Dårlig papp-a tal men god tidlig scanning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

468 visninger
6 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. august

Anonym trådstarter

Hej 

Jeg fik taget bp til nakkefold da jeg var 9+1, her var papp-a på 0,141 og beta hcg 60,66. Papp-a’en er noget lav og det gør mig nervøs, selvom jeg ved, at man siger, at de tal ikke kan stå alene…

Jeg var 9+3 til en tidlig scanning, her så vi en fin voksende lille baby med hjertelyd. Scanningsdamen så lille nakkefold og ingen væske omkring, hun så antydning af næseben, fint med fostervandsprøvers, normalt udviklet hovede og hjernen var delt som den skulle. 

Men jeg bekymrer mig nu helt vildt for nakkefoldscanningen pga det skide tal…

Nogle GODE historier med “dårlige” blodprøvetal?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august

Moonchild1990

Profilbillede for Moonchild1990

Lad være med at bruge tid på tallene. De siger ikke noget uden scanning og den tilhørende udregningsformel.

Tro mig - jeg brugte SÅ lang tid på at stresse over et højt beta-HcG, og endte med en flot risiko omkring 1:11000. 

Blodprøven varierer desuden utrolig meget alt efter, hvornår den er taget, og da du først får fastsat endelig termin til NF-scanningen er det umuligt at sammenligne med andre. Forsøg at glem, du har set den - jeg ville virkelig ønske, jeg kunne få den tid tilbage igen

Anmeld Citér

1. august

Anonym trådstarter

Moonchild1990 skriver:

Lad være med at bruge tid på tallene. De siger ikke noget uden scanning og den tilhørende udregningsformel.

Tro mig - jeg brugte SÅ lang tid på at stresse over et højt beta-HcG, og endte med en flot risiko omkring 1:11000. 

Blodprøven varierer desuden utrolig meget alt efter, hvornår den er taget, og da du først får fastsat endelig termin til NF-scanningen er det umuligt at sammenligne med andre. Forsøg at glem, du har set den - jeg ville virkelig ønske, jeg kunne få den tid tilbage igen

Forsøger virkelig også!

Anmeld Citér

1. august

Emiliaa92

Profilbillede for Emiliaa92

Du kan virkelig ikke bruge de tal til noget alene. De skal bruges sammen med tallene fra scanningen Så om de er høje eller lave, siger intet.

Anmeld Citér

1. august

123321

Profilbillede for 123321

Jeg vil stemme i med de andre. Jeg besluttede mig i denne graviditet at tjekke mine tal. Der var intet der så unormalt ud med dem men for sjov tjekkede jeg så også mine to børns jeg har for at sammenligne og fandt ud af at de egentlig så lidt skæve ud - og de fik rigtig gode tal den gang og er den dag i dag sunde og raske, så hvis jeg den gang havde kigget så kunne jeg også have været blevet unødvendigt nervøs, så tror virkelig du skal forsøge at sige (selvom det er svært nu når du har kigget) at du virkelig ikke kan bruge det til noget isoleret også forholde dig til hvad scanningsdamen har fortalt dig. Al held og Lykke. Ville virkelig ønske de ikke frigav de tal for ikke at skabe unødvendig bekymring inden. 

Anmeld Citér

1. august

SKXXX

Profilbillede for SKXXX

Jeg havde også dårlige tal fra blodprøverne, men fik en risikovurdering på 1:20.000.

Anmeld Citér

1. august

Anonym

Mit papp a ved anden graviditet var 0,13xxx og jeg kunne jo godt se at det var helt skævt ift hvad det havde været i min første graviditet. Jeg var SÅ nervøs og samtidig var det under første Corona nedlukning, hvor man ikke måtte have pårørende med til scanning, så jeg lå der på briksen alene uden min mand og fik beskeden… at alt var fint risikovurderingen blev 1:2000, som var dårligere end med vores første barn, men jo stadig helt fint. Og baby var sund og rask og dejlig

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.