Lavt stofskifte og gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.382 visninger
6 svar
0 synes godt om
30. juli 2021

havudsigt

Profilbillede for havudsigt

Hej alle 

Jeg er gravid i uge 7 oh det er dejligt, dog er jeg bekymret for hvordan mit stofskifte opfører sig under graviditeten og hvad det har af betydning for baby og fødsel. 
jeg har fået eltroxin i et par år og mit stofskifte er velbehandlet. Nu har jeg tjekket blodprøverne jeg fik taget tidligere og kan se alle tallene er som før jeg fol eltroxin. Jeg har samtale med sygehuset mandag, så der får jeg nok svar på om jeg skal øges i medicin. 
men jeg vil så gerne høre om andre med samme udfordring som mig - havde det en indflydelse på baby, graviditeten og måtte i føde hjemme?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2021

TLO

Hejsa 

Fik taget BP hver 4. uge og fik justeret mit stofskifte/eltroxin ind herefter. Fik derudover ekstra scanning, men ved at Odense ouh var gået væk herfra i alle tilfælde af velbevandret lavt stofskifte. Eksemplaris graviditet og fødsel 40+3, 53cm og 3945g - sønnike bliver 4 på onsdag ��

Kan ikke svare dig ang hjemmefødsel, da det aldrig var mit ønske

Anmeld Citér

30. juli 2021

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Jeg har også for lavt stofskifte. Ved graviditet skal min dosis øges en smule. Følges med blodprøver hver 4. Uge.

Har ikke oplevet nogle problemer ved det, men ved ikke om man må føde hjemme. Det har jeg aldrig ønsket

Anmeld Citér

30. juli 2021

Nenime

Jeg har også for lavt stofskifte (konstateret da jeg var 10), og jeg havde ikke de store problemer gennem min graviditet i 2017. 

Jeg blev fulgt hos endokrinologerne med månedlige blodprøver og jeg var også inde et par gange efter fødslen, da de ikke helt kunne styre mit stofskifte efterfølgende. Jeg fik desuden en ekstra scanning i uge 32 (mener jeg). De justerede medicin et par gange, men jeg havde aldrig gener på den baggrund.

Min datter blev født uge 36+6, og vejede 2900 gram. Om den lidt tidlige start skyldes stofskiftet, ved jeg ikke, men hun var helt perfekt

Anmeld Citér

30. juli 2021

havudsigt

Profilbillede for havudsigt

Mange tak for svar! Kan nogen af jer oplyse om der var en fødselslæge med til jeres fødsel? Kan læse på stofskifte foreningens hjemmeside, at det nogengange er tilfældet?

Anmeld Citér

30. juli 2021

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987
havudsigt skriver:

Mange tak for svar! Kan nogen af jer oplyse om der var en fødselslæge med til jeres fødsel? Kan læse på stofskifte foreningens hjemmeside, at det nogengange er tilfældet?

Ikke her

Anmeld Citér

31. juli 2021

TLO

Heller ikke her

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.