13 uger og jeg har svært ved at holde mig vågen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

492 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. august 2021

Anonym trådstarter

kære mødre og medgravide jeg er 13 uger henne i weekenden og jeg synes virkelig ikke at min træthed har nogen ende..
jeg kan sove op mod 12 timer nogle dage..
Hvornår går trætheden over? 
Jeg ser flere steder at 2. trimester, så bliver alt så dejligt, men der synes jeg også jeg er ved at nå snart, men jeg er mere træt nu end de første 10 uger ...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2021

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Vil anbefale dig at få din læge til at tjekke dit jern og B12 niveau i kroppen. 

jeg fik taget en del blodprøver pga. træthed og det viste sig jeg var i alvorlig B12 og jern underskud, da jeg fik ordineret B12 på recept og tog 2 jerntabletter dagligt, rettede det sig og min energi kom tilbage og jeg slap for at have lyst til at sove så mange timer, jeg kunne også sove 12 timer eller mere før. 

Anmeld Citér

6. august 2021

HapsHapsHaps

Enig med hvad der allerede er sagt! Lægen kan meget hurtigt tjekke din blodprocent, ring og bed om en tid specifikt til det.

Jeg var også absurd træt de første 15 uger, så gik det lidt væk og nu i 3. Trimester er det tilbage med fuld kraft. Jeg er gået op til dobbelt dosis af jern og en middagslur hver dag - det virker!

Anmeld Citér

6. august 2021

Timf

Profilbillede for Timf

Enig med ovenstående! Jeg manglede sindssygt meget jern med den første han tog alt fra mig jeg skulle tage 2 gravid jern og 2 normale jern ved siden af.

Jeg har så efterfølgende fundet ud af at jeg også har B12 mangel oveni, jeg er lykkelig får at jeg må få min sprøjte også imens man er gravid

Anmeld Citér

7. august 2021

Anonym trådstarter

Tak alle sammen Der er selvfølgelig både jern og B12 i min gravitamin jeg tager hver dag, og så tager jeg ekstra 2-3 jern tabs igennem dagen hver dag. Men det er sikkert ikke nok.

Jeg har længe taget jern pga. mens (kan sagens fylde over 10 af de store mens koppe på en dag når det er værst)

Jeg prøver at øge mit jern og supplere med B12 weekend over, og så ringer jeg til lægen hvis ikke det gør underværker

Tak

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.