Styrtblødning gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.843 visninger
9 svar
0 synes godt om
6. august 2021

havudsigt

Profilbillede for havudsigt

Som overskriften lyder så fik jeg i går flere styrtblødninger, som i voldsomt meget blod. Jeg er 6+5 i dag.  Jeg havde ikke smerter og har ikke haft smerter indtil nu. 
Vi er i forløb på en Fertilitetsklinik, så vi var så heldige at få en scanning i morges. Alt er fint ud med baby, flot hjerte der hamre afsted og alt andet i livmoderen er helt perfekt. 
Men selvom det var skønt at se liv, så er jeg stadig mega nervøs! Andre der har prøvet at bløde voldsomt under graviditeten? Fortæl gerne lidt om jeres forløb. 

på forhånd tak!!!!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2021

Frizzy

Jeg havde et stort hæmatom (lomme af blod pga at moderkagen havde løsnet sig lidt. Jeg pletblødte i starten og styrtblødte i uge 14.  Blev sygemeldt frem til barsel pga risiko for moderkageløsning og fin 50 pct sandsynlighed for barn. Han er i dag 7 og jeg gik tiden ud med ham.

Så det kan have været et hæmatom. Det kan også være en tvilling der er blevet udstødt. 

Anmeld Citér

6. august 2021

havudsigt

Hvornår kan det ses på scanning at der er tale om hæmatom? Jeg bløder igen her til aften og igen er det mega voldsomt, med store klumper (der nærmest ligner små stykker kyllingelever). 

Anmeld Citér

6. august 2021

Marts17

Jeg blødte flere gange, dog var jeg længere henne, omkring uge 22 hvor det er fødegangen man har kontakt med. Var indlagt flere gange med blødninger og man fandt aldrig en egentlig årsag  der var dog ofte en sammenhæng mellem hvis jeg var gik for meget eller lavede noget så kon der blødning. Men jeg har en dreng på 10 måneder i dag, så her var blødningen harmløs.. 
held og lykke  

Anmeld Citér

7. august 2021

Hlb18

havudsigt skriver:

Hvornår kan det ses på scanning at der er tale om hæmatom? Jeg bløder igen her til aften og igen er det mega voldsomt, med store klumper (der nærmest ligner små stykker kyllingelever). 

Hvis der er klumper i, og du fortsat bløder, vil jeg desværre sige det lyder som om du er ved at abortere .

jeg blødte også da jeg var 6+0, to gange og også ret meget, men der var aldrig klumper i. Når der er klumper i, kunne det jo tyde på dele af et foster der er ved at blive udstødt. 
håber og krydser fingre for at det ikke er det

Anmeld Citér

7. august 2021

Frizzy

Det kan være igangværende abort. Men klumper kan også være størknet blod fra hæmatom.

Anmeld Citér

7. august 2021

havudsigt

Igen er jeg blevet scannet og der er fint liv…. Det er seriøst mærkeligt. Der er ikke noget omkring fosteret der skulle bløde, de mener det kommer fra livmoderhalsen

Anmeld Citér

7. august 2021

havudsigt

Hvis det er et hæmatom, hvordan diagnostiseres det og er der behandling (udover aflastning)

Anmeld Citér

7. august 2021

Frizzy

havudsigt skriver:

Hvis det er et hæmatom, hvordan diagnostiseres det og er der behandling (udover aflastning)

Jeg tror man plejer at kunne scanne og se ansamlingen af blod indeni livmoderen. 
Hvis jeg var dig ville jeg holde mig i ro.. dvs sofa. Og ikke bære mere end 1 kg. 

Anmeld Citér

7. august 2021

havudsigt

Jeg har googlet lidt rundt og kan se der er mange historier, hvor behandlingen ikke er sammenhængende. Jeg mener hvor kvinder bløder kommer ind akut og bliver scannet, for så at der ikke gøres mere indtil næste blødning og en ny akut scanning. Det kan jeg mærke skræmmer mig noget! I min første graviditet havde jeg svangerskabsforgiftning, det var selvfølgelig også med mange bekymringer, men det hjalp jeg blev fulgt tæt på sygehuset og ikke sådan ad hoc. Hvordan var dit forløb? Jeg tænker jeg vil prøve at få en snak med egen læge mandag. Bare sådan lige at få forventningsafstemt med ham om hvilket forløb jeg kan forvente. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.