Er det virkelig slut med amning? Baby 7 måneder.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.163 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. august 2021

MEF

Vores lille pige på 7 måneder er begyndt at afvise brystet. Hun er totalt utålmodig når hun skal vente på nedløbet og giver ofte op inden der kommer noget mælk. Vi har suppleret med en flaske modermælks erstatning 1-2 gange dagligt de sidste par uger, fordi far overtager barslen nu og tager de sidste 4 måneder mens jeg starter på arbejde, og han skal jo kunne give hende noget mælk i løbet af dagen. Jeg tænker måske det er den her flaske som gør at hun ikke gider arbejde for det ved brystet.

Der er jo ikke noget galt i at overgå til modermælks erstatning, men det niver mig alligevel i hjertet! Jeg vil gerne fortsætte med at amme. Jeg synes det er så hyggelig og det er “vores ting” og noget af det der knytter hende til mig. 
Vores store barn valgte også selv amningen fra da hun var 8-9 måneder. Der havde vi gjort på samme måde, fordi far skulle på barsel. Der havde jeg ikke på samme måde svært ved at opgive det, men det her er vores sidste barn og derfor det sidste barn jeg kommer til at amme og jeg får en klump i halsen, ved tanken om at det snart er slut.

Kan det ikke lade sig gøre at give flaske OG amme? Eller er det kun vores unger der fandme ikke gider det amning når de bliver præsenteret for en flaske? Er der mon nogen der har fået det til at fungerer med en kombination af flaske og amning? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2021

Charl90

Jeg ammede til næsten 2år og nød det pga det særlige bånd, som du selv skriver.

Vi brugte en flaske med modstand, når jeg ammede ud. Det havde vi fået anbefalet så barnet stadig skal arbejder for det. 

Jeg husker også at min søn havde en periode hvor han mistede interessen og ikke kunne holde fokus. Tror han var omkring 8 måneder. Så trappede jeg det bare ned til om aften/natten/morgen, når han var træt. Det var en periode og så blev han mere interesseret igen.

Måske I stadig kan hygge med amning ifm putning?

Anmeld Citér

9. august 2021

Mortiltodrengett

Min dreng på knap 7 mdr. gør præcis det samme for tiden. 
Han nægter dog alt hvad der har med flaske, sut osv. at gøre ��‍�� Jeg fik også et stik i hjertet, de første gange han ikke ville amme �� Nu hjælper det lidt at gå ind i et helt stille rum - han kan slet ikke koncentrere sig med bare den mindste lyd omkring sig ��

Min største dreng (2,5 år) ammede OG tog flaske uden problemer - så det kan lade sig gøre. Men åh hvor er de forskellige de små mennesker ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.