Sterilisation af mand

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

532 visninger
12 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. juli

Anonym trådstarter

Jer hvis mænd der er blevet sterillieret eller, hvis der er mænd i gruppen som er, så vil jeg hører  om hvor hurtig I er komme igennem systemet? 

Min kæreste vil meget gerne steriliseres, når vores barn nummer 2 er kommet til verden. Han ser sig på igen måde som far til 3, og jeg ønsker sådan set heller ikke mere end 2 børn. Og da jeg synes der er mange år endnu af vores samliv, hvor jeg ville skulle være på hormon præparater, så vil han gerne ‘tag en for holdet’, og gå igennem indgrebet, nu jeg tager 2 fødsler. 

Vi er bare i tvivl om man bare bliver sendt videre, eller man skal igennem en større udredning. Han vil være 35 år, når han skal have det lavet, og som sagt så være far til 2 børn. Vil en læge bare godkende det, eller kan man være udsat for, at de vil tale ham fra det?

Og jeres hvis mænd er steriliseret, hvor længe gik der, før de skød med løst krudt? Og nogen som alligevel er endt med flere børn, på trods?

Det er kærestens største frygt, at vi alligevel ender med 3 børn, men har erkendt at skulle det ske, trods et indgreb, så tager vi det med. Men vi vil gerne kunne nyde vores samliv, uden “frygt” for at få flere børn end ønsket. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli

Anonym

Anonym skriver:

Jer hvis mænd der er blevet sterillieret eller, hvis der er mænd i gruppen som er, så vil jeg hører  om hvor hurtig I er komme igennem systemet? 

Min kæreste vil meget gerne steriliseres, når vores barn nummer 2 er kommet til verden. Han ser sig på igen måde som far til 3, og jeg ønsker sådan set heller ikke mere end 2 børn. Og da jeg synes der er mange år endnu af vores samliv, hvor jeg ville skulle være på hormon præparater, så vil han gerne ‘tag en for holdet’, og gå igennem indgrebet, nu jeg tager 2 fødsler. 

Vi er bare i tvivl om man bare bliver sendt videre, eller man skal igennem en større udredning. Han vil være 35 år, når han skal have det lavet, og som sagt så være far til 2 børn. Vil en læge bare godkende det, eller kan man være udsat for, at de vil tale ham fra det?

Og jeres hvis mænd er steriliseret, hvor længe gik der, før de skød med løst krudt? Og nogen som alligevel er endt med flere børn, på trods?

Det er kærestens største frygt, at vi alligevel ender med 3 børn, men har erkendt at skulle det ske, trods et indgreb, så tager vi det med. Men vi vil gerne kunne nyde vores samliv, uden “frygt” for at få flere børn end ønsket. 

Vi har 3 børn og skal ikke have flere så manden bestilte tid hos lægen som lavede en henvisning med det samme. De havde en lille snak men det var mere for at lægen var sikker på at det var det han ville. 

Han kom til 14 dage senere - et lille indgreb. Til tjek skød han stadig med levende krudt så han skulle på briksen igen - det sker at de ikke får det klippet ordentligt så det handler egentlig bare om at i tager jeres forholdsregler indtil manden er blevet tjekket

Anmeld Citér

1. august

Anonym

Vi bor i hovedstadsområdet. Her gik der lang tid før man kunne komme til, i hvert fald 6 måneder. Det er godt 5 år siden. Min mand gik til lægen, bad om en henvisning, og fik den uden debat. Han skulle så undersøges - mener det var både hos lægen og på hospitalet at han blev undersøgt inden indgrebet.

Anmeld Citér

1. august

Anonym

Min x var omkring 25 og far til 3 da han blev steriliseret. Det var intet problem, og det var hurtigt fikset.

Min kæreste skal også steriliseres her inden så længe, han er 30, det burde heller ikke være et problem

Anmeld Citér

1. august

CKJ

Profilbillede for CKJ

Her gik der ikke lang tid. Han var også 35. 
efterfølgende skal man have 30 udløsninger og lave en sædprøve, som skal dyrkes og se om alle levende celler er væk  min mand mente de 30 udløsninger var et fælles projekt

Anmeld Citér

1. august

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Vi fik nr 2 i august sidste år. Han gik til lægen bagffter, fik en snak og en henvisning, og efter 14 dage fik han en tid på et privathospital der laver det med henvisning i Nordsjælland. Han har ikke fået lavet tjek endnu. Men det skal han lige ha taget sig sammen til. Selve operationen gik dog fint.

Anmeld Citér

1. august

Anonym trådstarter

Det lyder godt, at jeres mænd er kommet hurtig igennem, altså ikke er blevet afvist pga alder. Men da træls, hvis de ikke for klippet godt nok, så han skal igennem det igen, men det er jo desværre sådan det må være

Vi er helt med på at vi skal tage vores forholdsregler ind til der er kommet en “ren” prøve:-) Men tror også det giver manden ro, at han ved at vi kan hygge os, uden det giver flere børn. 

Anmeld Citér

2. august

Anonym

Jeg tror min mand fik en henvisning med det samme. Det er 6-7 år siden, så der har han været 32 og vi havde to børn. Sterilisation er dog ingen garanti . Jeg blev gravid i oktober sidste år (men mistede i januar) og nu er jeg så gravid igen.

Anmeld Citér

2. august

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Jeg tror min mand fik en henvisning med det samme. Det er 6-7 år siden, så der har han været 32 og vi havde to børn. Sterilisation er dog ingen garanti . Jeg blev gravid i oktober sidste år (men mistede i januar) og nu er jeg så gravid igen.

For langt de fleste er det en sikker form for prævention:

https://www.sundhed.dk/borger/patienthaandbogen/maend/sygdomme/diverse/sterilisering-mand/

Så hvis du er blevet gravid ikke mindre end 2 gange, så bør din mand lade sig undersøge, for så er det gjort dårligt.

Det er ærgeligt at du skriver at det ikke er en sikker metode, for det er det, langt langt de fleste gange.

Anmeld Citér

2. august

Anonym

Sterilisation er en af de sikreste præventionsmetoder - men ikke 100% sikker. Omkring 0,5% oplever at det vokser sammen igen, hvilket vil sige at der ud af 200 vasektomier er 1 der vokser sammen. Det er ikke fordi det er gjort dårligt. Min mand er blevet tjekket (efter jeg blev gravid i oktober) og han er ikke længere steril. Men han var steril efter sterilisationen. Det kan bare ske at det vokser sammen og derfor er det meget smart at få testet sin sæd engang imellem. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.