Risikofyldt job og graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

586 visninger
5 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. juli

Anonym trådstarter

Jeg er gravid i uge 10 og går med rigtigt mange overvejelser omkring mit job.

Arbejder med dyr, i en stresset situation hvor der er risiko for at komme i klemme, at maven bliver ramt osv. 

Er der andre med risikofyldte jobs og hvad endte I med at gøre under jeres graviditet? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli

Charl90

Profilbillede for Charl90

Jeg ved ikke noget om det, men vil tro man taler med sin arbejdsgiver om det og prøver at finde en løsning. Måske du kan lave noget andet i den periode du er udsat?

Alternativ tror jeg du kan blive sygemeldt af din læge. Det har jeg hørt andre blive pga deres arbejde indeholdt tunge løft.

Anmeld Citér

31. juli

Anonym trådstarter

Charl90 skriver:

Jeg ved ikke noget om det, men vil tro man taler med sin arbejdsgiver om det og prøver at finde en løsning. Måske du kan lave noget andet i den periode du er udsat?

Alternativ tror jeg du kan blive sygemeldt af din læge. Det har jeg hørt andre blive pga deres arbejde indeholdt tunge løft.

Det er desværre ikke muligt at få nogle andre opgaver/risikoen er den samme.

Anmeld Citér

31. juli

Charl90

Profilbillede for Charl90
Anonym skriver:

Det er desværre ikke muligt at få nogle andre opgaver/risikoen er den samme.

Jeg ville ringe til min fagforening og spørge til råds. Ellers ville jeg tale med lægen/jordemoderen om det næste gang i ses ( hvis det ikke går får længe. Måske til NF?).

Lige nu ville jeg ikke bekymre mig, da den er så lille og ligger godt gemt. Det skal vist ske seriøs skade på dig før det går ud over barnet her og nu. Men det går jo ikke på sigt, så du må i dialog med din arbejdsgiver

Anmeld Citér

2. august

Anonym

Hej  

jeg er bager. Jeg arbejder dagligt med melsække på 25 kg på skulderen, og løfter nogle tons om dagen når alt bliver gjordt op. Jeg sidder ikke ned i 8 timer, og jeg holder ikke pause. Ligesom alle andre mad-fag kender jeg også til stress, når kunden står og venter, desværre også ofte med underbemanding. Mine drenge er kommet godt til verden trods et hårdt fysisk arbejde. Jeg tror ikke du skal være så bekymret, baby er jo godt isoleret derinde. Men mærk dig frem. Når du kommer længere hen, kan det jo også komme nogle fysiske begrænsninger når  maven vokser. Jeg ville også snakke med jm. Eller læge Om det, hvis du forsat bliver ved med at bekymre dig om dit job. 

Go’ dag

Anmeld Citér

2. august

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er gravid i uge 10 og går med rigtigt mange overvejelser omkring mit job.

Arbejder med dyr, i en stresset situation hvor der er risiko for at komme i klemme, at maven bliver ramt osv. 

Er der andre med risikofyldte jobs og hvad endte I med at gøre under jeres graviditet? 

Hej

jeg passede køer frem til termin uden problemer 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.