Vores lille pige på 7 måneder er begyndt at afvise brystet. Hun er totalt utålmodig når hun skal vente på nedløbet og giver ofte op inden der kommer noget mælk. Vi har suppleret med en flaske modermælks erstatning 1-2 gange dagligt de sidste par uger, fordi far overtager barslen nu og tager de sidste 4 måneder mens jeg starter på arbejde, og han skal jo kunne give hende noget mælk i løbet af dagen. Jeg tænker måske det er den her flaske som gør at hun ikke gider arbejde for det ved brystet.
Der er jo ikke noget galt i at overgå til modermælks erstatning, men det niver mig alligevel i hjertet! Jeg vil gerne fortsætte med at amme. Jeg synes det er så hyggelig og det er “vores ting” og noget af det der knytter hende til mig.
Vores store barn valgte også selv amningen fra da hun var 8-9 måneder. Der havde vi gjort på samme måde, fordi far skulle på barsel. Der havde jeg ikke på samme måde svært ved at opgive det, men det her er vores sidste barn og derfor det sidste barn jeg kommer til at amme og jeg får en klump i halsen, ved tanken om at det snart er slut.
Kan det ikke lade sig gøre at give flaske OG amme? Eller er det kun vores unger der fandme ikke gider det amning når de bliver præsenteret for en flaske? Er der mon nogen der har fået det til at fungerer med en kombination af flaske og amning?
Anmeld
Citér