Menstruation kop og nedsunken livmoder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

897 visninger
6 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. juli 2021

Anonym trådstarter

Hvordan fungerer det sammen?

Jeg har Lichen Sclerosus, som gør huden irriteret down there, og kan mærke genen under hver menstruation både ved bind og tampon. Derfor vil jeg gerne prøve koppen, men har desværre også nedsunken livmoder. Håber nogen har en erfaring de vil dele  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2021

Anonym

Jeg har været rigtig glad for min kop i mange år og jeg går ALDRIG tilbage til at bruge andet. 

Min livmoder er ikke som sådan sunket, men er meget lavere nu end inden jeg fik børn og hos mig har det ikke betydet så meget

Jeg bløder rigtig meget og koppen bliver derfor ligesom skubbet mod udgangen når den er helt fyldt (som kan tage 15 min for mig når jeg bløder værst), og den ene dag har jeg altid bind på for en sikkerheds skyld

Men jeg vil helst sikkert sige at du burde prøve den

Anmeld Citér

31. juli 2021

kamikaze

For nogle kan koppen fungere som et slags støttepessar, for andre bliver den skubbet ned. Det finder du hurtigt ud af ved at prøve :-) Men husk at løsne den så der ikke er vacuum inden du hiver den ud, ellers risikerer du at forverre nedsynkningen.

Anmeld Citér

31. juli 2021

Anonym

Jeg har nedsunket efter 2 børn, jeg bruger cup og synes det er virkeligt rart at slippe for bind/tamponer og ikke mindst lugten. Den bliver somregel skubbet langsomt nedad, og kommer den for langt ned bliver det ubehageligt. De fleste gange er det så alligevel tid til at tømme/skylle, og når jeg så sætter den op igen skubber jeg den godt op, og så går det fint i en del timer.

Anmeld Citér

1. august 2021

Anonym trådstarter

Tusinde tak, for jeres svar

Jeg har købt en nu, men for pokker hvor er det svært! Den folder sig ikke ud. Hvad gør jeg forkert?

Anmeld Citér

1. august 2021

KmLarsen1

Profilbillede for KmLarsen1

Hvis den ikke folder sig ud, så kan det være på grund af vakum. Når min ikke folder sig ud, så stikker jeg en finger op til kanten af koppen og forsøger at lirke lidt og udvide skeden lidt, så der kan komme noget luft "fra neden" til over koppen. Nogle gange siger det lige 'svup' og så folder koppen sig ud, andre gange skal der lidt mere til.

Jeg mærker altid med en finger langs kanten af koppen for at være sikker på at den er foldet helt ud.

Anmeld Citér

1. august 2021

Anonym

Anonym skriver:

Tusinde tak, for jeres svar

Jeg har købt en nu, men for pokker hvor er det svært! Den folder sig ikke ud. Hvad gør jeg forkert?

Det kræver lige lidt øvelse, men som en skriver må du ikke bare hive løs, da du så trækker livmodermunden med nedad. Så du skal lære at bryde det vakuum der er - jeg niver den ligesom oppe for oven og trækker derefter skævt ud mod siden indtil den slipper.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.