodprøver. Måske lægen ville sikre sig, at tallet var stigende og ikke faldende, før en evt scanning. 

Jeg har selv oplevet 2x MA, det er bestemt ikke sjovt. Krydser fingre for, at alt er godt. Vil du købe en privat scanning, eller hvad er næste skridt? 

Jeg tror jeg vil se om han vil henvise til scanning mandag, ellers køber jeg nok selv en, ja.

Anmeld Citér

6. august 2021

BG17

Profilbillede for BG17
Anonym skriver:

Jeg tror jeg vil se om han vil henvise til scanning mandag, ellers køber jeg nok selv en, ja.

Det lyder som en god idé. Så kan du få afklaring og forhåbentligt lidt ro

Kom meget gerne med en opdatering, når du ved mere.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.