Gravid med Pcos

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

482 visninger
2 svar
0 synes godt om
5. august 2021

Anonym trådstarter

Hej.

Jeg har Pcos og er nu 10+3. (uplanlagt gravid)

Jeg har læst at det kan give komplikationer i graviditeten, men jeg har ingen vejledning fået hos læge eller jordemoder. Også i forhold til den øgede risiko for abort. (Er scannet 8+2 med fint hjerteblink, så håber ikke jeg skal bekymre mig om dette.)

Er der andre med Pco/pco som er blevet gravide og hvilke forholdsregler har I taget omkring kost osv?

Jeg har ikke lavet en kostomlægning eller lignende på forhånd, da baby ikke lige var planen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2021

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Rigtig mange gravide har PCOs, da det jo er et ganske udbredt fænomen. Mig bekendt kræver det ingen forbehold - jeg selv var fx ikke “anderledes” stillet end andre med graviditeter. Og den øgede abortrisiko er formentlig nærmere udtryk for at PCOs ofte samvarierer med andre fertilitetsproblemer (og at disse giver øget abortrisiko), end at det at have PCOs i sig selv bevirket øget risiko. Hvis du er blevet naturligt gravid er der ingen grund til at antage at der er problemer - og du kan ikke gøre noget særligt  

Anmeld Citér

5. august 2021

Oddi

Profilbillede for Oddi

Jeg har pcos og har fået 2 børn helt naturligt. Det eneste hvor jeg har mærket min pcos er vidst at vi har en øget risiko for graviditetssukkersyge, hvorfor pcos automatisk giver en glukosetest. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.