Kost og amning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

756 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. juli 2021

Anonym trådstarter

Hejsa

Jeg ammer pt mit andet barn, fra maj i år. En ting jeg har lært, er at der er nogle uhensigtsmæssige fødevarer som kan påvirke den lille mave. Er lidt træt af at få, “vidste du ikke det?” når jeg spørger, for hvor fa’en skulle jeg vide det fra. Anyways, så tænkte jeg om nogen her måske ville dele deres erfaringer med fødevarer der tydeligt har påvirket barnet. 
Min egen erfaring: vindruer, mørk chokolade og kakaomælk. Jeg har også lige haft skiftet havremælken ud med almindelig skyr, og nu har lillemanden så kæmpet med maven i samme periode. Er derfor lidt nervøs for om han reagerer dårligt på komælksprotein. 

Hvad er jeres erfaringer/hvad I har fået at vide kan påvirke mælken?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2021

Spunkdenanden

Her var det gulerødder der gav min datter ondt i maven. Den var sikker hver gang, havde jeg spist nogle gulerødder, fik hun mave smerter. 

Anmeld Citér

31. juli 2021

Charl90

Det er meget individuelt, så man kan ikke lave en liste og sige det gælder for alle. Jeg har spist alt det du nævner og vi har aldrig haft problemer.

Nogle små maver har heller ikke godt af d-dråber. Vi har heller aldrig haft problemer med det.

Husmorråd er at man ikke må spise chokolade og jordbær fordi det giver røde numser. Det siger jordmødrene ikke passer. Min søn fik ikke rød numse og jeg spiste som jeg plejede - også jordbær og chokolade.

Så brug bare de erfaringer du selv gør dig

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.