Sygemeldt efter MA

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

705 visninger
8 svar
0 synes godt om
5. august 2021

Babyyy90

For 7 dage siden, gik jeg desværre igennem en Ma I uge 12. Det var en fuldkommen forfærdelig oplevelse både psykisk men bestemt også fysisk. 

Abort medicinen har taget utroligt hårdt på min krop og er stadig lidt svimmel og sover nærmest ikke om natten. Nu venter jeg på scanning hvor jeg forhåbentlig får afvide at alt er ok. 

Nu min chef begyndt at presse på og vil gerne have jeg nu bare kommer over det og skal videre. Altså komme på job. 

(Er offentlig ansat) selvfølgelig skal jeg ikke være hjemme for evigt men 7 dage hjemme synes jeg ikke er særlig meget. 

Var I sygemeldt hvis i har oplevet det og hvis ja, hvor længe? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2021

123321

Profilbillede for 123321

Jeg var sygemeldt en uge, men gik så direkte på juleferie bagefter. Jeg synes du skal snakke med din læge og lave en god plan. Det er jo vigtigt at du både mentalt og fysisk er klar til at vende retur og personligt synes jeg ikke 7 dage er længe. Det er en hård omgang og et chok du kommer til at skulle have bearbejdet gennem længere tid. Ked af på dine vegne du også har oplevet dette. 

Anmeld Citér

5. august 2021

BG17

Profilbillede for BG17

Kram til dig, det er hårdt at miste Jeg har oplevet 2 MA, hvor jeg begge gange fik udskrab. Jeg var sygemeldt på dagen med indgrebet og efterfølgende to dage ved den ene og tre dage efter den anden. 

Jeg håber, I snart får en sund og rask baby i armene

Anmeld Citér

5. august 2021

Charl90

Jeg har ikke haft en MA men en SA i uge 7 og i uge 11. 

Første gang tog jeg direkte på arbejde, men måtte tage hjem fordi jeg fik smerter og blev jeg af det. Dagen efter var jeg klar igen. Sidst skete det en lørdag og jeg var retur på arbejde om mandagen.

Men det er jo helt individuelt hvad man har brug for og du skal bare lytte til dig selv. Din leder får ikke noget ud af at du kommer tilbage, hvis du har det både psykisk og fysisk dårligt.

Held og lykke med det hele. Jeg er blevet gravid igen i Første cyklus efter min SA

Anmeld Citér

5. august 2021

My1234

Det er hårdt. Jeg håber du snart for det bedre. 
Jeg var sygemeldt en uge og delvist sygemeldt i 2 uger. Jeg græd hele tiden, men det hjalp at komme nogle timer om dagen. 

Anmeld Citér

5. august 2021

AnoMor

Babyyy90 skriver:

For 7 dage siden, gik jeg desværre igennem en Ma I uge 12. Det var en fuldkommen forfærdelig oplevelse både psykisk men bestemt også fysisk. 

Abort medicinen har taget utroligt hårdt på min krop og er stadig lidt svimmel og sover nærmest ikke om natten. Nu venter jeg på scanning hvor jeg forhåbentlig får afvide at alt er ok. 

Nu min chef begyndt at presse på og vil gerne have jeg nu bare kommer over det og skal videre. Altså komme på job. 

(Er offentlig ansat) selvfølgelig skal jeg ikke være hjemme for evigt men 7 dage hjemme synes jeg ikke er særlig meget. 

Var I sygemeldt hvis i har oplevet det og hvis ja, hvor længe? 

Nogen er klar til at arbejde dagen efter andre har brug for 1 uge eller 2 for at komme ovenpå. Vi takler allesammen sorger forskelligt. Og er du ikke klar psykisk eller fysisk til at tage på arbejde. Så synes jeg du skal snakke med din læge og få en lægeerklæring hvis du ikk har en. 
du skal ikk presse dig selv tilbage i arbejde. Det risikerer at gå galt. 
kæmpe kram til dig

Anmeld Citér

5. august 2021

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Den slags kan tage tid, og det er helt ok. Der er ingen som takker dig for at være en heltinde - det må gerne gøre ondt på både psyken og fysikken. Og det er ikke interessant hvornår andre var klar, men alene hvornår du er klar. Tal med din læge. Det bliver bedre med tiden  

Anmeld Citér

5. august 2021

Babyyy90

Tusind tak for alle jer der har skrevet. Jeres beskeder varmer og hjælper utroligt meget

Jeg har besluttet mig, ikke at lade mig påvirke og jeg er tilbage når jeg er klar

Anmeld Citér

6. august 2021

Sommersol2021

Profilbillede for Sommersol2021

Det lyder som en god beslutning Jeg havde en MA i uge 10 og havde 3 sygedage + en weekend og så var jeg tilbage. Men det var klart for tidligt. Jeg var så ked af det og blev sygemeldt med stres en måned senere -ikke udelukkende pga. MA men det hjalp nok ikke af presse mig selv tilbage på arbejde. 

Pas på dig selv! Det er nemt at lade sig presse, men intet arbejde er så vigtigt, at man ikke kan tage nogle dage mere hvis man har det dårligt… 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.